Autoglas
VOZILI SMO

Škoda Kodiaq: Najava SUV ofenzive
Objavljeno 11. travnja, 2017.
Veliki SUV dužine 4,70 metara dolazi u inačicama s pet i sedam sjedala i prtljažnikom od 720 litara

Isprobali smo prvi veliki Škodin SUV, koji je dužinom od 4,70 metara i mogućnošću ugradnje trećeg reda sjedala, s prtljažnikom osnovnog obujma 720 litara i natprosječno prostranom unutrašnjošću pravi gorostas nastao na Volkswagenovoj modularnoj platformi. Duži je od tehnološkog blizanca Tiguana punih 20 centimetara, ali i kraći od američkog VW Atlasa s kojim ima više dodirnih dizajnerskih točaka poput džipovskih izreza blatobrana.

Dimenzijama je pri samom vrhu segmenta kompaktnih vozila: dug je točno 4697 mm, širok 1882 mm i visok 1676 mm, uz međuosovinski razmak od 2791 mm. S osnovnim 1.4-litrenim TSI motorom i prednjim pogonom teži tek 1427 kilograma. U biti je smješten u međuprostoru između Mazde CX-5, Ford Kuge, Kia Sportagea, Hyundai Tucsona, pa čak i Tiguana pa do uvjetno rečeno velikih SUV-ova: Kije Sorento, Hyundai SantaFea i sličnih, ali po razumnoj cijeni. Ulazni model Kodiaqa s 1.4-litrenim TSI benzincem sa 125 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom stoji 177.000 kuna.

Pet agregata

Sve linije su jasne, precizne i oštre. Dugi međuosovinski razmak i kratki prevjesi gledani s boka ukazuju na veliku unutrašnjost vozila. Duži je tek za 38 mm od Octavije, ali istovremeno nudi natprosječno veliku unutrašnjost za SUV segment. Veliki okrugli instrumenti oblikovani su precizno i jasno. Kolo upravljača po želji je prvi put grijano u nekom Škodinu modelu. Opcijski trozonski Climatronic donosi vlastiti element za rukovanje za stražnji dio vozila. Stražnja klupa može se preklopiti u omjeru 60:40 i uzdužno pomaknuti za 18 cm u sklopu serijske opreme, a nagib naslona moguće je individualno namjestiti. Tri su paketa opreme, Active, Ambition i Style.

Paletu motora za početak prodaje čini pet agregata, od čega su dva TDI turbodizelaša i tri TSI turbobenzinska motora čija se snaga kreće između 125 i 180 KS. Riječ je motorima čiji je obujam 1.4 odnosno 2.0 litre. Dizelski i benzinski motori opremljeni su turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva. Slabiji 2.0-litreni TDI motor raspolaže sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta. Snažniji ima 190 KS i 400 Nm okretnog momenta. Osnovni TDI motor s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem troši u prosjeku 4,9 l/100 km (129 g CO2/km). Sljedeće godine ponudu će proširiti i 1.6-litreni TDI motor.

Dva 1.4-litrena TSI i jedan 2.0-litreni TSI motor čine paletu benzinskih motora. Osnovni, 4-cilindarski motor razvija snagu od 125 KS i okretni moment od 200 Nm. Njegova iznosi 6,0 l/100 km, što odgovara vrijednosti od 137 g CO2/km. U snažnijoj verziji 1.4 TSI benzinac ima 150 KS i okretni moment od 250 Nm, a njegov ACT sustav (Active Cylinder Technology) isključuje drugi i treći cilindar u slučaju niskog opterećenja i broja okretaja. Kod najsnažnijeg benzinskog 2.0-litrenog TSI motora snaga iznosi 180 KS, a okretni moment 320 Nm.

Započela prodaja

Ovisno o motoru na raspolaganju je 6-stupanjski ručni ili DSG mjenjač sa šest odnosno sedam stupnjeva prijenosa. Novi 7-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke prvi put se ugrađuju u jednu Škodu. Riječ je o varijanti konstruiranoj za snažne motore s okretnim momentom do 600 Nm. Najsnažniji agregati, 2.0 TDI sa 190 KS i 2.0-litreni TSI sa 180 KS dolaze u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i pogonom na sve kotače. Ova kombinacija predstavlja novitet kod Škode. Za 1.4-litreni TSI motor sa 150 KS i pogonom na sve kotače dostupan je manualni 6-stupanjski mjenjač ili 6-stupanjski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom, dok prednji pogon dolazi sa 6-stupanjskim DSG mjenjačem.

Osnovni dizelski motor s pogonom 4 × 4 u ponudi je s manualnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem, dok je verzija s prednjim pogonom isključivo dostupna sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Osnovni 1.4. TSI motor isporučuje se s manualnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom.

Prodaja Kodiaqa na hrvatskom tržištu upravo je započela. Cijene počinju od 176.477 kuna, koliko stoji model 1.4 TSI Active, dok osnovni dizelaš od 150 KS u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i prednjim pogonom stoji 236.000 kuna. Verzija s četiri pogona istog motora je 2400 kuna skuplja, ali uz ručni mjenjač.

Mato PAVLIČEVIĆ
Gumena letvica na rubu vrata

U Kodiaqu je primijenjena zaštita rubova vrata gdje se gumena letvica samostalno izvlači prilikom otvaranja vrata i sprječava da metalni rub vrata automobila dođe u dodir sa zidom garaže ili automobilom koji se nalazi pokraj njega. Prilikom zatvaranja vrata letvica se ponovno samostalno uvlači. Ovo jednostavno rješenje sprječava ogrebotine i udubljenja na vlastitom vozilu, ali i na vozilu parkiranom pokraj njega. Također prvi put u nekom modelu Škode nalaze se električni osigurači za djecu za stražnja vrata, sustav interne komunikacije u vozilu te nasloni za glavu namijenjeni za spavanje.

Prtljažnik od 720 litara

S volumenom od 720 do 2065 litara (s preklopljenom stražnjom klupom) Kodiaq nudi najveći prtljažnik u klasi. Ako je SUV opremljen suvozačevim sjedalom s opcijski preklopivim naslonom, tada u njega mogu stati predmeti dužine do 2,80 m. Opcijski je na raspolaganju električni poklopac prtljažnika koji u sklopu dodatne opreme nudi otvaranje i zatvaranje pomoću pokreta nogom i tipke u unutrašnjosti vozila. Škodin veliki SUV s pogonskim sklopom TDI/DSG/pogon 4 × 4 može vući prikolicu težine do 2,5 tone.

Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X