Autoglas
KOMPLETIRANJE PONUDE KIJE

Vozili smo: KIA Optima PHEV i Sportswagon
Objavljeno 21. ožujka, 2017.
Kijino plug-in hibridno električno vozilo pruža veći kapacitet baterije i domet na struju nego svi njeni prijašnji hibridi

Prema vanjskom dizajnu Optima Plug-in hibrid odmah je prepoznatljiva kao Kia i dio je Optima obitelji, iako je samosvojna po nizu poboljšanja za aerodinamičnu efektivnost. Prije svega to je aktivna zračna maska koja smanjuje koeficijent otpora vjetra. Tu su i kromirani dodaci, svjetloplavi detalji, dok redizajnirani prednji i stražnji branici dopuštaju veći protok zraka kroz karoseriju vozila.

Utor za punjenje struje ugrađen je na prednjem lijevom blatobranu. Iznutra, nova instrumentna ploča prikazuje ključne informacije o hibridnom sustavu, poput stanja baterije, kao i detalje o načinu vožnje, te pruža informacije pomoću kojih vozač može voziti još efikasnije. Ova Optima je među prvim Kijinim modelima koji predstavljaju operacijski sustav Android Auto, dizajniran da funkcionira s Android mobilnim uređajima koji koriste izvedbu 5.0 ili novije, i Apple CarPlay za iPhone 5 ili novije. Oba sustava predstavljaju glasovnu kontrolu i dopuštaju vozaču da drži ruke na upravljaču tijekom vožnje. Tom Tom isporučuje navigacijski sustav, dok je infotainment s ekranom na dodir spojen standardno sa šest zvučnika, dok je ljubiteljima glazbe dostupan moćni sustav Harman Kardon.

Što se tiče onog najvažnijeg - pogona, treba znati sljedeće. Dvolitreni GDI motor razvija snagu od 156 KS i 189 Nm i uparen je s električnim motorom, što dopušta automobilu da se samostalno puni kada se baterija isprazni. Najveća kombinirana snaga je 205 konjskih snaga pri 6000 okretaja, dok pritom električni motor generira snagu koja je dostupna odmah na papučici gasa. Najveći okretni moment od 375 Nm dostupan je već od samo 2300 okretaja. Za prijenos snage zadužen je 6-stupanjski automatski mjenjač s električnim motorom. Električni dio pogonskog sklopa čini 9.8 kWh litijum-ionska polimerska baterija koja je uparena s 50-kilovatnim električnim motorom. To omogućuje potpuni električni način vožnje više od 54 km pri brzini od 120 km/h. Emisija štetnih plinova od samo 37 g/km, u usporedbi sa 119 g/km prijašnje generacije Optime hibrid, veliki je napredak. Potrošnja goriva službeno je 1,6 litara na 100 km.

Zbog baterija iza stražnjih sjedala ceh je platio prtljažnik koji je smanjen na 307 litara, a sa 65 na 55 litara smanjen je i spremnik za gorivo. Nudi se samo s najjačim paketom opreme, EX PHEV koji sadrži doslovce sve što se u Optimu može ugraditi, kako po pitanju komfora, tako i aktivne i pasivne sigurnosti. Cijena do registracije je 339.990 kuna.

Mato PAVLIČEVIĆ
Atraktivni karavan

I ovdje je tim dizajnera predvođen Peterom Schreyerom napravio odličan posao, skrojili su moderan i atraktivan karavan koji zavodi već na prvi pogled. S duljinom od 4855 mm jednako mjeri kao i limuzina, no tu je prtljažnik niskog utovarnog praga i pravilnog oblika obujma 552 litre. Preklapanjem djeljivih stražnjih naslona volumen se može povećati čak do 1686 litara. Pohvalu dajemo i dodatnim držačima za prtljagu. U ponudi je samo jedan, ali provjeren i dobar motor, turbodizel od 141 KS, dok će hibridna verzija stići naknadno. Mjenjači su ručni, šeststupanjski, dok uz dva najjača paketa opreme stiže 7-stupanjski DCT. Pet je paketa opreme, a već najosnovniji LX Comfort Eco nudi mnogo. Na njega se nadograđuju LX Family Eco, EX Smart ECO, EX Business Eco, dok je top-oprema LX Limited Eco. Cijene se kreću od 218.490 kuna dok top-model stoji 308.990 kuna.

Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u