Autoglas
OBITELJSKA KRSTARICA

Vozili smo: Volkswagen Touran 1.6 TDI Trendline
Objavljeno 14. ožujka, 2017.
Dobiti privlačan izgled monovolumena proizvođaču automobila itekako je velik izazov

Hrvati vole Volkswagen, a to uopće i ne kriju. Dovoljno je samo pogledati modele Golf i Passat, koji kod naših kupaca imaju gotovo kultni status. Međutim, osim navedenih, Volkswagen nudi i mnogo drugih modela koji su itekako vrijedni pozornosti, a jedan je od njih, i nama posve ugodno iznenađenje, Volkswagen Touran.

Dobiti privlačan izgled monovolumena proizvođaču automobila velik je izazov. Od prvih primjeraka, koji su u svoje doba sličili kockama na kotačima, Volkswagen Touran odmaknuo se miljama daleko. Prednja maska djeluje pomalo sportski, a i izdaleka vidljiv je korporativni imidž Volkswagena. Prednji kraj nastavlja se na skladan središnji dio automobila, kojim dominira središnja linija, čiji je završetak na samom stražnjem dijelu, odnosno na bokovima razvučenih stražnjih svjetala. Stražnji kraj ponovno slijedi Volkswagenove linije poznate s drugih modela, no upakirane u sasvim drugo pakiranje. Očekivano za Volkswagen, dizajn zrači konzervativnim i svrhovitim izgledom, kojemu je jedini cilj kvaliteta i praktičnost. Posebno i, prema nama, vrlo ugodno iznenađenje plava je boja naziva carribean blue metallic. Ta boja savršeno pristaje automobilu, pa ako se odlučite za kupnju, to smatramo obaveznom dodatnom opremom.

U osnovnoj opremi prednja su svjetla klasična halogena, a s doplatnim LED sigurno bi dojam bio još bolji. Unutrašnjost je možda i najveće iznenađenje. Iako Volkswagen Touran nije malen automobil, u unutrašnjosti to dolazi još više do izražaja. Pet odraslih poveće mase i visine smjestit će se sasvim udobno, a prtljažnik će ugostiti i svu prtljagu svih pet putnika. Broj pretinaca je jednostavno golem. Ako pripadate među one koji u automobilu vole imati sve organizirano, tada će vam Touran biti po mjeri. Posebno je simpatičan pretinac ispred suvozača, koji podsjeća na onaj kultni iz bube.

Ispod haube VW Tourana kriju se našim vozačima omiljena tri slova. Naravno, to je kultna oznaka TDI. Vozaču to znači samo jedno – puno snage, pouzdan motor i niska potrošnja. Oni koji vole reći kako su dizelaši prljavi, bučni i nemirni, ostat će iznenađeni uglađenim radom, savršenom elastičnošću i agilnošću te ispuhu CO2 od samo 119 g/km, uz ispunjavanje danas najstrože Euro 6 norme. Naravno, poslastica je potrošnja, koja se na našem testu redovno vrtjela ispod pet litara. Motor je dobro poznati 1,6-litreni TDI, koji sada raspolaže sa 115 “konja”, a koji će Volkswagen Touran i putnike povući bez imalo umora. Sustav Star-Stop dolazi serijski, kao i automatska ručna kočnica s podrškom za vožnju uzbrdo, ali i nizbrdo. Posebno zanimljiv dio informacijskog sustava nam je takozvani trening štedljive vožnje, a s pomoću kojeg smo na jednoj dionici od kakvih 100 kilometara postigli potrošnji ispod četiri litre! Naravno, vožnja tada nije odviše uzbudljiva, no cilj je postignut. Cijena testnog modela uz ponešto dodatne opreme nešto je iznad 206.000 kuna.

Marin REŽIĆ
MAKSIMALNA PREGLEDNOST

Kontrolna ploča je pregledna i intuitivna, a u osnovnoj opremi nedostaje nam samo tempomat, koji svakako preporučujemo uzeti. Zabavno-informacijski sustav ispunjava sve zahtjeve – od povezivanja s telefonom, upravljanja automobilu do čitanja CD-a i memorijskih kartica. Sve je tu i svime se upravlja na zaslonu osjetljivom na dodir. Unutrašnjost slijedi izgled drugih modela iz kuće, a najbliža je onoj u Golfu, no uz vidljive preinake. Ono što je bitno drukčije od Golfa visina je sjedenja, koja je fenomenalna i najbliža onoj u kakvom SUV-u. Dakle, preglednost je maksimalna.