Osijek
TRBUH GRADA

Čekaju EU natječaj za projekt obnove tržnice težak 35,5 mil. kn
Objavljeno 24. veljače, 2017.

Nakon što je realiziran dio planova gradske tvrtke Tržnica Osijek na Gajevu trgu, vezan uz nužno povećanje parkirališnog prostora, ta tvrtka očekuje raspisivanje natječaja za sredstva iz EU fondova kako bi odradila projekt obnove trbuha grada.

Projekt je težak 35,5 milijuna kuna, a njegovom će se realizacijom pridonijeti ne samo ljepšem izgledu glavne tržnice nego će se podići i energetska učinkovitost.

- Nositelj projekta “Zelena energija za zelenu tržnicu” je Tržnica d.o.o. iz Osijeka, a partner projekta Grad Osijek. Taj projekt podrazumijeva rekonstrukciju zgrade tržnice Gornji grad u cilju energetskog poboljšanja toplinskih i energetskih svojstava navedene zgrade koja je sada u energetskom razredu F. U godinu bi se dana poboljšala energetska svojstva do energetski učinkovitijeg energetskog razreda B. Za to je potrebno, tijekom radova, postaviti izolaciju, izmijeniti dotrajale instalacije, ugraditi energetski efikasnu stolariju, fotonaponsku elektranu od 168,3 kW snage, ugraditi punionicu za električne automobile, ugraditi dizalice topline za novi sustav grijanja i hlađenja, novi ventilacijski sustav, kupiti nove rashladne vitrine najvišeg energetskog razreda (A+++) i energetski učinkovite rashladne komore, zamijeniti dotrajala dizala i drugo - pojašnjava Šimić.

Sve će to pridonijeti uštedi na energentima i stvoriti ugodno i zdravo okruženje za sve korisnike prostora tržnice.

- Tržnica je oduvijek bila mjesto na kojem se svakodnevno susreću ponuda i potražnja, prodavači i kupci. Teško je zamisliti grad ili veće mjesto bez tržnice jer ona predstavlja organizirani način opskrbe građana svježim prehrambenim namirnicama, kao i drugim prehrambenim ili neprehrambenim proizvodima te uslugama. To tržnici daje važnu društvenu funkciju, dok onu ništa manje važnu, gospodarsku, naglašava činjenica da su ponuđači uglavnom mali proizvođači/poljoprivrednici i obrtnici koji nude proizvode male serije iz vlastite proizvodnje. Tako zahvaljujući tržnici proizvodi s dodanom vrijednošću pronalaze put do svojih kupaca, a kupci osiguravaju opstanak i razvoj malih proizvođača koji pak čine temelj održivosti ruralnog prostora. Iz toga proizlazi opravdanost drugog cilja predmetnog projekta - jačanje značaja i doprinosa osječke tržnice društvenom i gospodarskom razvoju Osijeka i Osječko-baranjske županije - navodi Šimić razloge za realizaciju ovako velikog projekta. D. Pejić

PRIJEPORI ZBOG SLIKE NA PANOU

Nakon što je na pano kod ulazne rampe na novo parkiralište postavljena slika s motivom Stepinca i ravnice, na društvenim se mrežama razbuktala rasprava o opravdanosti te intervencije u javni prostor. Dok jedni to nazivaju “urbanocidom”, “kulturocidom”, “kičem”, “fototapetom”, “narušenim urbanitetom” te se pitaju tko je to osmislio i odobrio, drugima se takvo rješenje sviđa jer drže kako se “uklapa u okruženje spomenika Stepincu.”

Direktor Tržnice Osijek Ante Šimić kaže kako i na drugu, preostalu površinu panoa planiraju postaviti slavonski krajolik. “Čekamo prijedloge, a ideja je da pano prekriva oštećeno pročelje zgrade na koju je postavljen. Pa to je sasvim normalno, istih je takvih slučajeva nebrojeno, pa i na Trgu Ante Starčevića. Da dodatno pojasnim, zgrada je objekt u vlasništvu Sveučilišta i predviđena je za rušenje. Stoga smo ocijenili kako bi ulaganje od sto ili dvjesto tisuća kuna u fasadu bilo nepotrebno trošenje”, smatra Šimić, ponavljajući kako je postojeće rješenje - privremeno.

Podsjetimo kako se, neposredno nakon postavljanja panoa, kada je još bio prazan, raspravljalo o tome kako postoji mogućnost da na njemu osvanu komercijalni oglasi pa i, primjerice, reklama za kupaće kostime, što su mnogi smatrali neprimjerenim jer bi, kako je napisao jedan komentator na Facebooku, “vrijeđalo osjećaje vjernika koji dolaze pomoliti se i zapaliti svijeću uz Stepinčevu bistu”. Sada su, pak, prigovori vezani uz pano ponajviše - estetske prirode. D.P./I.R.G.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike