Objavljeno 18. siječnja, 2017.
Poznato je kako Ryanair nije ugodna kompanija za suradnju
Vezani članci
LOŠA VIJEST IZ ZRAČNE LUKE OSIJEK
Lijepe vijesti o novim međunarodnim linijama iz Zračne luke Osijek, za Basel
(Švicarska) i Stuttgart (Njemačka), ovoga je tjedna zasjenila informacija o
ukidanju najpopularnije osječke aviolinije, one irske niskotarifne kompanije
Ryanair za London.
O osječkoj smo top-temi ovoga tjedna razgovarali s Domagojem Marinićem,
direktorom Zračne luke Osijek.
Neki su potencijalni razlozi za ukidanje ove linije već procurili u
javnost.
- Mislimo da su nam razlozi poznati, iako još nemamo službenu potvrdu i
objašnjenje Ryanaira. Dapače, čak smo prije desetak dana od Ryanaira dobili
najavu da se od 27. ožujka nastavljaju letovi na liniji Osijek - London. Tek u
ponedjeljak pojavila se informacija da su mailom sve putnike koji su rezervirali
karte za buduće letove obavijestili da ih neće biti. Zaključujemo da je najveći
razlog taj što ZL Osijek od 2017. više nije aerodrom s kojeg leti samo jedna
inozemna kompanija, odnosno Ryanair, nego su se sada pojavili i Wizzair i
Eurowings. Za sve moramo osigurati transparentne i nediskriminirajuće uvjete,
jer to, uostalom, nalažu i propisi Europske komisije.
Ne smijemo protežirati
Ciljate li pritom na ukidanje subvencija za letove za London?
- Upravo tako. Wizzair i Eurowings nisu tražili nikakve subvencije za
potpisivanje ugovora. Ni Ryanair nije tražio klasične subvencije, nego da im ZL
Osijek na njihovoj web-stranici plaća reklamu za ove letove Osijek - London. Ne
mogu iznijeti o kojim je iznosima riječ, jer je to poslovna tajna, ali nisu
mali, dapače. Iz više razloga nismo mogli pristati na to. Kao prvo, ako
protežiramo jednu kompaniju, riskiramo opravdane pritužbe ostalih i visoke
kazne. Kao drugo, linija za London bila je iznimno dobro popunjena i nije bilo
valjanog razloga za plaćanje reklame. I kao treće, taj bi iznos trebali
izdvojiti naši suvlasnici, Grad Osijek i Osječko-baranjska županija, odnosno
Hrvatska turistička zajednica, a to bi bilo vađenje novaca izravno iz džepova
poreznih obveznika. Oni u svojem proračunu za 2017. nisu niti predvidjeli te
iznose.
Ovaj problem očito nije od jučer. Jeste li i na koji način pokušali zadržati
Ryanair i liniju Osijek - London? Ima li ovdje i vaše odgovornosti?
- Kao i ostalim kompanijama, ponudili smo Ryanairu doista prihvatljivu cijenu
aerodromskih usluga. Ostali su to jako dobro prihvatili, a Ryanair je želio
povlašten status. Znali smo da problem postoji, ali vjerovali smo da ćemo
postići dogovor. Moram napomenuti da smo iznimno razočarani što je Ryanair dalje
letove otkazao tek u siječnju, što znači da u ovoj ljetnoj sezoni ne stignemo
postići dogovor za izravnu liniju Osijek - London s nekom drugom kompanijom. K
tome, jako je nekorektno da smo to doznali tako što su ljudima otkazali
rezervacije, a nama još nisu poslali službeno priopćenje. Siguran sam da ćemo u
bližoj budućnosti ponovno s nekim drugim uvesti ovu liniju, prema prihvatljivim
cijenama.
Nema penala
Moram priznati da jedna stvar nije jasna: Kako je moguće tako iznenada i
jednostrano prekinuti važeći ugovor kao što je, čini se, Ryanair upravo učinio?
Postoje li ikakvi penali za to?
- Na žalost, moguće je. Naš ugovor, koji je potpisan do 2019., mogu raskinuti
obje strane, i to bez penala, jer postoje takve klauzule. Ne mogu iznositi
detalje, ali razlozi za raskid, ako se to želi, uvijek se mogu pronaći. Ovdje bi
kao razloge, recimo, mogli navesti da popunjenost linije nije u skladu s
njihovim očekivanjima, da su morali prodavati karte po nižoj cijeni, ili da
daljnji opstanak linije nije u skladu s njihovim poslovnim planovima. No, ništa
od toga nije točno! S popunjenošću od 95 posto i čak višim cijenama karata od
prosjeka, to je, tvrdim, bila dobra, profitabilna linija.
Planirate li ipak ponovno poslovati s Ryanairom?
- Iskreno, ne znam. Poznato je kako Ryanair nije ugodna kompanija za
suradnju. Najčešće je komunikacija jednostrana, oni ne trpe konkurenciju, ne
iznose svoje planove... Wizzair i Eurowings znatno su korektniji i poslovniji.
Vjerujem da ćemo s njima i s drugima razviti dobru zračnu mrežu.
Tomislav LEVAK
LETOVI ZA LONDON PREKO STUTTGARTA
Osječani će od proljeća, istina neizravno, ipak imati vezu s Londonom, a da nije preko Zagreba.
- Od 7. svibnja Eurowings počinje letjeti na liniji Osijek - Stuttgart utorkom ili srijedom te nedjeljom. Tim danima, budući da je let iz Osijeka u 8.20 sati, može se stići u London s presjedanjem i čekanjem dva i pol sata na aerodromu u Stuttgartu. Za natrag je malo problem jer bi se, zbog rasporeda linija, moralo prespavati u Stuttgartu, ali veza će postojati za cijenu od 80 eura u jednom smjeru. To je osjetno jeftinije nego iz Zagreba.
RYANAIR NEĆE S WIZZAIROM I EUROWINGSOM
U javnosti se pojavila priča da Ryanair obično ne prometuje preko aerodroma na koje dođe Wizzair.
- Siguran sam da u njihovom službenom priopćenju, ako ga bude, neće biti naveden taj razlog, ili odbijanje plaćanja reklama. Prema našim saznanjima, Ryanair rijetko koristi iste manje zračne luke kao konkurentski Wizzair, ili kao Eurowings. No, mi ne možemo pristati da nam Ryanair zbog jedne linije, koliko god popularna bila, uvjetuje s kim ćemo poslovati i da ne razvijamo našu zračnu mrežu.