Autoglas
VOLKSWAGEN ID BUZZ

Posveta voljenom
vanu iz 50-ih
Objavljeno 17. siječnja, 2017.

Volkswagen je na ovogodišnjem Detroit Auto Showu predstavio konceptni automobil ID Buzz kao posvetu voljenom vanu iz 50-ih i 60-ih godina. Riječ je o drugom Volkswagenovom automobilu, predstavljenom davne 1950. godine, a populariziranom tijekom hipi-pokreta u 60-im godinama prošlog stoljeća.

ID Buzz, koji Volkswagen naziva “microbus za novo doba”, uvid je i u buduće planove VW-a. On bi također mogao pomoći da se zaboravi dizelski skandal od prije godinu dana, a koji im je ujedno ubrzao opći strateški pomak od dizela prema električnim vozilima. Može ugostiti do osam osoba, ali se također može podesiti da ima dva “Lounging” mjesta i potpuno autonoman “ID Pilot” način vožnje, pri čemu je vozačevo sjedalo zakrenuto za 180 stupnjeva prema straga.

Klasični kokpit u modelu I.D. BUZZ više ne postoji. Monovolumen najvažnije informacije projicira preko AR (Augmented Reality – proširena stvarnost) Head-up zaslona u vidno polje vozača – u 3D, virtualno na cestu. Značajkama poput infotainment sustava i funkcije klima-uređaja rukuje se preko tablet-računala koje se može izvaditi. A elementi za rukovanje važni za vožnju nalaze se u kolu upravljača. Unutrašnjost ovog modela nije – kao što je uobičajeno za današnja vozila – ispunjena ručicama i tipkama, već raspolaže svojevrsnom dodirnom površinom s kapacitivnim poljima – klasično kolo upravljača tako će postati višenamjenski upravljač osjetljiv na dodir.

Zahvaljujući proširenom sustavu MEB-XL, studija dugačka 4942 mm, široka 1976 mm i visoka 1963 mm stvorit će izvanredne prostorne dimenzije za svoju klasu i u unutrašnjosti. No I.D. BUZZ nije gorostas samo u pitanju prostora. Zahvaljujući svome konceptu postat će jedan od najudobnijih automobila na svijetu. Vozilo raspolaže vrlo dugačkim međuosovinskim razmakom od 3300 mm. Akumulator je k tomu smješten u podnici vozila. On spušta težište i brine se za savršenu raspodjelu težine. Vozni postroj modela I.D. BUZZ s elektronički reguliranim amortizerima k tomu stvara osjećaj komfora iz vrhunske klase.

Pogon bez emisije štetnih plinova je na sva četiri kotača i ima ukupnu snagu od 369 KS. Jedan elektromotor na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj isporučuju po 201 KS. Može ubrzati od 0 do 60 milja na sat u pet sekundi, dok je najveća brzina 160 km na sat. Impresivna je autonomija od čak 600 kilometara. Baterija od 111 kWh može se napuniti do 80 posto svog kapaciteta u roku od 30 minuta koristeći kombinirani sustav punjenja (CCS) ili induktivno sučelje za punjenje, sa stopom punjenja od 150 kW. Volkswagen trenutno nema planove kako bi započeo proizvodnju modela ID-Buzz, no ako postoji dovoljno interesa, kažu da bi on ipak mogao u proizvodnju, doduše do 2025. godine.

Milan BUGARIĆ
BUDUĆNOST JE TAKO BLIZU

Novi I.D. BUZZ sada je prvi monovolumen s kojim će biti moguća autonomna vožnja. Dovoljan je lagani pritisak na kolo upravljača kako bi se ono uvuklo, stopilo s kokpitom i prebacilo I.D. BUZZ iz manualnog u potpuno samostalni modus “I.D. Pilot” (vjerojatno od 2025. godine). Sada vozač može okrenuti svoje sjedalo unatrag i posvetiti se drugim putnicima u vozilu. Za sigurnost će se brinuti laserski skener, ultrazvučni senzori, radarski senzori, kamere sustava Area View i prednja kamera, koji nadziru okolinu. Ostale prometne informacije primat će se preko Clouda.

NOVI VOLKSWAGENOV SLOGAN

Dr. Herbert Diess, predsjednik uprave marke Volkswagen, pojasnio je kako ID Buzz utjelovljuje novi Volkswagen koji je suvremen, pozitivan, emotivan i usmjeren na budućnost. “Želimo da električna mobilnost postane novi Volkswagenov zaštitni znak, a od 2025. godine namjeravamo prodavati milijun električnih automobila godišnje. Novi e-Golf već sada nudi 50 posto više dosega. Od 2020. godine s obitelji ID na tržište ćemo lansirati sasvim novu generaciju potpuno umreženih električnih automobila. Njih će si moći priuštiti milijuni kupaca, a ne samo milijunaši. Zato je naš slogan: Mi budućnost pretvaramo u stvarnost”, rekao je Diess.

Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u