Autoglas
DOBRODOŠLO OSVJEŽENJE

Vozili smo: Audi
Q2 1.6 TDI Sport+
Objavljeno 27. prosinca, 2016.

Ova je godina poprilično velika za Audi. Osim što su predstavili neka osvježenja poput blago osvježenog A3 i neke novitete potpuno novog A5, Audi je na tržište izbacio i potpuno novi model – Q2. Predstavljan kao nešto novo i potpuno drukčije, samo naoko majušni Audi upravo to i je – dobrodošlo osvježenje. U Tango crvenoj boji, koja mu usput rečeno odlično stoji, predstavlja doista najneobičniji Audi u posljednjih možemo slobodno reći pa puno godina, a koji nam se uz to – poprilično sviđa.

Kada krenemo priču o Q2, prije svega riječ je o najmanjem SUV-u koji Audi ima u ponudi. Smješten na samom početku Audijevih SUV modela, Q2 je nešto manji od Q3, međutim u kabini teško bi se to dalo zaključiti i, zapravo, kada se sjetimo testa Audija Q3, u Q2 imamo osjećaj većeg prostora – i to značajno. Ponuda prostora i osjećaj iza upravljača su kao za nekim znatno većim SUV-om. Pogled na brojke između Q2 i Q3 otkriva tek nešto manje prostora u prtljažniku, no ni to baš u praksi neće previše značiti (prtljažnik ima 55 litara manje prostora od Q3).

Još u pogledu prostranosti valja istaknuti da Q2 dijeli međuosovinski razmak s Audijem A3 i to klasičnim trovratnim kod kojeg se ova brojka zaustavila na 260 cm. Međutim, zbog dobitka na visini Audi Q2 se čini znatno prostranijim, a osim vozača (autor ovih redaka mjeri 191 cm u visini) i svi drugi putnici bi se trebali osjećati udobno, a što je Q2 i potvrdio na testu. Unutrašnjost bismo najbliže povezali s Audijem A3, i to je zapravo jedina poveznica koju možemo na račun izgleda napraviti. Osjećaj pod prstima otkriva nevjerojatnu i za druge proizvođače teško dosežnu kvalitetu, osjećaj za detalje i općenito dojam. Ne krijemo, malo koja nam unutrašnjost „sjeda“ bolje od Audijeve, i to bez obzira na model i klasu. Od tehnologije na raspolaganju vam je gotovo sve što možete zamisliti, a čak i neka osnovna oprema donosi već puno toga.

Svakako valja istaknuti adaptivni tempomat i sustav praćenja linija na cesti uz mogućnost intervencije na samome upravljaču, što stvara dojam (polu)autonomne vožnje. MMI sustav donosi tradicionalno jednostavno rukovanje uz bogate mogućnosti zabave i informiranja, povezivanja s pametnim telefonom, podešavanja vozila, jednu od najboljih navigacija uopće i štošta drugo. Uz klik prekidača „drive select“ moguće je promijeniti ponašanje vozila od lagane krstarice do ljute jurilice.

Motorizaciju očekivano čine benzinci i dizelaši. Ponudu benzinaca za Q2 otvaraju 1,0-litreni trocilindarski TFSI sa 116 KS i 1.4 TFSI sa 150 KS i COD (cylinder on demand) tehnologijom, a i dizelaši također kreću sa 116 i 150 KS (1.6 TDI i 2.0 TDI). Najjači benzinac u ponudi je 2.0 TFSI sa 190 KS, koji standardno dolazi s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem S-tronic i quattro pogonom, dok je kod dizelaša jednako snažan 2.0 TDI. Naš testni model stigao je s najslabijim dizelašem snage 116 KS. Međutim, u svakodnevnoj vožnji teško je reći da je riječ o nečem slabom u ponudi. Dizelaš vuče potentno, a krstarenje autocestom na više od 130 km/h obavlja uz tek nešto preko 2000 okretaja i bez imalo zamora. Uz to valja istaknuti i potrošnju od 5 do 6 litara uz svakodnevne manevre vožnjom po gradu i otvorenoj cesti, koja će ionako pozitivnom dojmu doći kao šećer na kraju. Cijena testnog modela od 223.000 kuna nam je sasvim očekivana, možda će neki reći da je puno, no – ipak to je Audi.

Marin REŽIĆ
Premium osjećaj

Q2 donosi brojne novosti. Prednja single frame rešetke hladnjaka i maska donosi karakterističan šesterokutni izgled koji je značajno oštriji od drugih modela. Značajna oštrina vidljiva je i na vanjskim elementima, a šesterokutni „dezen“ pronaći ćemo još i kod bočnog ramenog pregiba malo ispred prednjih vrata i na sredini stražnjih, kojim je stvoren specifičan šesterokutni oblik. Uz kontrastni C nosač i odličnu Tango crvenu boju, Q2 izgleda doista odlično i ostavlja onaj premium osjećaj.

Možda ste propustili...