Autoglas
BRUŠENJE DIJAMANTA

Vozili smo:
Mazda 3 2017.
Objavljeno 6. prosinca, 2016.
Najuspješniji model japanskog proizvođača do konca prošlog ljeta je prodan u više 5.150.000 jedinica, a sad je osvježen

Naizgled, onima koji su površno upućeni u ponudu Mazde, novi model ne donosi mnogo. Tako je i nama izgledalo na prvi pogled, no usporedbom s dosadašnjim modelom, vidi se kako su dizajneri imali dosta posla i ideja.

Nova generacija Mazde 3, koja nosi oznaku modelske godine 2017., najprepoznatljivija je prema novoj kromiranoj prednjoj maski s izraženijim 3D efektom, novim maglenkama te redizajniranim svjetlima koja su nešto kraća i sad nude potpunu LED tehnologiju. Obje karoserijske verzije, hatchback i sedan, imaju redizajnirane retrovizore s većim pokazivačima smjera, dok verzija s pet vrata ima i novi stražnji odbojnik. Novi su i 18-inčni aluminijski naplaci s opcijom tamnosivog bojanja, kao i tri nove boje za “trojku”, Eternal blue, Sonic silver i Machine grey. Posljednja nabrojana koristi Mazdin postupak bojanja nazvan Takuminuri prilikom kojeg se nanosi sloj s reflektirajućim pahuljicama aluminija debel svega 2,5 mikrona.

Evolucija Mazde

Kako izvana, tako i iznutra, promjene su više funkcionalne i praktične. Evolucija, kako smo kod Mazde i naučili. Promjene uključuju kvalitetnije prekidače, nove panele na vratima (dvije su nove vrste crnih presvlaka) i umetke na prednjoj armature, dok je ugradnja električne ručne kočnice oslobodila dodatni prostor na srednjoj konzoli. Potpuno nov je i upravljač, kao u Mazdi MX-5, mesnatiji i s manje prekidača.

Izmijenjeni su i pokazivači kako na ploči s instrumentima tako i na head-up sustavu koji Mazda naziva Active Driving Display. Instrumenti su sad čitljiviji po svakom vremenu, dok je ADD sada u boji, s boljom rezolucijom i čitljivosti. Treba spomenuti i nova prednja sjedala, izrađena u suradnji s ortopedima, koja pružaju bolji komfor i bolje bočno držanje, a ujedno i manje umaraju tijelo, jer se mišići manje “opiru” bočnim silama tijekom vožnje.

Kad govorimo o motorizaciji, nude se tri lagana benzinska motora. Ovi čisti i učinkoviti agregati udovoljavaju normama Euro 6 i upareni su s ručnim ili automatskim mjenjačima sa šest stupnjeva prijenosa.

Ponuda motora

Benzinsku ponudu tako čine motori obujma 1.5 l (100 KS), te dvolitraši, a 120 odnosno 165 KS. Dizelska ponuda koju je dosad činio samo 2.2 litreni biturbo motor od 150 KS dopunjena je karikom koja je nedostajala, 1.5 litrenim turbodizelom sa 105 KS i 270 Nm koje razvija u polju od 1600 do 2500 o/min. Iako malo skeptični prema baznoj ponudi, u vožnji smo se ugodno iznenadili. Ne treba tu sad očekivati udarac u leđa kod pritiska na gas, ali automobil jednoliko ubrzava, tiho i uglađeno, dok su buka i vibracije motora nestale ne samo negdje u sjajnoj poboljšanoj izolaciji, nego i zahvaljujući brojnim inženjerskim trikovima korištenima pri razvoju motora. Performanse su solidne, za sprint do “stotke” treba mu 11 sekundi, uz krajnju brzinu od 185 km/h. Proizvođač deklarira prosječnu potrošnju od 3,8 litara za verziju s ručnim, odnosno 4,4 litre za model s automatskim mjenjačem. Nažalost, automatik je dostupan samo na hatchbacku, iako je naš sud kako je publika za ovakve mjenjače upravo ona koja vozi limuzine.

Dorađen je i ovjes, kako bi pružio još bolji komfor u vožnji i brži odziv na upravljaču. Treba napomenuti kako je Mazda3 jedan od rijetkih vozila u klasi koji je zadržao stražnji multilink ovjes kako bi dalje slovio kao jedan od “najvozačkijih” automobila kompaktnog segmenta.

Novost kod osvježene “trojke” je G-Vectoring Control (GVC), koji optimizira moment na svakom pogonskom kotaču kako bi pružio preciznije upravljanje i bolji komfor u vožnji. Vozila su već dostupna za narudžbu i u Hrvatskoj, a cijene će u odnosu na dosadašnji model, ovisno o verziji, biti veće do maksimalno 300-tinjak eura.

Iz Barcelone: Mato PAVLIČEVIĆ
Prepoznavanje pješaka

Danas je sve važnija i aktivna sigurnost, tako da Mazda nudi sveobuhvatni paket nazvan i-ACTIVSENSE. Ugradnja nove prednje kamere proširila je mogućnosti ovog sustava kroz dostupnost unaprijeđenih tehnologija Smart City Brake Support (SCBS) i Smart Brake Support (SBS), prepoznavanja prometnih znakova (TSR) i adaptivnih prednjih LED svjetala (ALH). Prepoznavanje pješaka sad se obavlja na većoj daljini i pod širim kutem, pri brzinama do 80 km/h. Sustav SBS također sad ima i višu brzinu pri kojoj automatski koči vozilo, sve do 160 km/h.

Možda ste propustili...