Autoglas
ZIMA JE PRED VRATIMA

Zimska oprema od
danas je obvezna
Objavljeno 15. studenog, 2016.

Od danas (15. studenoga) zakonski je zimska oprema obvezna na svim vozilima. Tako će zimske gume, prema potrebi i lanci, morati biti obvezna oprema sve do 15. travnja 2017. godine. Zbog snijega koji se nakratko pojavio u subotu u Slavoniji i Baranji, ali i jutarnjih temperatura koje su prelazile u minus, mnogi su ljetne gume zamijenile zimskim još prije nekoliko dana.

Zakon kaže kako se obvezna uporaba zimske opreme odnosi na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Također, zimska oprema može biti obvezna na pojedinim cestama prije ili nakon tog razdoblja, što ovisi o trenutačnim vremenskim uvjetima, u slučaju snijega ili poledice. Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5 tone, podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg (pripravni za postavljanje na pogonske kotače).

Zimska oprema autobusa i teretnih vozila su ili zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg postavljeni na pogonske kotače, a ako zbog tehničkih razloga lanci ne mogu na pogonske kotače, moraju imati zimske gume (M+S).

Ako prometna policija zatekne vozilo bez zimske opreme na cesti u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah zaustavi vozilo ili da nastavi voziti cestom na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno ili da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom, vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna.

Oprez s gumama

Mnogim vozačima još uvijek treba objasniti pojam - zimske gume. To nisu gume za snijeg, nego gume za zimsko razdoblje i zimske uvjete. Svake jeseni MUP, HAK i mediji pozivaju vozače da imaju u vidu važnost uporabe zimskih guma na vozilima. Učinkovito kočenje, veća upravljivost, bolje prianjanje, sposobnost vuče i usklađenost sa zakonima, važni su razlozi koji potvrđuju značaj zimskih guma, jer znače veću sigurnost, izdržljivost i ekonomičnost.

Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a kako posreduju između automobila i ceste presudne su za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume, jer već pri temperaturi nižoj od 7°C ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu koja imaju u uvjetima za koja su predviđena.

Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse, njome se produljuje zaustavni put, što je vrlo opasno. Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume zaustavit će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.

Provjerite svjetla

Prije početka zime (uostalom to biste svi trebali redovno provjeravati, a ne samo zimi), sustav rasvjete zahtijeva temeljiti pregled. Posebnu pozornost treba obratiti na farove. Staklo iznutra mora biti suho, a snop svjetla jasan. Ako je u svjetla ušla vlaga, došlo je vrijeme za njihovu zamjenu. Preporučujemo obratiti pozornost i na stražnja svjetla za maglu i nemojte ih paliti ako za to stvarno nema potrebe.

Provjerite i razinu i stanje rashladne tekućine koja mora biti funkcionalna do minus 25 stupnjeva Celzijevih. Nemojte riskirati jer zbog zamrzavanja hladnjaka i vode u bloku motora riskirate posjet serviseru i veliku štetu. Također, ne treba zanemariti - najbolje da provjerite kod svakog posjeta benzinskoj postaji, tekućinu za pranje vjetrobrana. Zaštita treba biti najmanje minus deset, bolje na minus 20 stupnjeva Celzijevih. Za jasan pogled ispred važni su i brisači. Provjerite ih i zamijenite. Brisače starije konstrukcije (metalni) podmažite ako još ne trebaju zamjenu.

Prikladna zimska oprema

Čak i ako ste se spremili za zimu prema našim naputcima, ne zaboravite još pokoju sitnicu. Preporučujemo uvijek u automobilu imati sprej za odmrzavanje, strugalo za led, metlicu, maramice za vjetrobransko staklo (sprječavaju magljenje), baterijsku svjetiljku, toplu deku i rukavice. Nije naodmet imati negdje i svijeću i šibice. Pomaže ako ostanete zameteni u snijegu. Oni koji češće putuju u snježne krajeve (skijanje) ili žive u njima, također bi trebali razmišljati o lancima i lopati za snijeg u prtljažniku.

Mnogi već kod prvog mraza cupkaju pred automobilom sa zaključanim i smrznutim bravama. Grafit ili silikon najbolji su za sprječavanje zamrzavanja brave. Gumena brtvila i spojeve najbolje je premazati masnom olovkom ili silikon sprejem kako bi ih zaštitili od smrzavanja, sljepljivanja ili pucanja.

Na početku zimskog dana sve može ovisiti o akumulatoru. Moderni olovo-kiselina akumulatori se općenito smatraju jeftinima i jednostavnima za održavanje, ali razinu tekućine treba provjeriti bar jednom godišnje. Najbolje pred zimu, koja je za bateriju uvijek stresno doba godine. Ako je razina preniska, dolijte destiliranu vodu. Nakon nekoliko godina vrijeme je za novi akumulator. Ako ste u nedoumici, konzultirajte se s prodavačem. Preporučljivo je držati površinu akumulatora čistom i suhom.

Milan BUGARIĆ/Mato PAVLIČEVIĆ
Možete to i sami napraviti

Kako bi stres tijekom vožnje i opasnost od nesreća bili što manji, svi bi vozači morali obratiti pozornost na činjenicu kako je zima posebno godišnje doba, a zimski uvjeti vožnje vrlo zahtjevni kako za same vozače, tako i njihove limene ljubimce koji tad traže više brige. Mnogi serviseri nude zimske akcije besplatnih preventivnih pregleda, što preporučujemo da napravite. Ako ne stignete, velik dio toga možete obaviti i sami.

KAKVE SU VAŠE GUME?

Tko ima zimske gume nekoliko godina u službi, treba provjeriti dubinu dezena. Ako je izmjerena vrijednost od četiri milimetra ili manja, preporučuju se nove gume. Provjerite i tlak u gumama: 0,2 - 0,3 bara iznad vrijednosti je u redu – guma dobro drži i štedi gorivo, jer otpor kotrljanja je manji. Vozači koji putuju s neodgovarajućim gumama riskiraju nesreću i probleme s osiguranjem koje im može djelomice ili nekad i potpuno odbiti odštetni zahtjev zbog nemara.

Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce