Autoglas
NOVITETI: ALFA ROMEO GIULIA

Novi igrač u
premium ligi
Objavljeno 18. listopada, 2016.

Punih pet godina čekalo se na Giuliu - novu Alfu, nasljednicu modela 159 i 156, koja bi trebala biti prvi korak u potpunoj obnovi ovog slavnog talijanskog brenda. Zasad samo kao limuzina, ali ne bilo kakva, predstavljena je domaćim novinarima u Zagrebu, kad se i potvrdilo kako velika očekivanja grupe Fiat po pitanju prodaje ovog automobila nisu bez osnove.

Izgledom, tehnikom i voznim osobinama, Giulia je snažno uklizala u premium segment u kojem vlada njemačko “sveto trojstvo”, a ujedno pretekla sve ostale europske i dalekoistočne limuzine koje s više ili manje razloga da se tako nazivaju, u svojim promotivnim materijalima također imaju riječ premium. Giulia je užitak za sva osjetila. Od pogleda koji klizi po njenim sportsko elegantnim linijama, dodira koji dok vozite doslovno osjeća cestu pod prstima, njuha koji miriše pravu finu kožu kojom je presvučen prostrani i komforni interijer i sluha koji uživa u simfoniji motora. Još je ostalo osjetilo okusa. Istina, nećete je zagristi, ali kad pritisnete gumb za pokretanje motora, postavljen na upravljaču i kad vas po kretanju zabije u naslon sjedala, razbudite se kao da ste pod jezikom osjetili onaj kratki ali jaki talijanski espresso. A tad tek kreće zabava.

Vozaču je na raspolaganju potpuno novi sustav Alfa DNA koji mijenja dinamičko ponašanje vozila sukladno odabiru načina rada od strane vozača: Dynamic (dinamično), Natural (prirodno), Advanced Efficiency (način rada za učinkovito korištenje energije) i Race (trkaći način), samo na modelu Quadrifoglio. Platforma sa stražnjim pogonom i potpuno novim ovjesom omogućila je savršeni raspored mase vozila između prednje i stražnje osovine, što uz vrlo izravni upravljač jamči zabavu na cesti i sigurnu vožnju.

Zasad, po početku prodaje, novi potpuno aluminijski 2,2-litreni dizelski motor dostupan je u dvije verzije, snage 180 KS pri 3.750 o/min (450 Nm pri 1.750 o/min) i 150 KS pri 4.000 o/min (380 Nm pri 1.500 o/min). Obje konfiguracije mogu se kombinirati s ručnim mjenjačem sa šest brzina ili novim automatskim mjenjačem s osam brzina. Uskoro slijedi i verzija s 210 KS, pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem.

Trenutačno jedini benzinski motor ujedno je i onaj najjači, koji je Giuliju proslavio i prije početka prodaje obaranjem rekorda staze na Nirburgringu. Ferrarijev V6 BiTurbo u potpunosti je izrađen od aluminija kako bi se smanjila ukupna masa automobila, osobito na prednjoj osovini, a snage je 510 KS s okretnim momentom od 600 Nm, što jamči uzbudljive performanse. Razvija maksimalnu brzinu od 307 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za kratkih 3,9 sekundi. Tehnologija prijenosa momenta Torque Vectoring, s dvostrukom spojkom ugrađenom u stražnji diferencijal, sada omogućuje kontrolu raspodjele momenta na svaki kotač pojedinačno. Tako je snaga koja se prenosi na podlogu poboljšana čak i uvjetima slabog držanja ceste. Vožnja je tako sigurnija i zabavnija bez straha od invazivnog djelovanja sustava protiv proklizavanja.

Kako bi u svakom trenutku ponudila vrhunsku aktivnu i pasivnu sigurnost, Giulia serijski ima sustav upozorenja u slučaju udarca sprijeda (FCW), koji upotrebljava radarski senzor i kameru ugrađenu u vjetrobransko staklo za otkrivanje prepreka ili vozila na putanji automobila te upozori vozača u slučaju opasnosti od neizbježnog sudara. Ako vozač ne uspije reagirati, sustav automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB) automatski koči kako bi se izbjegao sudar ili ublažile posljedice istog. Osim toga, zahvaljujući funkciji prepoznavanja pješaka, tumačenjem podataka primljenih s radara i kamere, AEB može u potpunosti zaustaviti automobil pri brzini do 65 km/h.

Cijene su za ovakav automobil vrlo korektno odmjerene i kreću od 259.000 kuna, koliko stoji model od 150 KS i ručnim mjenjačem. Top-model s 510 KS stoji 772.464 kune do registracije.

Mato PAVLIČEVIĆ

Potpuna informiranost

Ovisno o razini opreme, na 3,5” ili 7” ploči s instrumentima u boji nalaze se sve vozaču važne informacije o automobilu. Organizirane na četiri zaslona, prikazane informacije ovise o tome koji je način vožnje vozač odabrao putem sustava DNA te sadrže očitanja o parametrima vožnje u stvarnom vremenu, informacije o bočnom ubrzanju, potrošnji goriva i savjete za promjenu stupnja prijenosa.

Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X