Autoglas
ŠPIRIT U MALOJ BOCI

Vozili smo: Audi Q2
Objavljeno 19. srpnja, 2016.

Jedna od zvijezda Zagreb auto showa na naše tržište stići će u studenome, a nakon prvih testnih vožnji jasno nam je kako je riječ o modernom urbanom vozilu za svakodnevnu vožnju i rekreaciju, koje kombinira progresivni dizajn s visokom razinom funkcionalnosti. Osim toga, iz viših klasa preuzeo je sustave povezivosti, informacije, zabave, kao i one za aktivnu pomoć u vožnji.

Dizajneri su se poigrali linijama kako bi stvorili nešto novo, automobil koji “lovi” jednu sasvim novu publiku, a opet je prepoznatljiv Audi. Tako mu kupeovski izgled daju niska linija krova i visoki rub prozora dok ga s ostatkom obitelji povezuju klinasta prednja svjetla, Singleframe maska i veliki otvori za zrak. Bočna linija obiluje oštro odrezanim rubovima, poligonalnim oblicima, za koje kažu kako će biti karakteristika samo ovog modela, dok straga ima dugi krovni spojler i difuzor sa zaštitom podvozja. Mogućnosti individualizacije su brojne, pa će se tako C nosač krova moći dobiti u više verzija, od normalno obojenog u boju karoserije pa do crnog, u boji titana, kromiranog... sve prema željama kupaca.

ŠEST MOTORA

Interijer je prepoznatljiv, ugodan i izrađen od kvalitetnih materijala. Uporaba je intuitivna i ergonomska, dok je široka središnja konzola blago zakrenuta prema vozaču. Standardni MMI zaslon ugrađen je visoko u vrh prednje ploče, dok je njegova kontrolna jedinica na konzoli središnjeg tunela i lako dostupna. Iz većih i skupljih modela se kao alternativa analognim instrumentima nudi virtualni kokpit s 12,3-inčnim TFT zaslonom razlučivosti 1440 x 540 pixela. U pozadini ovog prikaza radi napredni Tegra 30 procesor Audijeva partnera NVIDIA, a dostupan je sa sustavom MMI navigacija plus.

Brojne su mogućnosti personalizacije, što kroz serijske pakete, a što kroz bogatu ponudu dodatne opreme. Svima je zajednički premium osjećaj, visoki i komforni položaj za upravljačem te solidna ponuda prostora u visinu na stražnjim sjedalima. Opcijsko LED osvjetljenje interijera stvara posebno ugodni ambijent. Prtljažnik je volumena od pristojnih 405 litara s mogućnosti parcijalnog preklapanja stražnjih naslona kad naraste do 1050 litara korisnog prostora.

Kad govorimo o motorizaciji, tu je ponuda suvremena i široka. Kupcima su na dispoziciji tri TFSI i tri TDI motora, sa snagom od 85 kW (116 KS) do 140 kW (190 KS). Uvodni benzinski stroj je 1.0 TFSI s 85 kW (116 KS) i 200 Nm, u sredini ponude je 1.4 TFSI sa 110 kW (150 KS) i 250 Nm, dok je najjači benzinac 2.0 TFSI koji razvija 140 kW (190 KS) i okretni moment od 320 Nm. Ponudu turbodizela čine 1.6 TDI s 85 kW (116 KS) i 250 Nm, 2.0 TDI od 110 kW (150 KS) i 340 Nm, dok je top ponude također 2.0 TDI, ali sa 140 kW (190 KS) i 400 Nm. Nude se uz 6-stupanjski ručni mjenjač, a sedamstupanjski S tronic je opcija osim za dva najsnažnija motora gdje je u novijoj verziji dio standardne opreme. Quattro pogon na sve kotače s hidrauličnom višeslojnom spojkom standardni je dio opreme s najsnažnijim benzinskim i TDI motorima, dok je opcija za 2.0 TDI sa 110 kW (150 KS).

PROGRESIVNI UPRAVLJAČ

U vožnji odaje kako je riječ o ozbiljnom i studiozno složenom podvozju. Kombinira agilno upravljanje s visokom razinom udobnosti i sigurnosti. Ovjes brzog odziva izglađuje sve neravne površine na cesti, a direktni sustav upravljanja osigurava precizne povratne informacije. Stabilnost na pravcu je visoka i pouzdana, a stabilnost u zavojima je staložena. Zahvaljujući udaljenosti od tla od gotovo 15 centimetara, dobro se snalazi i na težem terenu. Progresivni upravljač dio je serijske opreme i izravniji je što sporije vozite, što je posebice korisno u gradskoj vožnji. S ovim modelom Audi je krenuo prema jednoj novoj niši u kojoj dosad nije imao predstavnika.

Modelska ekspanzija svakako je poželjna, no tu treba biti oprezan kako se na tržištu ne bi konkuriralo drugim modelima iz vlastite kuće, iako ne sumnjamo kako će s Q2 privući nove kupce koji traže napredno premium vozilo koje mogu složiti po vlastitoj želji i ukusu. O cijenama još nije bilo govora, nego će biti poznate kada počne prodaja.

Iz Züricha: Mato PAVLIČEVIĆ
Ključna riječ – tehnologije

Naizgled malen, prava je riznica modernih tehnologija. Audi connect uključuje navigaciju s Google Earth i Google Street View aplikacijama, prikaz informacija o putovanju, prometu i parkiranju, te pristup Twitteru i e-mail porukama. Audi Smartphone interface spaja iOS i Android mobilne telefone s Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama. Besplatna Audi MMI connect aplikacija omogućuje online streaming medija, kao i prijenos kalendara s pametnog telefona u MMI sustav. Sustavi pomoći vozaču za model Q2 preuzeti su iz visoke klase, prije svega Audi pre sense front sustav koji koristi radar za prepoznavanje opasne situacije i kočenje, a zatim i asistent za vožnju u koloni, Audi side assist, Active lane assist, kao i pomoć pri parkiranju.

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku