Autoglas
RASTRČANI “LAV”

Vozili smo: Peugeot 308 GTI 270
Objavljeno 26. siječnja, 2016.

Peugeot 308 sam je po sebi elegantna i čista dizajna, a njegovoj vrhunskoj inačici ne trebaju ukrasi da istakne svoj sportski pedigre. Krasi ga dizajn koji zrači jednostavnošću, ali je istodobno dojmljivo učinkovit.

Taj se automobil odlikuje agresivnim stavom za koji zasluge nosi podvozje spušteno za 11 milimetara s naplatcima Carbone veličine 19 inča. Peugeot 308 GTi 270 opremljen je gumama Michelin Super Sport, koje ističu prednji diskovi promjera 380 milimetara s četveroklipnim kočnim kliještima crvene boje s natpisom Peugeot Sport.

Dug prednji kraj uvod je u ono što slijedi. Gornji dio prednjeg kraja krasi ekskluzivna sjajna crna prednja maska s 3D kockastim motivom, koju okružuju svjetla u izvedbi Full LED. Isti je motiv i na prednjoj maski velikog usisnika koji uvlači zrak u hladnjak i okružen je pokazivačima smjera te crvenom crtom, odnosno kromiranom crtom na izvedbama s crvenom bojom karoserije Ultimate. Ispod odbojnika dva su prednja spojlera koja ne samo što pomažu ostaviti dojam automobila koji čvrsto drži cestu nego i poboljšavaju njegova aerodinamična svojstva.

Pogled zatim slijedi proširenja pragova i istaknute bokove do dojmljivog stražnjeg kraja sa sjajnim crnim difuzorom u koji su integrirane dvije pozamašne ispušne cijevi. Potpis GTi jasno je vidljiv na prednjim blatobranima i vratima prtljažnika.

Unutrašnjost je u potpunom skladu s vanjštinom vozila i, u boji antracita sve do krova automobila, ne skriva sportski karakter. Armaturnu ploču, presvlake, obloge vrata, ručicu mjenjača i vrhunske podne prostirke krase crveni šavovi. Pragovi vrata nose natpise PEUGEOT SPORT i GTi i napravljeni su od aluminija, baš kao i papučice, oslonac za nogu i ručica mjenjača.

Potraga za manjom masom donijela je opipljive rezultate: omjer od 4,46 kg na 1 KS modela GTi 270 rekordan je u klasi i upućuje na vrhunska vozna svojstva automobila. U Peugeot 308 GTi 270 ekskluzivno je u prijenos ugrađen diferencijal ograničenog proklizavanja Torsen kako bi se poboljšalo držanje u zavojima. Da bi se potpuno iskoristio potencijal podvozja, automobil pod poklopcem skriva motor 1.6 THP 270 S&S. Četverocilindarski motor ostvaruje 169 KS po litri obujma, što je najveća specifična snaga u segmentu. Međutim, zahvaljujući tehnologiji Stop&Start i vještinama konstruktora, ispušta samo 139 g CO2/km i troši 6,0 l/100 km, rekord u kategoriji.

Motor pokreće benzin s 95 ili 98 oktana te razvija snagu od 200 kW (270 KS) i okretni moment od 330 Nm. Zahvaljujući tlaku prednabijanja od 2,5 bara, jedva čeka da ga se potjera. Reagira na svaku komandu i nudi gotovo neprekidan rast snage sve do najvećeg broja okretaja, 6500 o/min, a tada već postiže vratolomne brzine. Najveći okretni moment na raspolaganju je od 1900 do 5000 o/min.

Šesterostupanjski ručni mjenjač ojačan je kako bi mogao podnijeti okretni moment od 330 Nm, a paket Driver Sport ispuhu dodaje reskiji zvuk. I za kraj cijena, do registracije ovaj rastrčani “lav” stoji 265.941 kunu.

Mato PAVLIČEVIĆ
Školjkasta sjedala

Školjkasta sjedala presvučena kožom i alkantarom nude iznimnu bočnu potporu, što vozaču omogućuje da se potpuno stopi s vozilom. Kompaktni upravljač (dimenzija 351 x 329 mm) jamči prirodno držanje i potpunu preciznost, a krase ga zrnata koža, logotip GTi na dnu te crvena oznaka središnjeg položaja na vrhu.

265.941

kuna cijena je Peugeota 308 GTi do registracije

Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku