Objavljeno 24. studenog, 2015.
Neki od novijih trendova u automobilskoj industriji zaista nam se sviđaju. Prije svega osviještenost proizvođača da su pretjerali u gomilanju težine svojih automobila i njihova nastojanja da novi modeli budu što lakši.
Peugeot je upravo s modelom 308 u tome itekako uspio – nova je generacija čak 140 kilograma lakša od prethodne, što se uvelike odrazilo na performanse, potrošnju i emisije.
Isprobani 308 SW 1.6 e-HDi Style pokazao se pravim štedljivcem, a istovremeno prilično uglađen i zavidne snage. Novi SW jedan je od atraktivnijih karavana u klasi, njegova atraktivnost nije se odrazila na ovjes koji ga čini udobnim gutačem kilometara. Novim, čišćim i aerodinamičnijim dizajnom karoserije Francuzi su pozitivno utjecali na potrošnju i izgled novog 308 SW, a unutrašnjost oduševljava minimalizmom i odabirom materijala, posebice aluminija. U Peugeotu su, kao što znamo, odlučili očistiti i pojednostaviti dizajn unutrašnjosti prebacivanjem većine funkcija na dodirni zaslon, što je uvelike smanjilo broj prekidača, a pri tome možemo slobodno reći da su jedni od prvih koji su pokrenuli taj trend. Paket Style nudi mnogo zanimljive opreme, koja je dopunjena s još ponešto stavki iz izloga s doplatama. Sam upravljač, već toliko puta spominjan, prilično je malen i podsjeća na ozbiljne sportske automobile, a dobro se uklapa u ukupni dojam osvježene i čisto dizajnirane unutrašnjosti.
S obzirom na to da je testirani primjerak bio u karavanskoj inačici, nije čudna izdašna ponuda prtljažnog prostora. Prtljažnik je obujma čak 610 litara, a s preklopljenim sjedalima raste na 1660, pri čemu ravna podnica olakšava utovar većih predmeta. Sigurnost je već u osnovnom paketu opreme na visokoj razini, zbog čega je automobil ostvario pet zvjezdica na Euro NCAP testu.
Cijena modela 1.6 e-HDi Style sa svim doplatama iznosi 180.417 kuna (165.108 bez doplate za alunaplatke, navigaciju, stražnje parking senzore i kameru, metalik lak...), što nije malo, ali nije ni previše za automobil takve udobnosti, prostranosti i štedljivosti.
Peugeot s novim 308 nije išao radikalno, nego je provjerenim receptom automobilske evolucije popravio sve bitne elemente. Bitno lakše gradnje, fantastični dizelaš, čist dizajn i solidna udobnost - 308 SW oduševljava na prvi pogled, a prostranost će zadovoljiti svaku obitelj.
Mato PAVLIČEVIĆ
Dinamičan i štedljiv
Testirani automobil pokreće 1,6-litreni e-HDi motor norme Euro6, koji je sa svojih 120 KS nešto snažniji od onog norme Euro 5. Dobro vuče od najnižih okretaja, a nudi izuzetno nisku potrošnju goriva, uglađenost te nisku razinu buke i emisija. Također, mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, iako nije najprecizniji u klasi, svakako je pomogao malim brojkama. Vozili smo ga pretežno gradskim prometnicama, a unatoč tome prosjek je bio 5,5 litara na 100 km.
140
kilograma lakši je novi model Peugeota 308 od prethodne generacije