Autoglas
ŠTEDLJIVI ŠMINKER

Vozili smo: Peugeot 308 SW Style 1.6L BlueHDi 120 STT
Objavljeno 24. studenog, 2015.

Neki od novijih trendova u automobilskoj industriji zaista nam se sviđaju. Prije svega osviještenost proizvođača da su pretjerali u gomilanju težine svojih automobila i njihova nastojanja da novi modeli budu što lakši.

Peugeot je upravo s modelom 308 u tome itekako uspio – nova je generacija čak 140 kilograma lakša od prethodne, što se uvelike odrazilo na performanse, potrošnju i emisije.

Isprobani 308 SW 1.6 e-HDi Style pokazao se pravim štedljivcem, a istovremeno prilično uglađen i zavidne snage. Novi SW jedan je od atraktivnijih karavana u klasi, njegova atraktivnost nije se odrazila na ovjes koji ga čini udobnim gutačem kilometara. Novim, čišćim i aerodinamičnijim dizajnom karoserije Francuzi su pozitivno utjecali na potrošnju i izgled novog 308 SW, a unutrašnjost oduševljava minimalizmom i odabirom materijala, posebice aluminija. U Peugeotu su, kao što znamo, odlučili očistiti i pojednostaviti dizajn unutrašnjosti prebacivanjem većine funkcija na dodirni zaslon, što je uvelike smanjilo broj prekidača, a pri tome možemo slobodno reći da su jedni od prvih koji su pokrenuli taj trend. Paket Style nudi mnogo zanimljive opreme, koja je dopunjena s još ponešto stavki iz izloga s doplatama. Sam upravljač, već toliko puta spominjan, prilično je malen i podsjeća na ozbiljne sportske automobile, a dobro se uklapa u ukupni dojam osvježene i čisto dizajnirane unutrašnjosti.

S obzirom na to da je testirani primjerak bio u karavanskoj inačici, nije čudna izdašna ponuda prtljažnog prostora. Prtljažnik je obujma čak 610 litara, a s preklopljenim sjedalima raste na 1660, pri čemu ravna podnica olakšava utovar većih predmeta. Sigurnost je već u osnovnom paketu opreme na visokoj razini, zbog čega je automobil ostvario pet zvjezdica na Euro NCAP testu.

Cijena modela 1.6 e-HDi Style sa svim doplatama iznosi 180.417 kuna (165.108 bez doplate za alunaplatke, navigaciju, stražnje parking senzore i kameru, metalik lak...), što nije malo, ali nije ni previše za automobil takve udobnosti, prostranosti i štedljivosti.

Peugeot s novim 308 nije išao radikalno, nego je provjerenim receptom automobilske evolucije popravio sve bitne elemente. Bitno lakše gradnje, fantastični dizelaš, čist dizajn i solidna udobnost - 308 SW oduševljava na prvi pogled, a prostranost će zadovoljiti svaku obitelj.

Mato PAVLIČEVIĆ
Dinamičan i štedljiv

Testirani automobil pokreće 1,6-litreni e-HDi motor norme Euro6, koji je sa svojih 120 KS nešto snažniji od onog norme Euro 5. Dobro vuče od najnižih okretaja, a nudi izuzetno nisku potrošnju goriva, uglađenost te nisku razinu buke i emisija. Također, mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, iako nije najprecizniji u klasi, svakako je pomogao malim brojkama. Vozili smo ga pretežno gradskim prometnicama, a unatoč tome prosjek je bio 5,5 litara na 100 km.

140

kilograma lakši je novi model Peugeota 308 od prethodne generacije

Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X