Novosti
KAŠNJENJE I NENAJAVLJENI PRIJEVOZ AUTOBUSOM

Brojni vlakovi otkazani zbog svađe strojovođa i uprave HŽ-a, putnici izbezumljeni
Objavljeno 21. ožujka, 2015.
Strojno osoblje posljednja tri tjedna odbija prekovremeni rad

Trenutno smo u autobusu i izlazimo iz Čeminca te ćemo u Belom Manastiru biti za 15-ak minuta. Uzimajući u obzir da smo krenuli u 13.20 autobusom, a ne vlakom, već sada kasnimo 24 minute. Osim toga, više od deset ljudi stoji. Time se izravno krše ne samo zakonski propisi nego i prava potrošača, koji takvu uslugu nisu platili. Smatram da je ovo nedopustivo.

Poruka je to koju nam je mobitelom iz autobusa poslao Tomislav, uz napomenu kako s vlakovima problemi traju već dva tjedna te kako bi javnost to trebala znati. Nije Tomislav jedini koji nam se obratio s pritužbama.

- Već tri dana kćer na fakultet vozimo autom, premda ima mjesečnu kartu. Jutros je imala vježbe u osam, ali vlak, odnosno zamjenski autobus, koji bi trebao krenuti u 7.10, nije došao ni do 7.25. Što drugo učiniti nego upaliti automobil i krenuti u Osijek - priča majka belomanastirske studentice, koja je jučer kasnila na vježbe, a nedavno i na kolokvij. Slaže se sa zamjenskim prijevoznim sredstvom, kada “već tako mora biti”, ali ne s tolikim kašnjenjem ili njegovim nedolaskom.

Njezino razmišljanje dijele i drugi HŽ-ovi putnici, uz primjedbu da se sve ponovno događa bez ikakve obavijesti ili najave. Neki su otišli još dalje, pa se na društvenim mrežama pojavljuju komentari: “vožnja HŽ-om je prava avantura...”

Odbijaju prekovremeni rad

Na upit o čemu se radi, iz HŽ-a su nam odgovorili kako je posrijedi svojevrstan štrajk strojovođa. Zbog nastale situacije ispričavaju se putnicima te ističu kako će o aktualnom stanju u prometu putnike i dalje redovito obavještavati preko www.hzpp.hr.

- Nakon predstavljanja Nacrta pravilnika o organizaciji i sistematizaciji predstavnicima reprezentativnih sindikata Sindikat strojovođa Hrvatske istaknuo je kako ne pristaje na daljnje racionalizacije poslovanja u obliku smanjenja broja radnika, a njegovi članovi u posljednja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad. S obzirom na to da odredba kolektivnog ugovora o odbijanju prekovremenog rada za strojno osoblje do sada nije bila sporna, niti je stvarala poremećaje u željezničkom prometu, Uprava HŽ PP-a smatra da se tijekom aktualnih kolektivnih pregovora i savjetovanja sa socijalnim partnerima primjena te odredbe aktualizira s ciljem stvaranja pritiska SSH-a na Upravu HŽ PP-a - stoji u odgovoru Uprave željeznica, koji potpisuje Ivana Čubelić.

Nastavlja riječima kako stručne službe HŽ PP-a ulažu maksimalne napore kako bi održale promet zamjenskim autobusima, a manji se broj vlakova otkazuje. Od 5. do 19. ožujka zbog nedostatka strojnog osoblja u Hrvatskoj su umjesto 82 vlaka (oko 1 %) vozila 94 autobusa, a od 7. do 19. ožujka otkazano je 30 vlakova (oko 0,4 %). Te tvrdnje odgovorno opovrgava Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.

“Pomrčina pameti”

- Nije jučer bila pomrčina Sunca, nego pomrčina pameti! Ivana Čubelić govori neistine. Govori da su ukinuta 82 vlaka, a istina je da ih je otkazano 185, a to najbolje mogu posvjedočiti Slavonci, jer tamo ne vozi ništa - poručio je Petrović, dodavši kako su 74 vlaka ukinuta zbog kvara te da se opet najveći broj odnosi na vlakove koji voze kroz Slavoniju i Baranju. Ukupno 111 vlakova nije vozilo zbog nedostatka strojovođa - tvrdi Petrović, dodajući kako je iz HŽ Putničkog prijevoza otišlo više od 150 strojovođa, a kad je u pitanju sljedeće razdoblje, Petrović kaže kako će se već krajem ožujka, konkretno, od 29. ožujka, broj vlakova dodatno smanjiti.

- Svi cestovni prijevoznici neće moći pokriti potrebe za prijevozom tih putnika. Nama je od 185 lokomotiva i motornih vlakova ispravno jedva 110 i nemamo čime voziti - naglašava Petrović, koji se osvrnuo i na navode HŽ-a u vezi s plaćama. Kaže kako je laž da ona iznosi 7600 kuna u netoiznosu. On konkretno, kaže, ima 34 godine staža i posljednja plaća iznosila mu je oko 6300 kuna.

- Nisam samo ja dokaz, a nije ni samo plaća problem, jer najveći nam je sigurnost putnika. Sindikat željezničara Hrvatske dogovara izmjenu kolektivnog ugovora, odnosno pravilo koje jamči sigurnost putnika, i to na način da strojovođa radi prekovremeno koliko god to poslodavac želi. Pa vi svoje dijete stavite u vlak kad strojovođa vozi previše sati - kaže Petrović.

Ivica GETTO/Marija MIHELIĆ
HŽ: POSTUPCI SINDIKATA NERACIONALNI SU I ŠTETNI

“Uzimajući u obzir da porezni obveznici subvencioniraju poslovanje tvrtke HŽ Putnički prijevoz u iznosu od 505 milijuna kuna, Uprava HŽ Putničkog prijevoza postupke Sindikata strojovođa Hrvatske smatra neracionalnim i štetnim za putnike, kojima se ne pruža zadovoljavajuća usluga. Odustajanjem od predloženih mjera racionalizacije doći će do novih gubitaka u poslovanju, koji bi mogli ozbiljno ugroziti Program restrukturiranja i financijsku održivost poslovanja”, tvrdi u priopćenju Ivana Čubelić.

PREMALO STROJOVOĐA?

Ivan Forgaš, iz sindikata HŽ-a, u emisiji HRT-a “U mreži Prvog” izjavio je kako je Uprava tvrtke Putnički prijevoz pokrenula proceduru o ukidanju svih vlakova prema hrvatskom jugu, a između Zagreba i Splita umjesto vlakova vozili bi autobusi. Razlog za to je, navodno, u tome što je HŽ restrukturiranjem podijelio poticajne otpremnine za odlazak 154 strojovođe, a oni koji su ostali - nemaju kad iskoristiti svoj “stari” godišnji odmor.

BROJ VLAKOVA

DODATNO ĆE SE SMANJITI KRAJEM OŽUJKA, TVRDE SINDIKALCI

Možda ste propustili...

SDP NA GODIŠNJICU SMRTI ODAO POČAST RAČANU:

Bio je veliki državnik i još veći čovjek

PRVI RAZGOVORI O FINANCIJSKOM OKVIRU EU-A 2028. - 2034.

Budući proračun treba štititi blagostanje građana i jačati ulogu EU-a u svijetu

ADRESAR OBJAVLJEN NA STRANICI DIP-A

Više biračkih mjesta za EU izbore

Najčitanije iz rubrike