Osijek
SEZONSKA SNIŽENJA - NOVI ZAKON IZAZVAO POMUTNJU

Potrošači ogorčeni - novac
su potrošili, a prilike za
ozbiljnije uštede tek dolaze
Objavljeno 14. siječnja, 2015.
Mnogi su mislili kako sniženja završavaju 10. siječnja pa su kupnju obavili ranije

Sezonska sniženja i odredbe Zakona o zaštiti potrošača koje se na njih odnose od početka siječnja izvor su pomutnje među Osječanima. Zbog nedovoljne informiranosti potrošači se osjećaju izgubljeno i izigrano, dok trgovci zadovoljno trljaju ruke.

Nakon što su prošle godine mediji prenijeli informaciju kako će od siječnja 2015. godine za sezonska sniženja vrijediti nova pravila, Osječani su novu godinu dočekali puni optimizma zbog potencijalnih ušteda, posebice kada je u pitanju kupnja odjeće i obuće. No, već u prvim danima 2015. mnogi su se opekli. Naime, već nakon Božića trgovine su počele oglašavati sezonska sniženja i do 50 posto, a kada smo ušli u 2015. godinu pronijela se priča kako sniženja zbog novih zakonskih odredbi traju tek do 10. siječnja. Nemali broj ljudi pohrlio je u trgovine, iako gotovo da nije bilo ni jedne s popustima većim od 50 posto. Novac se potrošio, trgovci neočekivano prodali znatan dio zaliha robe već u prvom valu i s manjim gubitcima, a novi je tjedan osvanu u duhu pravih sniženja, do čak 90 posto.

Iz Savjetovališta za zaštitu potrošača udruge “Potrošački forum” kažu kako su dali sve od sebe da preko medija i osobnim savjetovanjem građane na vrijeme informiraju o praktičnoj primjeni novog zakona na sniženja. No, evidentno, informacije nisu mogle stići do svih građana ili su pogrešno protumačene.

- Trgovci su imali pravo oglasiti zimsko sezonsko sniženje u razdoblju od 27. prosinca 2014. do 10. siječnja 2015. Ključna riječ u ovoj konstrukciji je “oglasiti”, koja znači da su trgovci koji su imali namjeru robu staviti na sniženje u tom razdoblju sniženja morali samo započeti, a ne i završiti. Svi koji su sniženje u tom razdoblju oglasili imaju ga pravo provoditi najduže 60 dana - objašnjava Dunja Mak iz Potrošačkog foruma.

Što znači da prava sniženja, na sreću dobro informiranih, tek kreću, te da će vjerojatno tek kulminirati.

Ivana SOLAR
Vraćaju robu pa ju ponovno kupuju

Trgovci izvještavaju kako razočarani građani koji su krivo shvatili nove zakonske odredbe o sniženjima, na robu kupljenu prošli tjedan, primjerice, na sniženju od 40 posto, pokušavaju ostvariti povrat novca pod raznoraznim izlikama, da bi ju dan kasnije kupili ponovno na većem sniženju. “Ako takva roba nema grešku, trgovac ju nije dužan primiti natrag, no dobar dio njih, zbog dobre poslovne prakse to učini, ne sumnjajući u skrivene motive kupaca. No, kada se dan-dva kasnije ispostavi da kupac kupuje isti artikl te da ga je vratio samo kako bi ga ponovno kupio po nižoj cijeni i trgovci se osjećaju prevareno. Nije njihova krivnja što se netko nije dobro informirao”, kažu iz Potrošačkog foruma.

Možda ste propustili...

OPREMANJE ŠKOLSKIH KNJIŽNICA

Pomozite osječkoj OŠ Svete Ane

U OSIJEKU O GOSPODARENJU OTPADOM

Unikom osniva Centar za obradu glomaznog otpada

Najčitanije iz rubrike