Autoglas
OKRETNIJI I ATRAKTIVNIJI

Vozili smo: Smart Fortwo i Smart Forfour
Objavljeno 25. studenog, 2014.
Treća generacija automobila iz najmlađeg europskog branda, Smarta, upravo je predstavljena na našem tržištu u verzijama s troja i pet vrata te cijenama povoljnijim nego ranije

Smart Fortwo doživio je poboljšanja u gotovo svim područjima i postao znatno udobniji. Smartov stražnji pogon nudi se prvi put i u Smart Forfouru, modelu s četiri sjedala koji je ponovno u programu, ali na jedan sasvim drugačiji način.

Oba mališana bez sumnje pripadaju istoj obitelji. Tako, primjerice, imaju mnoga zajednička obilježja dizajna kao što su prednja svjetla, rešetke za hladni zrak u prednjem dijelu vozila te karakteristična tridionska sigurnosna ćelija. Osim toga, oba vozila raspolažu motorima u stražnjem dijelu vozila, što im omogućuje osobitu okretnost u gradskom prometu.

Narastao u širinu

Smart Fortwo narastao je u širinu i to za čak 10 centimetara, čime se dobio raskošniji unutrašnji prostor i dodatno mjesta u prtljažniku. Smart Forfour prirodno raspolaže većim utovarnim kapacitetom. Ako se nasloni stražnjih sjedala spuste, nastaje ravna utovarna površina od 1285 x 996 mm, s obujmom utovarnog prostora i do 975 litra – što predstavlja najviše vrijednosti u njegovom segmentu. Natprosječna je i dužina tereta ako se naslon suvozačevog sjedala sklopi prema naprijed; iznosi 2,22 metra.

Kratki prevjesi, kratkoća i visoki kut upravljača daljnji su optimalni preduvjeti koji novim modelima Smarta omogućuju da uđu u svako parkirno mjesto i okrenu se oko svakog ugla. Kad je riječ o krugu okretanja, novi Smart Fortwo postiže rekordne rezultate: sa 6,95 m (od rubnjaka do rubnjaka) odnosno 7,30 m (od zida do zida), manevri okretanja postaju krajnje jednostavni. Novi, pak, Smart Forfour okreće se u gotovo jednako malim krugovima kao prijašnji Fortwo (od zida do zida: 8,75 m). Njegove su vrijednosti: 8,65 m (od rubnjaka do rubnjaka), odnosno 8,95 m (od zida do zida). Toj vrhunskoj okretnosti pridonosi izravno upravljanje s varijabilnim prijenosom i električnom servo potporom, koje svi modeli Smart imaju u serijskoj opremi.

Motori

Novi Smart pogonjen je najmodernijim trocilindarskim benzinskim motorima. Trenutačno je početak ponude motor od 999 ccm od 52 kW/71 KS. Zahvaljujući svom okretnom momentu od maksimalno 91 Nm pri 2850/min, agregat omogućava štedljiv način vožnje, osobito u gradskom prometu. Najjači je turbomotor snage 66 kW/90 KS. Pogonski sklop od 898 kubičnih centimetara mobilizira maksimalan okretni moment od 135 Nm pri 2500/min. Paleta motora će se proširiti s osnovnim benzinskim motorom snage 45 kW/60 KS.

Prijenos snage vrši se petostupanjskim ručnim mjenjačem što je također novost kod Smarta i omogućilo je povoljniju početnu cijenu. Ponudu će uskoro dopuniti twinamic automatskim dual clutch mjenjač. Zadržana je uspješna osnovna koncepcija sigurnosti prethodnih modela. Novi modeli Smarta u velikoj su mjeri načinjeni od vruće oblikovanog čelika ultravisoke čvrstoće i maksimalno čvrstog višefaznog čelika. U skladu sa sigurnosnom filozofijom Mercedes-Benza „Real Life Safety“, u središtu car-to-car crash testova bila je i kompatibilnost s bitno većim i težim vozilima. Tako su se novi Smartovi okušali u frontalnim sudarima sa S-klasom i C-klasom.

Cijena za Smart Fortwo kreće od 10.505 eura naviše, dok je nadoplata za Smart Forfour oko 600 eura.

Mato PAVLIČEVIĆ
Tri linije opreme

Tri su linije opreme (passion, prime i proxy) te mnoštvo dodatne opreme koja je dosad djelomice bila rezervirana za više klase vozila. Na taj način svaki Smart Fortwo ili Smart Forfour postaje unikat. Već najjednostavnija verzija oba modela nudi brojne dijelove opreme koja pridonosi sigurnosti i komforu.

10.505

početna je cijena za Smart Fortwo

Možda ste propustili...

ODLIČAN POTEZ ORGANIZATORA VRHUNSKE UTRKE

Hrvatski rally veterani na WRC-u

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala