Objavljeno 21. listopada, 2014.
I nova generacija C1 ponovno je razvijena zajedno s Toyotom Aygo i Peugeotom 108 pa su im šasija, veliki dijelovi karoserije i unutrašnjost zajednički.
Ipak, prema tradiciji, u Citroënu su se jako potrudili učiniti svog dvojajčanog blizanca drukčijim od drugih. Prednji dio automobila nimalo ne sliči odvažnoj grafici Ayga u obliku slova X, ni svjetlima nagnutima unatrag i urednoj rešetki 108-ice. Umjesto toga, Citroënov je odjel za dizajn uspio ugurati svoje karakteristično uređenje dvodijelnog prednjeg svjetla s okomitim LED svjetlima ugrađenima u branik. Na stražnjem kraju nalaze se svjetla s 3D efektom i staklena vrata, a zacrnjeni A-stupovi stvaraju iluziju proširenog vjetrobranskog stakla. Osim Citroënovih znački, arhitektura kabine identična je uređenju Ayga i 108-ice, ali to nije loše. Ukrasi u boji na središnjoj konzoli i okviru poluge mjenjača, bljeskovi izložene boje na vratima i izbor živahne tkanine za sjedala dovoljni su da odvuku pozornost s činjenice da kvaliteta materijala nije u rangu ponuđenih u VW Upu! i Škodi Citigo.
Držač instrumenata spojen na vrh stupa upravljača ugodno je futuristički, a komande radiouređaja i ventilacije sad izgledaju mnogo ozbiljnije i jednostavnije su za korištenje.
Novi model ima istu osnovnu platformu i dimenzije kao i njegov prethodnik, pa je i dalje skučen u stražnjem dijelu, a prostora za glavu je malo. Prtljažnik obujma 180 litara dizajniran je za šoping-vrećice, ne za velike putne torbe, no oborite li podijeljenu stražnju klupu, dobit ćete korisnih 780 litara prostora.
Na cesti se C1 doima neobično poznatim, s jednako skakutavom vožnjom i labavom kontrolom karoserije kao i njegov prethodnik (što ne iznenađuje, jer je preuzeo njegovu temeljnu strukturu), ali to ne znači da nije zabavan. Lak ali izravan upravljač dobro je namješten za provlačenje kroz promet, a uglađenost na svim brzinama uvelike je unaprijeđena tako da sad ima manje buke vjetra i guma te manje lupanja ovjesa. Novi 1,2-litreni motor PureTech s tri cilindra bez turbopunjača nudi prilično srčanu izvedbu. Novi pogon zapravo na puno načina savršeno dočarava novi C1 – premda ima nedostataka, sve u svemu, jako je zabavan.
I dok je njegov izgled pitanje osobnog ukusa, krov od tkanine i veliki dodirni zaslon sigurno će privući kupce. Uglađenost krstarenja je vrhunska, a motor PureTech ima izraženu osobnost.
Mato PAVLIČEVIĆ
Motor: 3-cilindarski benzinski
Obujam:998 ccm
Snaga:50 kW/68 KS @ 6000 o/min
Okretni moment:95 Nm @ 4800 o/min
Mjenjač:ručni, 5 brzina
Dimenzije:3475 x 1630 x 1460 mm
Prtljažnik:180/780 l
Maksimalna brzina:157 km/h
Ubrzanje 0 - 100 km/h:14,3 s
Potrošnja:5,0/3,6/4,1 l/100 km
Na testu:5,5 l/100 km
Emisija CO2:95 g/km
Cijena:92.097 kn
92.097
kuna cijena je modela koji smo testirali