Autoglas
ŠTEDLJIV I ZAVODLJIV

Koncept C4 Cactus Airflow 2L troši dvije litre na 100 km!
Objavljeno 23. rujna, 2014.
Koncept C4 Cactus Airflow 2L pravi je laboratorij ideja te primjer tehnologije, znanja i umijeća

Zvuči kao utopija, ali iz Citroëna poručuju da je stvarnost. Konceptom C4 Cactus Airflow 2L, koji će biti izložen na predstojećem pariškom sajmu, Citroën nudi vozilo koje postiže potrošnju od dvije litre goriva na 100 prijeđenih kilometara!

Koncept C4 Cactus Airflow 2L pravi je laboratorij ideja te primjer tehnologije, znanja i umijeća koji pokazuju volju i sposobnost marke Citroën da uvodi inovacije koje odgovaraju na automobilske izazove današnjice i budućnosti. Revolucionarna je potrošnja postignuta optimizacijom dizajna s aerodinamikom poboljšanom za 20 posto, te smanjenim otporom kotrljanja. Korišteni su lakši dijelovi pa je ukupna masa vozila smanjena za 100 kilograma, a uvela se i tehnologije Hybrid Air kojom se potrošnja smanjuje za 30 posto.

Dizajn i udobnost

Citroën je kao polazište projekta uzeo svoj novi model C4 Cactus. Njime je odlučio ponuditi više onoga što je danas doista važno kupcima: više dizajna, više udobnosti, više korisne tehnologije, a sve to uz umjerene troškove. Tako C4 Cactus više od bilo kojeg drugog automobila ispunjava osobito izazovnu zadaću - osmišljavanje tehnološkog koncepta veoma niske potrošnje, a istodobno učinkovitog i zavodljivog.

Konceptom C4 Cactus Airflow 2L Citroën ide još korak dalje. Jedinstven dizajn pomiruje estetiku i funkcionalnost spajajući fluidne oblike i snažne grafičke elemente radi lakoće uporabe. U odnosu na serijski model, izmijenjeni su ili dodani neki stilski elementi. Novi prednji odbojnik ima tri otvora upravljanog dovoda zraka koji se aktiviraju ovisno o načinu vožnje kako bi zadržali optimalnu otvorenost, za hlađenje motora i protok zraka. Ima i pomične bočne deflektore koji su dodani na stražnja leptir-stakla radi boljeg vođenja toka zraka oko vozila, dok se na naplatcima nalaze pomični poklopci koje pokreće i kojima upravlja centrifugalna sila.

Aerodinamika

Tall&Narrow gume poboljšavaju energetsku korisnost vozila zahvaljujući njihovu “ultra ultra” vrlo niskom otporu kotrljanja i boljoj aerodinamičnosti. Stražnji je spojler izduljen, a u stražnji odbojnik ugrađen je ispušni ventilator koji usmjerava protok zraka oko C4 Cactus Airflow 2L i smanjuje turbulencije koje utječu na otpor zraka. Podvozje automobila posve je aerodinamično što omogućuje strujanje zraka bez ikakvih smetnji koje izazivaju dijelovi postavljeni ispod vozila.

Zahvaljujući motorima najnovije generacije i malog obujma koji su već usklađeni s budućom normom Euro 6, serijski Citroën C4 Cactus već ima potrošnju goriva među najboljima u segmentu, s emisijom CO2 od 82 g i potrošnjom od samo 3,1 l/100 km. Koncept C4 Cactus Airflow 2L ide još korak dalje preuzimanjem pogonskog sklopa Hybrid Air. Ta tehnologija temelji se na spajanju više dobro iskušanih dijelova i tehnologija: trocilindarskoga benzinskog motora PureTech, sustava za pohranu energije u obliku stlačenog zraka, sklopa koji čine dva motora i hidraulične pumpe te automatskog prijenosa s epicikličnim zupčanicima. Gubitci zbog trenja, na koje otpada 20 posto energije koju troši motor, smanjeni su primjenom obloga Diamond-Like Carbon, smanjenjem mase pomičnih dijelova i uporabom vodilica dijelova koji rotiraju.

Milan BUGARIĆ

Masa praznog vozila: 865 kg

Duljina: 4156 mm

Širina: 1729 mm

Visina: 1487 mm

Koeficijent otpora zraka SCx: bolji za 20 %

Pogonski sklop Hybrid Air povezan s motorom PureTech 82 S&S

Gume: Michelin 155/70/R19