Novosti
SLAVONIJA I BARANJA OSTAJU BEZ BROJNIH ŽELJEZNIČKIH LINIJA

Podravka u Zagreb neće voziti vikendom, do Erduta samo jedan par vlakova
Objavljeno 28. ožujka, 2014.
Ukidanje vlakova stvorit će i višak konduktera i blagajnika, kaže glavni povjerenik SŽH-a

Od 15. travnja, a najkasnije od 1. svibnja dio Slavonije gotovo da će ostati bez željezničkog prijevoza.

Radi uštede u putničkom prijevozu brojni će, do sada ne tako rentabilni vlakovi biti ukinuti, a nakon što su u prosincu 2012. godine Hrvatske željeznice Slavoniju izolirale od Mađarske i ukinule 135 godina staru željezničku vezu između Budimpešte i Sarajeva preko Osijeka, sad će željeznički prijevoz iz Slavonije i Baranje i prema njoj ostati na još klimavijim nogama.

U planu je ukidanje nekih linija i to radi uštede nakon što je Putnički prijevoz HŽ-a ostao bez 135 milijuna kuna, a što nam je potvrdio i Romeo Tomac, glavni povjerenik Sindikata željezničara Hrvatske. To znači samo jedno – rezovi koji će za sobom povući brojne posljedice pa i gubitak radnih mjesta.

- Dobili smo prijedlog prema kojem će samo jedan par vlakova voziti prema Erdutu i natrag radnim danom, a prijedlog je i da Podravka vozi petkom do Osijeka i ponedjeljkom da se vraća natrag. Vlak do Vrpolja studente bi dovezao nedjeljom i to je sve što se tiče vikenda u tom pravcu. Baranjska strana također će ostati desetkovana. Taj prijedlog još treba odobriti Ministarstvo prometa, a strahujemo da će doista do toga i doći jer je upravo Ministarstvo zapovjedilo 135 milijuna kuna uštede na putničkom prijevozu, i to ukidanjem nerentabilnih željezničkih linija - rekao je Tomac.

On dodatno pojašnjava da će takvom odlukom cijeli istočni dio Hrvatske ostati bez više željezničkih linija. Iako se još uvijek očekuje konačan odgovor Ministarstva, Tomac kaže kako je u HŽ-u ukidanje spomenutih željezničkih pravaca već gotova stvar što će neizbježno dovesti i do viška radnih mjesta.

- Naravno da će ukidanje radi nerentabilnosti dovesti do viška ljudi, a primjer smo imali već u HŽ Cargu. Inače, sigurno će biti viška blagajnika, ali i konduktera i vjerojatno će doći do otkaza. Sve to je jedna kaotična situacija, no ne samo kod nas već i u ostalim dijelovima Hrvatske - dodao je Tomac, podsjetivši i na dramatičnu situaciju u HŽ Cargu prije samo mjesec dana kad je na listi za otkaz bilo 80-ak Slavonaca. Nažalost, lista je, kaže, konačna i s 1. travnja taj će dio željeznice ostati bez ukupno osamstotinjak radnika na području cijele Hrvatske. Nije pomogao ni štrajk petstotinjak radnika na Markovu trgu, a čini se da, prema crnim, ali sasvim izvjesnim prognozama, ista sudbina očekuje i dio radnika u HŽ Prijevozu, no ondje kažu da je riječ o restukturiranju tvrtke. Taj će potez ostaviti radnike bez posla, putnike bez vlakova, a pruge se, u nevjerici kaže Tomac, grade.

- Apsurd je da se infrastruktura gradi, a vlakovi se ukidaju. Inače, sve to kosi se i s ustavnim odredbama, jer svakom građaninu treba biti osigurano više vrsta prijevoza, a očigledno željeznicom više neće moći putovati. Ne znam što bi nas moglo spasiti, kako je krenulo - ništa i nitko - poručio je Tomac.

Marija MIHELIĆ
UMJESTO VLAKOVA - AUTOBUSIMA

Restrukturiranje HŽ Prijevoza neće značiti samo ukidanje dijela vlakova u Slavoniji, već i u ostatku Hrvatske. Vjerojatno će se vikendom prorijediti vozni redovi u cijeloj zemlji, a do manjih mjesta do kojih su stizali vlakovi, sad će se putnici voziti autobusima, što je jeftinija varijanta. Navodno će se ukinuti i vlak za Zadar te će voziti samo do Knina, dok će biti prorijeđene i manje linije do Splita.

Nema zanimanja za najam 12 vlakova

HŽ Putnički prijevoz poništio je natječaj za najam 12 dizel-motornih vlakova jer nitko nije pokazao interes za taj posao. Kako objašnjavaju u Putničkom prijevozu, "u otvorenom postupku javne nabave vezane uz zakup vlakova nije pristigla ni jedna ponuda." Vlakovi koje je HŽ Putnički prijevoz namjeravao nabaviti trebali su biti pušteni u promet najkasnije sredinom prosinca ove godine, a bili bi unajmljeni na rok od tri godine. Vrijednost tog posla procijenjena je na 140 milijuna kuna bez PDV-a, a najam vlakova Putnički prijevoz plaćao bi iz redovnog poslovanja. "Stručne službe HŽ Putničkog prijevoza razmatraju mogućnosti novog postupka sukladno Zakonu o javnoj nabavi, a jedna od mogućnosti jest pregovarački postupak", odgovorili su nam iz HŽ Putničkog prijevoza navodeći kako konačna odluka o tome nije donesena.(G.Ga.)

PRIJEDLOG

UKIDANJA LINIJA JOŠ RAZMATRA MINISTARSTVO PROMETA

Možda ste propustili...

BROJNI DOGAĐAJI UZ DAN EU-A

U Osijeku 84 projekta od 350 milijuna eura

TRAGIČAN KRAJ BIJEGA KRIJUMČARA MIGRANATA

Zbog nekoliko stotina eura odvezao u smrt četiri osobe

EKONOMSKE PROGNOZE EUROPSKE KOMISIJE

Hrvatska bi trebala imati drugi najveći rast u EU-u

Najčitanije iz rubrike