Objavljeno 28. veljače, 2014.
Udruga Potrošački forum samo u prva dva mjeseca 2014. godine obradila je gotovo 1.000 pritužbi građana s jednom misijom - svi oni preispituju gdje i zašto odlazi njihov novac.
Potvrđuje to navode da je sa svakodnevnim produbljenjem krize vrijednost kune, neovisno o kretanjima na tržištu, u očima Osječana sve veća. Naime, među pritužbama koje je “Potrošač” za sada zaprimio u ovoj godini najviše je onih koje se odnose na preispitivanje računa za potrošeni plin u prosincu 2013., te osporavanja ovrha i fiksnih naknada uklopljenih u račune za režijske troškove.
- Samo u siječnju zabilježili smo više od 500 poziva s pritužbama građana, a dva dana prije isteka tekućeg mjeseca od početka godine bilježimo ih ukupno oko 950, te očekujemo da ćemo do kraja veljače 'prebaciti' brojku od 1.000 poziva. Naime, u posljednje vrijeme dnevno znamo zabilježiti oko 40 poziva obespravljenih potrošača kojima treba savjet. Te brojke upozoravaju na trend koji je bio očekivan u ekonomskoj situaciju u kakvoj se građani trenutno nalaze. Iako se ne može reći da ljudi ranijih godina nisu dovoljno vodili računa o tomu što i koliko plaćaju, danas je zasigurno svijest o novcu veća. Tako se potrošači više ne libe dobiti najviše za svoj novac u svakoj situaciji. Osim što se počelo jako dobro paziti na račune za režijske troškove, u prva dva mjeseca 2014. godine zabilježili smo i više slučajeva reklamacija proizvoda zbog materijalnih nedostataka, nepravodobno isporučenih proizvoda, nepoštovanja jamstvenih rokova... - kaže Mira Brumerček Lukačević iz Potrošačkog foruma.
Iz osječkog “Potrošača” ističu kako pozdravljaju ovakvo ponašanje građana, te su, podsjećamo, kako bi mogli zadovoljiti sve njihove potrebe, od sredine veljače aktivirali i dodatnu telefonsku liniju. Sada se savjet o potrošačkim pravima, uz broj telefona 031/200-246, može dobiti i pozivom na broj telefona 072/414-414. I. Solar
Lani ukupno 3.982 pritužbe, 498 zbog ovrha
Potrošački forum u cijeloj 2013. godini zabilježio je 3.982 pritužbe građana, od kojih se 1.629 odnosilo na kršenja potrošačkih prava u sektoru javnih usluga. Čak 756 pritužbi u sektoru javnih usluga odnosilo se na teškoće koje su Osječanima prouzročili telekomunikacijski operateri, 202 prijave odnosile su se na sektor opskrbe električnom energijom, a 148 pritužbi na sektor isporuke vode. Statistika savjetovališta upućuje i na to kako su u toj udruzi u 2013. velik broj radnih sati utrošili na pomaganje građanima suočenim s ovrhama zbog dugovanja prema pružateljima javnih usluga. Tako je u tom smislu obavljeno čak 498 pojedinačnih konzultacija. Očekivano, s obzirom na broj prijava, najveći broj savjetovanja zbog ovrha otpada na telekomunikacijski sektor - njih 258 (52 posto), slijede problemi s ovrhama zbog HRT pretplate - njih 117 (23 posto) i problemi s ovrhama iz sektora održavanja čistoće - njih 45 (devet posto).