Novosti
SINDIKAT HŽ-A NEZADOVOLJAN NAJAVLJENIM PROGRAMOM RESTRUKTURIRANJA

Brekalo: Stanje željeznice na području Slavonije je kaotično
Objavljeno 4. lipnja, 2012.
Investicija u infrastrukturu nema na pomolu, kaže Marko Brekalo

Vezani članci

MINISTAR SINIŠA HAJDAŠ DONČIĆ SE PROVOZAO VLAKOM

Stanje na prugama je kao i prije 20 godina

OSIJEK/ĐAKOVO - Ako odmah ne počnemo restrukturiranje Hrvatskih željeznica, 2013. više ih neće biti, izjavio je nedavno ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, kazavši kako samo ove godine iz HŽ-a mora otići dvije tisuće radnika. Da je stanje na željeznicama kaotično, osobito na području Slavonije, potvrđuje i regionalni povjerenik SHŽ-a Marko Brekalo.

Sporije i nesigurnije

- Hrvatske željeznice imale su 1990., 44.000 zaposlenika, a danas ih je oko 17.000. Na hrvatskim se prugama vozi sporije i nesigurnije nego prije 22 godine, a za to su vrijeme zatvorene četiri lokalne pruge, od kojih tri u Slavoniji: Bizovac - Belišće, Pčelić - Daruvar - Sirač, Pleternica - Čaglin - Našice. U trenutku zatvaranja pruge dio ljudi je umirovljen s otpremninama, a dio je preraspoređen u kolodvore na prugama koje rade, kaže Brekalo. "Lokomotive, vagoni i motorne garniture su u lošem stanju, nagibni vlakovi ne voze, jer su slupani ili su u kvaru bez mogućnosti popravka. Vlak 550 Slavonija, od Osijeka do Zagreba prije je pet godina vozio 176 minuta, a danas 242 minute i iz Osijeka kreće u 4,43 sati, u vrijeme neprimjereno za kretanje na put", kaže Brekalo te dodaje: "Broj zaposlenih odnosi se na sva poduzeća iz bivšeg sustava HŽ-a koja trenutno, što direktno, što indirektno, rade za potrebe današnjeg HŽ-Holdinga koji trenutno ima pet poduzeća s tendencijom smanjenja. Za primjer vam navodim područje Osijeka koje trenutno ima oko 800 radnika s tendencijom smanjenja u ovoj reorganizaciji minimalno za 15 posto. Investicija u infrastrukturu nema na pomolu tako da situacija može sa svakim sljedećim danom biti samo gora", zaključuje Brekalo.

Investicije

- HŽ je tromi sustav u koji se u posljednjih 30 godina vrlo malo ulagalo. Sva ulaganja usmjerit ćemo na infrastrukturu, i to ponajprije na europske koridore, prigradsku željeznicu i nacionalni koridor Zagreb - Split. Bez razvoja infrastrukture nema ni dobrih vlakova ni povećanja brzina" - izjavio je nedavno ministar, a mi smo u HŽ-Holdingu doznali o kojim je investicijama riječ. "Progam restrukturiranja društava u sklopu HŽ-ova Holdinga je u izradi. O tom dokumentu će se raspravljati na Nadzornom odboru HŽ-ova Holdinga 11. lipnja 2012., nakon čega se Program restrukturiranja šalje u Vladu RH. Tek nakon što ga Vlada prihvati, moći ćemo više reći o smjeru u kojem će u budućnosti ići društva u sklopu HŽ-ova Holdinga. Program restrukturiranja sadržavat će i plan investicija. Stoga Vas molimo za razumijevanje. U svakom slučaju možemo reći da će prioritetna ulaganja biti usmjerena na izgradnju i obnovu koridorskih željezničkih pruga (ogranak 5b na cijeloj duljini od granice s Mađarskom do Rijeke te na X. paneuropskom koridoru na dionici od granice sa Slovenijom do Vinkovaca, s posebnim naglaskom na dionicu Dugo Selo - Novska). O detaljima ćemo moći govoriti nakon prihvaćanja Programa restrukturiranja i plana investicija od Vlade RH", stoji u odgovoru na naš upit koji potpisuje Mihaela Tomurad Sušac, šefica Korporativnih komunikacija. Inače, kako je i najavljeno, HŽ je ukinuo Prometnu sekciju Osijek kao regionalni centar. "Osijek kao centar više ne postoji, isti mu je status kao i kolodvora Đakovo - reorganizirali su ga u ništa", kaže regionalni povjerenik Marko Brekalo.

Maja MUŠKIĆ
Ukinuta dva vlaka Osijek - Erdut - Osijek

- Što se tiče ukidanja pojedinih linija, zbog situacije na prometnom tržištu HŽ Putnički prijevoz je trebao racionalizirati troškove kroz različite mjere štednje. Stoga je na cijeloj mreži Hrvatskih željeznica, između ostaloga, reduciran određeni broj vlakova s malim brojem putnika. U postojećem voznom redu, u odnosu prema prethodnom ,na području Osječko-baranjske županije ukinuta su dva vlaka na relaciji Osijek - Erdut - Osijek", kažu u HŽ Holdingu.

Analiza poslovanja

- HŽ Putnički prijevoz kao i svih prethodnih godina u pripremi novog Voznog reda 2012./13. provodi analizu cjelokupnog poslovanja, što smatramo potpuno uobičajenom poslovnom praksom. Postignuti poslovni rezultat razlikuje se od linije do linije te se svaka od njih razmatra zasebno. O svim potencijalnim novim informacijama vezanim uz pojedine linije na vrijeme ćemo obavijestiti korisnike prijevozne usluge-putnike i medije", kažu u HŽ-Holdingu

Uzaludni prosvjedi

Iako su nezadovoljni željezničari početkom svibnja prosvjedovali u Zagrebu, Brekalo kaže, kako su prosvjedi bili uzaludni. "Prosvjedi nisu postigli nikakav rezultat, trenutno je status ni na nebu ni na zemlji, nova je organizacija donesena, ugovori se još ne dijele i ne znamo kada će se početi, na temelju trenutnih informacija od boljitka nema ništa, može biti samo gore. O tome koje ćemo mjere poduzimati kao sindikat trenutno pregovaramo i o zaključcima ćemo obavijestiti javnost, kaže Brekalo.

Marko Brekalo

regionalni povjerenik SHŽ-a

Osijek kao centar više ne postoji, isti mu je status kao i kolodvora Đakovo - reorganizirali su ga u ništa

44

tisuće zaposlenih imale su Hrvatske željeznice 1990. godine

17

tisuća je trenutno zaposleno u Hrvatskim željeznicama

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike