Regija

Električni bicikli za urbani kaos
Objavljeno 11. kolovoza, 2011.
POŽEGA - Bicikli koji pogon dobivaju od akumulatorskih baterija preko elektromotora sve se češće mogu vidjeti i na požeškim ulicama, a osim uštede na potrošnji energije i tihoga rada, ekološki su potpuno prihvatljiva prijevozna sredstva jer ni na koji način ne zagađuju okoliš.
Među prvima koji su se u gradu opredijelili za takvu vrstu vozila je Požežanin Ivo Grbić, koji se unazad tri godine bavi i sastavljanjem takvih bicikala te usavršavanjem njihova rada. Do prvih saznanja o električnim biciklima Ivo je došao preko interneta, a budući da se iz hobija bavi i solarnim pločama, kolektorima i obnovljivim izvorima energije, električni bicikli, kojih je do sada sastavio desetak, postali su mu prava strast.
- U požeškim trgovinama nedavno su se pojavili relativno jeftini kineski električni bicikli kojima je nedostatak prilično slaba konstrukcija, neprihvatljiva za nas “teže” vozače. Preko interneta sam naišao na Greiborg - veliki bicikl masivnije rame i čvršće konstrukcije, koji sam odmah nabavio, a preko zagrebačkih tvrtki Artas i Zelena vozila uspio sam pronaći i sve ostale komponente potrebne za vožnju na električni pogon. Zagrepčanin Zvonimir Sučić konstruirao je dovoljno kvalitetnu i čvrstu konstrukciju bicikla, a pogon se može dobiti od teških olovnih ili znatno lakših litijskih baterija od 36 volta i 12 amper sati, kojima se bez problema postiže elektronski limitirana brzina kretanja od 30 kilometara na sat - rekao je Ivo Grbić.
Napominje da su litijske baterije prilično skupe pa jedan komplet stoji i do 3.700 kuna. Olovne baterije, pojašnjava Ivo, znatno su jeftinije i koštaju oko 700 kuna, no njihov je nedostatak težina kompleta, koja iznosi približno 16 kilograma, što bitno utječe na ukupnu težinu bicikla.
Dodaje da su električni bicikli, unatoč visokoj cijeni od oko 9.500 kuna, koliko stoji bicikl s kompletnom opremom, posebno rašireni na zagrebačkim ulicama jer vlasnicima omogućavaju brz i kvalitetan odlazak na posao bez gužvi u javnom prijevozu, prolijevanja znoja ili visokih troškova registracije, goriva i parkiranja.

Hrvoje KUSIK

Jedno punjenje za 100 kilometara
“Komplet akumulacijskih baterija preko noći se spoji na punjač i kućnu električnu mrežu, a nakon šest sati baterije su spremne za cjelodnevni rad na biciklu kojim se nakon jednog punjenja može prevaliti od 50 do 100 kilometara. Na biciklu se u kompletu nalazi i malo putno računalo koje osim prijeđenih kilometara bilježi i brzinu kretanja te stanje baterija, dok je mehanički prijenos potpuno odvojen od strujnog prijenosa pa se bicikl u slučaju nestanka struje može voziti i klasičnim načinom”, pojašnjava Ivo.
Cijena je električnog bicikla približno
9.500
kuna
Možda ste propustili...

U UTORAK OD 16 DO 18 SATI

Darivanje krvi u OŠ Petrijevci

NAŠIČKO GRADSKO VIJEĆE JEDNOGLASNO

Poznati su dobitnici gradskih priznanja

SUFINANCIRALO MINISTARSTVO SPORTA

Otvoren je višenamjenski teren NK-a Suhopolje

Najčitanije iz rubrike