Gastro
OBILJE VOĆA I POVRĆA

Lagana veganska jela za spas od vrućina
Objavljeno 25. srpnja, 2022.
Zdrava jela koja se brzo pripremaju pomoći će da uživamo u sezonskim namirnicama

Svi znamo da je za zdravlje i ljepotu važno ono što se nalazi na tanjuru. Ljeto, s obiljem svježeg voća i povrća na jelovniku, idealna je prilika za uvođenje zdravijih prehrambenih navika. Prijatelji životinja nude recepte ukusnih i zdravih jela, koja će nam pomoći da uživamo u sezonskim namirnicama, rashladimo se od vrućina i osjećamo se odlično jer činimo dobro ne samo za svoje zdravlje nego i za životinje i planet.



Namaz od patlidžana


Sastojci: 500 g patlidžana, 2 češnja češnjaka, 5 žlica maslinova ulja, 3 žlice limunova soka, sol, papar, peršin (prema želji)



Priprema: Patlidžane narezati na kolute, popeći u tavi na žlici ulja (ili ispeći prepolovljene patlidžane u pećnici) i ohladiti. Dobro usitniti patlidžane blenderom pa umiješati protisnuti češnjak, peršin, sol i papar. Lagano dodavati preostalo maslinovo ulje i limunov sok dok ne dobijete kremastu smjesu. Namaz poslužiti uz prepečeni kruh.

Ratatouille


Sastojci: 3 žlice maslinova ulja, 1 tanko narezan luk, 4 oguljena i narezana češnja češnjaka, 1 manji lovorov list, 1 mali patlidžan, 2 tikvice, 3 paprike, 8 velikih rajčica, ½ l pasirane rajčice, 1 žličica soli, 1 žlica vlasca, 1 žlica bosiljka, 1 žlica peršina, mljeveni crni papar



Priprema: Na ulje u velikoj tavi dodati luk, češnjak i lovorov list. Miješati dok luk ne omekša. Izrezati patlidžan na kockice. Dodati u tavu i povremeno miješati dok patlidžan ne omekša, oko 8 minuta. Tikvicu prepoloviti po dužini i narezati na ploške. Papriku narezati na trake. Rajčice grubo nasjeckati. Umiješati tikvice, papriku, rajčice i sol u tavu s patlidžanom te kuhati na srednje jakoj vatri od 5 do 7 minuta ili dok povrće ne omekša. Povremeno promiješati. Na kraju dodati pasiranu rajčicu. Umiješati začine i papar prema ukusu.

Paprike punjene grahom


Sastojci: 6 velikih paprika, 250 g kuhanog graha (ili 1 limenka), 1 glavica luka, 2 mrkve, 4 žlice maslinova ulja, 2 češnja češnjaka, pola šalice pasirane rajčice, 1 žlica sojina umaka, pola vezice peršina, sol i papar prema ukusu



Priprema: Na ulju popržiti luk, dodati naribanu mrkvu, češnjak, zatim grah, sol i papar i na kraju peršin. Paprikama odrezati gornji dio, očistiti ih od sjemenki, napuniti pripremljenom smjesom i poklopiti gornjim dijelom. Složiti napunjene paprike u nauljenu vatrostalnu posudu te preliti eventualnim viškom smjese, umakom od rajčica i ukrasiti sojinim vrhnjem. Peći oko pola sata na 180 °C. Poslužiti uz rižu ili neku drugu žitaricu.

Ražnjići


Sastojci: 1 kg šampinjona, 250 g sojinih komadića (ili sejtana), 1 kg patlidžana, 1 kg tikvica, 1 kg paprike, 1 kg luka, sojin umak, usitnjeni češnjak, sol, papar, ulje



Priprema: Patlidžane oprati, narezati na ploške od oko 2 cm, dobro posoliti i ostaviti da stoje oko pola sata. Istisnuti iz njih višak vode, narezati ih na kocke i posuti češnjakom. Sojine komadiće kratko prokuhati u slanoj vodi, ocijediti, dodati sojin umak i češnjak. Šampinjone očistiti i prepoloviti. Tikvice oprati i narezati na kocke. Paprike oprati i narezati na kvadrate. Luk oguliti i narezati na kocke. Na drvene štapiće za ražnjiće nabosti komade povrća, soje i šampinjona. Sve posoliti i popapriti te nauljiti. Peći na roštilju ili u pećnici (posložiti u posudu u dva sloja). Kada je pečeno, još malo poprskati uljem (i sojinim umakom prema ukusu).

Veganski ledeni vjetar


Sastojci: 200 – 250 g slanutka;

za kore: 1 šalica nesoljene vode u kojoj se kuhao slanutak (aquafaba), 1 šalica šećera, 1,5 šalica glatkog brašna, pola žličice praška za pecivo, malo sode bikarbone (nekoliko prstohvata), 5 žlica ulja, 1 žlica octa;



za 1. kremu: 2 pudinga od vanilije koja se ne kuhaju, 3 dl sojina mlijeka, ½ litre veganskog šlaga; za 2. kremu: ½ l veganskog šlaga; voće po izboru: breskve, kivi, bobičasto voće, jagode, banane...



Priprema: Skuhati slanutak, ali ne soliti vodu. Slanutak ohladiti u vodi. Za kore tući vodu od slanutka (aquafabu) sa šećerom koji treba dodavati postupno. Kada je čvrsto, dodati brašno pomiješano sa sodom bikarbonom i praškom za pecivo. Zatim lagano umiješati žlicu po žlicu ulja i na kraju ocat. Peći na 180 °C oko 30 min. Smjesa je dovoljna za veliki lim od pećnice ili se mogu peći dvije okrugle kore (jedna po jedna), promjera 28 – 30 cm. Rezati biskvit kada je hladan. Ako se pravi četvrtasti biskvit, rezati na dva ili tri puta (ako se reže na tri puta, torta će biti viša). Staviti u zdjelu sastojke za prvu kremu i tuči mikserom, što je gotovo za nekoliko minuta. Zatim u drugoj zdjeli istući šlag. Slagati na biskvit prvu kremu s pudingom, na nju sloj voća i zatim šlag pa ponovno: biskvit, žuta krema, voće, šlag.

Smoothie od lubenice i vanilije


Sastojci: 2 šalice lubenice narezane na kocke, šalica malina, 2 kugle veganskoga sladoleda od vanilije



Priprema: U blender staviti kocke lubenice i maline te miksati 20-ak sekundi dok se ne dobije gusta smjesa. Zatim dodati kugle sladoleda od vanilije i miksati još 20-ak sekundi. Na kraju ostaviti u hladnjaku pa dodati nekoliko kocki leda.

Sladoled od kupina, borovnica i banana


Sastojci: 250 g kupina, 100 g borovnica, 3 banane, 2 vanilin šećera, 150 ml zobenog mlijeka; za ukrašavanje: listići badema



Priprema: Oprati kupine i borovnice, a banane narezati na ploške. Dodati vanilin šećer i sve usitniti u električnoj sjeckalici. Mješavini dodati zobeno mlijeko te izmiješati u jednoličnu smjesu. Staviti u odgovarajuću posudu za zamrzavanje 4 – 5 sati. Grabilicom za sladoled ili žlicom oblikovati kugle, posuti ih listićima badema i poslužiti. Prije oblikovanja kugli grabilicu ili žlicu namočiti u toploj vodi.
Jasminka Knežević
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana