Objavljeno 10. srpnja, 2021.
Putnicima je pojašnjeno da se vlak pregrijao, pa stoga klimatizacijski uređaj ne može raditi
Malo je reći da se u vlaku koji je u četvrtak u 16.12 kretao iz Osijeka u Zagreb satima odvijao pravi pakao na temperaturama koje su, podsjetimo, bile najviše u ovoj sezoni. Vanjska je temperatura iznosila gotovo 40 stupnjeva, na pješčanim je površinama mjereno i po 50, a Hrvatske su željeznice u promet pustile vlak bez klimatizacije?!
- Ušao sam u usijani prostor gdje nisam mogao normalno disati. Najprije sam higijenskim maramicama očistio prljava platnena sjedala i prostor između njih, a potom sjeo očekujući da će klima-uređaj svaki trenutak proraditi. No ne samo da nisu upalili klimu prije nego što putnici uđu da ih bar dočeka rashlađen prostor na dan najžešćeg toplinskoga vala, već su pojasnili da klimatizacijski uređaji ne rade jer se, eto, vlak pregrijao!? Ne moram ni govoriti da prozor nije bilo moguće otvoriti i uskoro je danak platio putnik kojemu je u vlaku pozlilo - prepričava nam 60-godišnji Osječanin, dodajući kako su, nakon nemilog događaja, kupe s putnikom koji je kolabirao zamračili, no klima-uređaj ni tada nije proradio.
Supruga našeg sugovornika pak ispričala nam je kako je, nakon što je dopratila supruga na vlak, jedva čekala izići na zrak. Paradoksalno, jer ondje ju je na vrelome betonu dočekalo 40 stupnjeva, a onda si tek možemo zamisliti, kaže, kolika je i kakva temperatura, pomiješana s ustajalim zrakom, pratila putnike čak šest sati vožnje do Zagreba.
- Nakon što je došao u Zagreb, suprug mi je rekao da je bio mokar od glave do pete. Neću ni govoriti da je osoba s dijabetesom, no i da nije, nedopustivo je da putnici u 21. stoljeću putuju u vlaku u kojemu klima-uređaj nije prilagođen radu u uvjetima kakvi su bili taj četvrtak. Kupio je povratnu kartu, no naglasio je kako ga HŽ više sigurno neće vidjeti, što je i razumljivo, jer unatoč tome što pruža određenu komociju naspram autobusa, vlak iz Osijeka vozi duže od predviđenoga, bez klima-uređaja, i to u najtoplijem danu u godini - kaže naša sugovornica, dodavši da je puka sreća što nije bilo više slučajeva kolapsa. Jer šestosatno putovanje kakvo su doživjeli putnici, dodaje, neopisivo je.
I dok naš sugrađanin tvrdi da klima-uređaj nije radio sve do Zagreba, iz HŽ - Putničkog prijevoza stiže odgovor “da uređaj nije bio u uporabi do Vrbovca (koji je blizu Zagreba, nap. a.), dok je od kolodvora Vrbovec do Zagreba radio u punom kapacitetu”. Ispričavši se putnicima vlaka 782 zbog uvjeta na putovanju u četvrtak, pojašnjavaju kako zbog iznadprosječnih temperatura dolazi do otežanog rada klimatizacijskog sustava u vlakovima i vagonima te da je do navedenog došlo i tijekom vožnje spomenutoga vlaka.
- Osim 28 novih vlakova koji su u prometu, vozni park HŽ - Putničkog prijevoza prosječno je star više od 40 godina i sastoji se od oko 60 posto klimatiziranih vlakova i oko 80 posto klimatiziranih vagona - stoji u odgovoru HŽ - Putničkog prometa Glasu Slavonije, kao i to da su svjesni činjenice da vožnja u neklimatiziranim vagonima dovodi do nezadovoljstva putnika.
Da bi podignuli razinu usluge, HŽPP nabavlja nove vlakove, njih 33, koji će u prometu biti do kraja 2023. godine, a radi se i na osiguranju sredstava za financiranje nabave sedam dizel-motornih vlakova koji će biti u prometu do kraja 2024.
No tek smo prešli polovinu 2021...
Marija Mihelić
Osječanin tvrdi da putnici nisu bili u mogućnosti otvoriti prozore u kupeima. U Zagreb je došao - mokar
JOŠ JE I KASNIO
Osječanka je na šalteru pitala hoće li vlak doći na vrijeme i rečeno je da, unatoč radovima na pruzi, hoće. Međutim, vlak koji je u Zagreb prema voznome redu trebao stići u 21.05, u to vrijeme onamo nije došao. “Stigao je sat vremena kasnije”, potvrđuje naša sugovornica.