Osijek
MINISTAR FUCHS SA ŽUPANOM LUKIĆEM

Deset osnovnih škola sada
postaje školama budućnosti
Objavljeno 27. ožujka, 2024.
Potpisani ugovori s ravnateljima u pilot-projektu cjelodnevne škole

Dva milijuna šest stotina i trideset tisuća eura vrijedni su ugovori za opremanje škola koje su u srijedu u Osječko-baranjskoj županiji potpisali ministar znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Radovan Fuchs, župan Mato Lukić i ravnatelji deset županijskih škola te izvođači i isporučitelji izabrani u javnoj nabavi - tvrtke Tehnomodeli d.o.o. Zagreb i Sygma d.o.o. Osijek. Škole su to koje sudjeluju u Eksperimentalnom programu - Osnovna škola kao cjelodnevna škola, uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja.



Riječ je, kako je kazao ministar, o sredstvima namijenjenima za opremanje prema onim željama i potrebama koje su izrazile škole u cjelodnevnoj nastavi, kao i za prilagodbu objekta i nabavu pet automobila za škole koje imaju područne škole, a služit će za prijevoz obroka i učenika. U program su uključene OŠ "Silvije Strahimir Kranjčević" Levanjska Varoš, OŠ Gorjani, OŠ Popovac, OŠ Mate Lovraka Vladislavci, OŠ Ernestinovo, OŠ "Matija Gubec" Piškorevci, OŠ Budrovci, OŠ Drenje, OŠ Ivana Brlić Mažuranić Strizivojna i OŠ Josipa Antuna Ćolnića Đakovo.

- Osnivač je ovih škola Županija. Zahvaljujem ministru i svima koji su radili na ovome programu jer nam je želja podići škole na višu razinu iako se i sami, kao osnivač osnovnih i srednjih škola, trudimo osigurati što viši standard u svim našim školama, a na nekim područjima čak i nadstandardne uvjete. Ovime ćemo djeci i nastavnicima omogućiti bolje uvjete rada, jer škola nije samo učionica i knjiga, pa da djeca nakon toga idu kući, nego je opsežan program koji će djeci omogućiti sve ono čega možda danas manjka - socijalizacije, druženja, komunikacije i organizacije, dakle sve ono što će joj trebati u životu - rekao je Lukić, napomenuvši kako se program s vremenom može u hodu "brusiti" i prilagođavati kako bi bio još bolji.

- Zahvaljujem Županiji i Gradu Osijeku na podršci otpočetka ovom pilot-projektu, i to je razlog zbog kojeg 21 posto ukupnog broja škola koje sudjeluju u projektu dolazi s ovog područja. Zamišljen je kao cjelodnevna škola koja nudi potpuno drukčiji koncept izvođenja nastave, koja pruža individualni pristup radu s djecom, koji jamči puno više slobodnog vremena s obitelji bez tolikih domaćih zadaća, koji razvija u poslijepodnevnim satima sve moguće oblike kreativnosti za dijete. To je škola budućnosti, po uzoru na neke od najrazvijenijih sustava obrazovanja u Europi. Velika sredstva ulažemo u obrazovanje, Vlada i premijer od samog početka upravo ovakvom konceptu osiguravaju velika sredstava, više je to od dvije milijarde i sedam stotina milijuna eura. U tijeku je rješavanje davanja suglasnosti za rekonstrukcije i izgradnju osnovnih škola kako bi sve škole u Hrvatskoj mogle biti organizirane u jednoj smjeni. Jer organizacija i izvođenje nastave u jednoj smjeni preduvjet su upravo za implementaciju ovog koncepta cjelodnevne škole. To ćemo i ostvariti - poručio je ministar Fuchs.

Darko Pejić
DO 2030. SVAKOM DJETETU MJESTO U VRTIĆU
 
Ministar je najavio kako će se do 2030. godine ostvariti i ideja da svako dijete u Hrvatskoj ima svoje mjesto u vrtiću.

- Neće više biti tako da roditelji ne znaju gdje i na koji način organizirati čuvanje svoje djece. Svi će imati mjesto u dječjim vrtićima, u vrtiće do tri ili četiri godine neće ići samo oni koji eventualno to ne žele, odnosno kada roditelji žele da “baka-servis” preuzme tu ulogu. Ali od četvrte će godine vrtić biti obvezan, to će biti priprema za odlazak u osnovnu školu, dakle obvezna predškola s vrlo široko i dobro osmišljenim programom. Kurikul koji danas iznosi 200-tinjak sati podići će se na više od 700 sati, da bi onda tako pripremljena djeca, bolje socijalizirana, s više vještina, od onih manualnih do nekih drugih, mogla nastaviti svoje školovanje i postizati bolje rezultate - najavljuje Fuchs.

Ministar je u sklopu posjeta Osječko-baranjskoj županiji posjetio i Osnovnu školu Ernestinovo, gdje je razgovarao s ravnateljem, prof. Damirom Škrlecom, djelatnicima i učenicima.

Najčitanije iz rubrike