Ekonomija
HRVATSKA UDRUGA DIGITALNIH IZDAVAČA:

Digitalno oglašavanje porast će više od 10 %
Objavljeno 9. prosinca, 2022.
Ukupno tržište digitalnog oglašavanja porast će u 2022. godini u Hrvatskoj za 10,3 posto u odnosu prema lani, pokazuje istraživanje ulaganja u digitalne kanale – digitalni AdEx, koji je provela Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI). Istraživanje, koje je HUDI proveo u suradnji s austrijskim partnerom Momentumom te domaćim Ipsosom, temeljeno je na prijavljenim iznosima zakupa oglasa kod najvećih hrvatskih izdavača, agencija, društvenih mreža i pretraživačkih platformi. Netooglašavanje kod hrvatskih izdavača u 2021. iznosilo je 53,9 milijuna eura, a prema rezultatima istraživanja ove se godine u oglašavanju kod hrvatskih izdavača očekuje rast od 15 posto. Očekuje se i rast ulaganja u društvene mreže i pretraživačke platforme, ali sporiji.
Rast društvenih mreža procjenjuje se na devet, a pretraživačkih platformi na osam posto. Te razlike, stoji u priopćenju, ukazuju na sve veće povjerenje klijenata prema hrvatskim izdavačima. Trend izdavača u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, ide u smjeru strateškoga zaokreta prema korisničkom iskustvu, što, naglašava se, dovodi do veće lojalnosti. Videooglasi, bez Google Displaya i YouTubea, zauzimaju 22 posto oglašavanja, a native oglašavanje petinu cijelog ulaganja – formati za koje se očekuje rast u svijetu u idućim godinama. Programmatic oglašavanje trenutačno je s udjelom od 37 posto kod hrvatskih izdavača. Iz HUDI-ja ističu i da je to prvo cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskoga zakupa u Hrvatskoj, temeljeno na točnim iznosima oglašavanja po pojedinim izdavačima te objavljenim izvještajima društvenih mreža i pretraživačkih platformi, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu (agencije, oglašivačke mreže i sl.). "Ovim potezom Hrvatska udruga digitalnih izdavača omogućila je tržištu objektivne i relevantne rezultate, odmaknute od procjena, koji čine bazu za nastavak mjerenja i evaluacije ukupnoga digitalnog medijskog tržišta u Hrvatskoj. Model temeljen na točnim iznosima ključan je u dobivanju dobre procjene tržišta, a samim time i za definiranje strateških smjernica hrvatskih online izdavača, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju", zaključuje su u priopćenju. Prikupljanje podataka organizirano je od veljače do travnja 2022. godine, početkom rata u Ukrajini, te prije nego što su bili poznati svi makroekonomski utjecaji na oglašavanje u 2022. H
Možda ste propustili...

ANALIZA BAROMETAR RIZIKA MNOGE ZEMLJE PROŽIVLJAVAJU KRIZU TROŠKOVA ŽIVOTA

Visoke cijene energije mogle bi izbrisati profit većine poduzeća

POSLOVNA KONFERENCIJA FUTURE TENSE OKUPLJA SVJETSKE FUTUROLOGE

Kako će izgledati budućnost poslovanja?

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HRVOJE STOJIĆ, GLAVNI EKONOMIST HUP-A

Očekuje se normalizacija globalnih lanaca nabave

2

ZSE PROTEKLOGA TJEDNA

Crobexi skliznuli s najviših razina

3

SVJETSKA VALUTNA TRŽIŠTA

Nakon povećanja kamata jača dolar