Ekonomija
RASTUĆI TREND ULAGANJA U ISKUSTVA

Hrvatski građani planiraju u ovoj godini više putovati, ići na koncerte i festivale te više trošiti na hranu
Objavljeno 27. ožujka, 2024.

U godini koja obiluje globalnim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima Mastercardovo novo istraživanje razotkriva rastući trend ulaganja u iskustva među hrvatskim potrošačima.



Više od polovine ispitanika (57 %) planira ove godine povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, a žele isprobati više putovanja (61% ispitanika planira potrošiti više), glazbenih festivala i koncerata (42 %) te gastronomskih doživljaja (39 %). Troškove vezane uz iskustva planira smanjiti 11 % Hrvata.

Istraživanje, provedeno na 16.000 ispitanika, pokazuje da čak 73 % ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan. Potrošači izražavaju snažnu povezanost s iskustvima koja im pružaju najbolje životne uspomene (40 %), omogućavaju novi pogled na svijet (44 %), i duboko obogaćuju kroz dijeljenje s drugima (41 %).

Podaci pokazuju da se 36 % ispitanika odlučuje za uravnotežen pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, a 32 % primarno preferira iskustva.

Ovo je istraživanje pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu prema prethodnu godinu. " Ovo istraživanje pomaže nam razumjeti prioritete ljudi za 2024. godinu i kako im možemo obogatiti život," istaknuo je Raja Rajamannar, glavni direktor marketinga i komunikacija kompanije Mastercard.

Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu, ističe da, iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta. Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj, izražava zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među Hrvatima. "Naša platforma priceless.com odgovara na ove trendove nudeći bogat izbor iskustava, od gastronomije do wellnessa", naglašava Kariž.Z.R.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike