Regija
DIO SRIJEMSKE TRANSVERZALE

Napreduje gradnja važne obilaznice Apševaca i Lipovca
Objavljeno 7. rujna, 2022.
Njome će se zaobići dionica državne ceste D57 kroz ta naselja, ukupne duljine od 4200 metara
LIPOVAC/APŠEVCI



Gradnjom obilaznice Apševaca i Lipovca, koja je počela u veljači, krenula je izgradnja Srijemske granične transverzale, a uključuje izgradnju prometnice kojom će se zaobići dionica državne ceste D57 kroz navedena naselja. Ukupna duljina glavne trase je 4200 metara, a radovi se, kako ističu u Hrvatskim cestama, odvijaju u skladu s dinamičkim planom i rokovima projekta.



Ugovor za izgradnju potpisan je sa Zajednicom ponuditelja PZC Brod d.o.o. i Poduzećem za ceste Slavonski Brod u iznosu od 75.900.513 kuna bez PDV-a s rokom izvršenja od 18 mjeseci, dok je ugovor za nadzor nad izgradnjom potpisan s Institutom IGH Zagreb u iznosu od 2.243.262 kune. Početak trase je u neposrednoj blizini čvorišta Apševci i dalje se pruža prema jugu kroz šumu Uljara i prelazi preko rijeke Bosut. Kraj trase nalazi se na uklapanju u izvedeni putni prijelaz Lipovac, koji je izgrađen u sklopu izgradnje čvorišta na autocesti A3. Planirana obilaznica zaobilazi naselja Apševci i Lipovac, a na tom je potezu identificirano opasno mjesto koje se sada sanira i povećava sigurnost u prometu. Do sada su završeni svi pripremni radovi na glavnoj trasi i u završnoj su fazi i zemljani radovi, odnosno izrada nasipa na više od 60 posto trase, dok je završni sloj nasipa izveden na 25 posto trase. Izvođač radova započeo je aktivnosti na rješavanju odvodnje, pa su intenzivirani i radovi na mostu Bosut, i to bušenjem i izradom AB pilota za temelje upornjaka i stupišta. Kako obilaznica cijelom duljinom prolazi kroz vodozaštitno područje vodocrpilišta Apševci i Lipovac, III. zona sanitarne zaštite, predviđen je kontrolirani sustav odvodnje kojim se oborinske vode s kolnika pročiste u separatorima ulja s taložnicom te ispuštaju u recipijente. Od ostalih radova izvodi se izmještanje instalacija na početku trase. Obnovit će se i dio telekomunikacijske, elektroenergetske i plinske infrastrukture.

Svrha je ovog projekta poboljšanje cestovne sigurnosti i kvalitete prometovanja, što je svakako potrebno i u kontekstu rada granične policije zbog smanjenja vremena reakcije granične policije vezano za ilegalne migracije, ali i poboljšanja sigurnosti vanjske granice Europske unije te skorašnjeg ulaska Republike Hrvatske u schengenski prostor.

Projekt sufinancira Europski fond za regionalni razvoj, ugovor o dodjeli nepovratnih sredstava potpisan je u ožujku, a ukupni prihvatljivi troškovi iznose 106.069.667 kuna. Razdoblje provedbe je do 30. rujna 2023.

Marija Lešić Omerović
ZA SIGURNIJI PROMET I MANJE NESREĆA
Svrha je projekta poboljšanje cestovne sigurnosti, a time i smanjenje broja nesreća s materijalnom štetom te broja ozlijeđenih i poginulih na državnim cestama. Ta je dionica državne ceste na zahtjev MUP-a kategorizirana kao opasno mjesto i u Planu je provedbe za sanaciju opasnih mjesta na državnim cestama. Situaciju dodatno otežavaju teretna vozila koja njome prometuju zbog blizine međunarodnih cestovnih graničnih prijelaza Bajakovo, Tovarnik i Ilok. Većim je dijelom riječi o teretnim vozilima nosivosti do 24 tone. Navedeni prijelazi bilježe višekilometarske kolone, posebice u vrijeme godišnjih odmora i blagdana, što, napominju u Hrvatskim cestama, utječe na kvalitetu same prometnice, ali i sigurnost prometa općenito.

Najčitanije iz rubrike