Novosti
PROJEKT VRIJEDAN 129.082.784 KUNE

Gradnja obilaznice Apševaca i Lipovca povećat će sigurnost prometovanja
Objavljeno 12. lipnja, 2021.
Smanjit će se broj prometnih nesreća, premjestiti kamionski promet, olakšati rad granične policije

Svrha je gradnje obilaznice Apševaca i Lipovca poboljšanje cestovne sigurnosti, a time i smanjenje broja nesreća s materijalnom štetom, smanjenje broja ozlijeđenih i poginulih na državnim cestama.



Ta je dionica zahtjevom Ministarstva unutarnjih poslova kategorizirana kao opasno mjesto i nalazi se u Planu provedbe za sanaciju opasnih mjesta na državnim cestama Republike Hrvatske, te je u skladu s Nacionalnim programom sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske 2011. - 2020. godine.

Ministarstvo unutarnjih poslova obavilo je analizu prometa, odnosno prometnih nesreća i njihovih posljedica, u razdoblju od 2014. do 2018. godine na dionici državne ceste D57 od raskrižja s lokalnom cestom L46051 (sjeverno od Apševaca) do čvora “Lipovac” autoceste A3 u Vukovarsko-srijemskoj županiji, prema kojima je navedena dionica “opasno mjesto” (opasna dionica ceste) na kojoj u interakciji s pogreškom vozača dolazi do prometnih nesreća.

Optička infrastruktura


Dodatno situaciju otežavaju teretna vozila koja gravitiraju navedenoj prometnici prema obližnjim međunarodnim cestovnim graničnim prijelazima Bajakovo, Tovarnik i Ilok i od njih. Navedeni granični prijelazi bilježe višekilometarske kolone, posebice u vrijeme ljetnih godišnjih odmora i blagdana, što svakako utječe na kvalitetu same prometnice, ali i sigurnost prometa općenito. Posebno se ističe podatak da se većim dijelom radi o teretnim vozilima nosivosti do 24 tone, koja utječu na prometno-tehničke karakteristike prometnice i koja prometovanjem na navedenoj dionici povećavaju vjerojatnost broja prometnih nesreća i smrtnosti.

Kako je postojeća prometnica svojim elementima i stanjem kroz ta naselja neprimjerena za tu strukturu prometa, izgradnjom obilaznice izbjeći će se takve kolizije i povećati sigurnost prometa.

Poboljšanje kvalitete prometovanja svakako je potrebno i u kontekstu rada granične policije radi smanjenja vremena reakcije granične policije vezano uz ilegalne migracije, ali i poboljšanja sigurnosti vanjske granice Europske unije te skorašnjeg ulaska Republike Hrvatske u šengenski prostor.

Ovim projektom osigurat će se pozitivan efekt na projekte izvan prometnog sektora, posebice u segmentu projekata koji se odnose na sektor informacijsko-komunikacijskih tehnologija, jer će se provući cijevi koje će omogućiti postavljanje optičke infrasturkture. Također, obnovit će se dio telekomunikacijske, elektroenergetske i plinske infrastrukture. Ujedno će se dati poticaj projektima razvoja poslovne infrastrukture na području obuhvata.

Procijenjena ukupna vrijednost projekta iznosi 129.082.784 kune (bez PDV-a).

Ukupna duljina glavne trase je 4200 metara. Početak trase je u neposrednoj blizini čvorišta Apševci. Čvorište Apševci spojnom se cestom duljine 139,17 metara spaja s državnom cestom D57. Rekonstrukcija državne ceste D57 u zoni čvorišta predviđena je u duljini od 350 metara. Glavna trasa u nastavku se pruža na jugoistok kroz poljoprivredno tlo, obilazeći naselje Apševce s istočne strane. U nastavku se pruža prema jugu kroz šumu Uljaru i prelazi preko rijeke Bosuta spregnutim mostom duljine 145,70 metara. Trasa se u čvorištu Lipovac križa u razini s lokalnom cestom LC46052 te obilazi naselje Lipovac. Kraj trase nalazi se na uklapanju u izvedeni putni prijelaz “Lipovac”, koji je izgrađen u sklopu izgradnje čvorišta na autocesti A3. Projekt je revidirao ovlašteni revizor za sigurnost cestovnog prometa, te će horizontalna i vertikalna signalizacija, oprema ceste i ostalo biti izvedeno tako da sigurnost prometovanja bude na najvišoj mogućoj razini.

Oborinske vode


Projektom je predviđena unutarnja i vanjska odvodnja kojom je riješena odvodnja s obilaznice. Kako obilaznica cijelom duljinom prolazi kroz vodozaštitno područje vodocrpilišta “Apševci” i “Lipovac”, III. zona sanitarne zaštite, predviđen je kontrolirani sustav odvodnje kojim se oborinske vode s kolnika pročiste u separatorima ulja s taložnicom te ispuštaju u recipijente.

Prometnica ima sljedeće elemente poprečnog presjeka: širina prometnog traka 3,25 metara, širina rubnog traka 0,30 metara, širina ugibališta za održavanje separatora ulja 3,50 metara, širina bankine 1,20 metara, širina bankine u vodozaštitnoj zoni 1,50 metara, širina rigola 0,50 metara, poprečni nagib u pravcu 2,50 posto.

Ukupna širina mosta preko rijeke Bosuta iznosi 11,70 metara, širina kolnika iznosi 2 x 3,55 = 7,10 metara, a širina pješačkog hodnika iznosi 2,30 metara.

U tijeku je javna nabava za izgradnju i javna nabava za nadzor nad izgradnjom obilaznice Apševaca i Lipovca.

Za izgradnju obilaznice provedeno je prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima te je objavom u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske (EOJN) od 19. veljače 2021. godine počeo postupak javne nabave. Dana 7. travnja otvorene su prispjele ponude, a trenutačno je u tijeku postupak pregleda i ocjene ponuda. Za nadzor nad izgradnjom obilaznice Apševaca i Lipovca provedeno je prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima te je objavom u EOJN-u od 20. svibnja 2021. počeo postupak javne nabave.

Također, u postupku je ugovaranje usluge arheoloških istražnih radova (probna arheološka istraživanja) prilikom izgradnje obilaznice Apševaca i Lipovca. PR
Dodijeljeno nepovratnih 106.069.667 kn
Dana 30. ožujka 2021. godine u nazočnosti predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića u Vinkovcima je svečano potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt “Izgradnja obilaznice Apševaca i Lipovca – Sanacija opasnog mjesta na državnoj cesti D57”, koji su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a Tomislav Petric i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta d.o.o. Josip Škorić. Vrijednost ugovora je 106.069.667,20 kuna.
4200 metara ukupna je duljina glavne trase
11,70 metara ukupna je širina mosta preko Bosuta
7,10 metara (2 x 3,55) iznosi širina kolnika
2,30 metara širina je pješačkog hodnika
Možda ste propustili...

BILJANA BORZAN: IDUĆI MANDAT BIT ĆE POSVEĆEN IZJEDNAČAVANJU NEJEDNAKOSTI

Picula na posljednjem mjestu SDP-ove koalicijske liste za Europski parlament