Ekonomija
COVID-19 UBRZAO PRESLAGIVANJE

Industrija zabave se transformira mnogo ranije od predviđanja
Objavljeno 21. rujna, 2020.
PwC predviđa da će u 2020. doći do najoštrijeg pada prihoda od zabave i medija u 21-godišnjoj povijesti tog istraživanja

Pandemija koja je zahvatila svijet dovela je do zaustavljanja rasta globalne industrije zabave i medija.

Prema PwC-ovu istraživanju o sektoru zabave i medija Global Entertainment & Media Outlook 2020–2024, pandemija COVID-19 ubrzala je i intenzivirala promjene u ponašanju potrošača ostvarujući digitalne promjene i pokrećući industrijske prekretnice koje inače ne bi bile postignute još puno godina.

Werner Ballhaus, PwC-ov globalni voditelj usluga za industriju zabave i medija, kaže: "Jasno je da je COVID-19 ubrzao prelazak potrošača na digitalnu potrošnju i pokrenuo temeljite promjene, i pozitivne i negativne, u mnogim oblicima medija. Ipak, podjednako je očito da temeljne prednosti i privlačnost industrije zabave i medija potrošačima ostaju snažne kao i uvijek. Iako će još uvijek biti izazova za tvrtke koje se bave zabavom i medijima, kako se odmičemo od pandemije, digitalna migracija koju je ona povukla također će stvoriti prilike u svim segmentima, a ne samo u onima koji su do sada imali koristi od njezinih utjecaja."

Najoštriji pad
Usred globalne recesije PwC predviđa da će u 2020. doći do najoštrijeg pada globalnih prihoda od zabave i medija u 21-godišnjoj povijesti tog istraživanja, s padom od 5,6 % u usporedbi sa 2019. - za više od 120 milijardi američkih dolara u apsolutnom iznosu. U 2009. godini, posljednjoj godini u kojoj se smanjilo globalno gospodarstvo, ukupna globalna potrošnja na tržištu zabave i medija pala je za samo 3,0 %.

"Međutim, iako će se udarni valovi iz 2020. godine nastaviti širiti kroz globalno gospodarstvo, naša prognoza pokazuje da je temeljna putanja rasta industrije i dalje jaka. Posljednjih godina, kako su medijska iskustva sve više zauzimala središnju točku u našim životima, globalni rast industrije zabave i medija obično je nadmašivao BDP. Također, nakon izazova iz 2020. očekujemo da će industrija zabave i medija nastaviti rasti na isti način. Naše projekcije pokazuju da će se 2021. godine potrošnja na zabavu i medije povećati za 6,4 %. Gledajući razdoblje od pet godina, od 2019. do 2024., prognoziramo ukupni rast prihoda koji će se kretati prema složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 2,8 %. Kako je slučaj u gospodarstvu u cjelini, trenutna bol u industriji zabave i medija nije ravnomjerno zastupljena u cijeloj industriji. Najteže je u segmentima koje COVID-19 doslovno zatvara, poput događaja: glazba uživo, kino i sajmovi. Potrošnja na oglašavanje također će pasti za 13,4 %. U isto vrijeme, dugogodišnji prelazak novina s tiska na digitalna izdanja, na primjer, ubrzao se za nekoliko godina, režući prihode novina od tiskanih izdanja", navode iz PwC-a i dodaju da se segmenti industrije zabave i medija transformiraju mnogo ranije nego što se prvotno predviđalo.

Digitalne platforme
"Kao primjer može se uzeti kinoblagajne i pretplate za video na zahtjev (SVOD). Još u 2015. prihodi od blagajna bili su tri puta nego od SVOD-a. U 2020. SVOD prihodi nadmašit će prihode kinoblagajni, a predviđa se nagli porast u sljedećih pet godina, u 2024. mogli bi postati više nego dvostruko veći nego od kinoblagajni", ističu iz PwC-a.

A kako se pomaci ubrzani zbog COVID-19 razvijaju u različitim segmentima industrije?

- Videozapisi preneseni internetom (OTT) zabilježili su porast globalnih prihoda od 26,0 % u 2020. i nastavit će rasti u sljedećim godinama, a fizički događaji uživo još su jedan segment koji se želi prilagoditi ubrzanoj digitalizaciji. Uz koncertne dvorane, izložbene centre i stadione, zatvorene veći dio godine, neki događaji uživo koriste se digitalnim platformama kako bi ostali povezani sa svojom publikom - dodaju iz PwC-a.

Zdenka Rupčić
Ubrzani globalni pad novina i časopisa
Budući da su mnoga kina zatvorena, a velike filmske premijere kasne, iz PWC-a predviđaju velik pad ukupnih prihoda u ovoj godini, za gotovo 66 %. “Izgubljeno se neće vratiti, naša je prognoza da će u 2024. kinoprihodi biti ispod razine 2019. Daljnji utjecaj povezan s COVID-om vidi se u naglom ubrzanju globalnog pada novina i časopisa u 2020. godini, a ukupni prihodi opali su za više od 14 %, gdje najviše trpe časopisi. U skladu s tim, digitalno spašava situaciju, u 2023. prekretnica za časopise bit će povećanje prihoda od digitalnog oglašavanja u usporedbi s oglašavanjem u tisku”, ističu iz PwC-a.
Digitalno ubrzanje
“Neki su se ‘tradicionalni’ mediji održali unatoč COVID-19 i digitalnom ubrzanju. Usred izvještaja o procvatu prodaje knjiga tijekom zaustavljanja, predviđa se da će globalni prihodi od knjiga biti na uzlaznoj putanji, povećavajući se između 2019. i 2024. za 1,4 % godišnje”, navode iz PwC-a.
Možda ste propustili...

KERAMIKA MODUS I DALJE BEZ PROIZVODNJE

Uprava: Poduzimaju se razumne mjere

TRŽIŠTE KAPITALA

ZSE: Crobexi blago porasli

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

"LJUTOTEKA" - IZ KUĆNE RADINOSTI OZBILJAN POSAO

Ljuti umaci na bazi čili papričica iz jedinog slavonskog OPG-a za ljutoljupce traženi diljem Hrvatske

2

ŽUPANIJSKA PODUZEĆA: VIŠE NOVIH TVRTKI - ALI I DALJE OVISIMO O VELIKIMA

Nakon razdoblja stabilnosti 2020. je godina donijela brojne izazove

3

CERTIFIKAT

Lidlu ponovno vrijedno priznanje