Crna kronika
NASTAVLJA SE DIVLJANJE NA CESTAMA OKO OSIJEKA

Mađar po južnoj obilaznici jurio 194 kilometra na sat
Objavljeno 13. kolovoza, 2020.
Ove se godine na južnoj obilaznici Osijeka u prvih šest mjeseci dogodilo 19 nesreća
OSIJEK

Osječka južna obilaznica omogućava obilazak oko Osijeka za samo desetak minuta, no i to vrijeme neki vozači pokušavaju skratiti, pa doslovno pojure. U ponedjeljak je tako, u 15.45, posada policijskog presretača sustigla automobil koji je 29-godišnji Mađar vozio brzinom od 194 km/h, a dopušteno je 110 km/h. Mađarski državljanin kažnjen je s 5000 kuna, izrečena mu je zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilima B kategorije u trajanju od mjesec dana i tri negativna prekršajna boda.

Prema podatcima iz Policijske uprave osječko-baranjske, u prvih šest mjeseci ove godine na osječkoj južnoj obilaznici dogodilo se 19 prometnih nesreća, od čega četiri s ozlijeđenim osobama i 15 s materijalnom štetom. Ukupno je stradalo šest osoba, od kojih su dvije ozlijeđene teško, a četiri lakše. U šest prometnih nesreća uzrok prometne nesreće bilo je nepropisno prestrojavanje, u četiri neprilagođena brzina, u tri nekretanje sredinom obilježenog prometnog traka, a po jedna prometna nesreća dogodila se zbog neosiguranog tereta na vozilu, nepropisnog okretanja, nepropisnog pretjecanja, nepropisnog uključivanja u promet, vožnje na nedovoljnoj udaljenosti i ostalih pogrešaka vozača.

Na toj obilaznici, kojom dnevno prođe i do 20 tisuća vozila, ginuli su vozači automobila, suvozači, pješaci i motociklisti, a u nesrećama su ozljeđivani i djeca i odrasli. Gotovo u svim slučajevima uzrok je bila prebrza vožnja i neopreznost vozača.

U ožujku ove godine iz početka je pokrenuto suđenje 30-godišnjaku na Županijskom sudu u Osijeku zbog izazivanja prometne nesreće na obilaznici početkom listopada 2016., nakon koje su preminuli Mira i Branko Vešligaj. Izmijenjenom optužnicom 30-godišnjaka se tereti da je vozio Audi A4 brzinom od 178 km/h (dopušteno je 70). Vozeći Mazdu našičkih registracija ispred njega u istom smjeru, desnim prometnim trakom, Branko Vešligaj se, dok su s njim u vozilu bile Jasna i Mira Vešligaj, počeo prestrojavati u lijevi prometni trak. Zbog prebrze vožnje, iako je pravodobno počeo intenzivno kočiti, Husnjak je prednjim dijelom svog vozila udario u stražnji lijevi dio Mazde, zbog čega je automobil sletio na zelenu površinu uz desni rub ceste. Pri tome je Mira Vešligaj (58) zadobila višestruke teške ozljede, od kojih je dan poslije preminula u KBC-u Osijek. Branko Vešligaj (77) zadobio je tešku ozljedu, krvarenje tvrde ovojnice mozga i krvarenje moždanog tkiva, zbog čega je preminuo u osječkoj bolnici 17. siječnja 2017. U cijelom suđenju, koje je počelo na Općinskom sudu u Osijeku, pa i sada, kada je na Županijskom sudu, pokušava se utvrditi je li Branko Vešligaj preminuo zbog ozljeda zadobivenih u navedenoj prometnoj nesreći ili je ugrušak u mozgu imao zbog svoje dobi.

Uz to što su ljudi ginuli u sudarima, nekoliko se takvih nesreća i ne vodi kao prometne nesreće, nego kao posljedice samoubojstava. Najteža takva nesreća, suicid, dogodila se u listopadu 2016., kada je smrtno stradalo troje ljudi.

Sandra Lacić
VOZIO 244 km/h
U siječnju prošle godine zaustavljen je Audi A3 kojim je 20-godišnjak jurio brzinom od 244,5 kilometara na sat, na dijelu ceste na kojem je ograničenje brzini 110 kilometara na sat. Čak i kada se oduzme tolerancija od deset posto, mladić je vozio dvostruko brže od dopuštenog. No tada je još na snazi bio stari zakon o sigurnosti prometa na cestama, pa je dobio i manju kaznu nego Mađar.

Policija je već izvještavala o slučajevima prebrze vožnje na toj prometnici, a nerijetko se radilo o stranim državljanima. U jednom slučaju 39-godišnji talijanski državljanin svoj Audi “potjerao” je do 200 km/h. U drugom slučaju posada policijskog presretača zaustavila je BMW za čijim je upravljačem bio 28-godišnji Slovenac. BMW-u je izmjerena brzina od 161 kilometra na sat.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana