Zdravlje
NUTRICIONIZAM POMOĆ KOD TJESKOBA

Opuštenije se može osjećati i uz hranu
Objavljeno 6. travnja, 2020.
Bobičasto voće pružit će nam brojne protuupalne tvari koje dodatno pomažu u našim normalnim kognitivnim funkcijama

Nutricionistica Karmen Matković-Melki iz Definicije hrane savjetuje: "Na anksioznost i stres koji nas u ovom trenutku prate na dnevnoj bazi znatno može utjecati i sama prehrana, odnosno određene komponente hrane koje nam mogu pomoći da tjeskobu i vanjski utjecaj stresa djelomično ublažimo."

Važno je znati da postoji hrana koju trenutno imamo u svojim kućama, a koja nam može pomoći u borbi protiv anksioznosti. Tu se ubrajaju namirnice bogate vitaminima B skupine ali i magnezijem te crveno meso i tamnozeleno povrće. Bobičasto voće pružit će nam pak brojne protuupalne tvari koje dodatno pomažu u našim normalnim kognitivnim funkcijama. Ono što je također važno su mlijeko i mliječni proizvodi, koji su odlični izvori aminokiselina i proteina. Ključne su i komponente poput izvora triptofana, koji je važna aminokiselina, koja se u tijelu pretvara u serotonin, a koji podiže razinu raspoloženja i dobrog općeg stanja.

Dovoljno tekućine
"Važno je posegnuti za biljnim čajevima kao što su matičnjak, kamilica, zeleni čaj i slično. Oni pomažu u opuštanju mišića te rehidraciji organizma, koja je jako važna. Nikako ne smijemo zaboraviti unositi adekvatnu količinu tekućine u tijelo. Raznolikom prehranom, bogatom povrćem, voćem, mesom, mliječnim proizvodima i ribom, možemo postići adekvatan unosi vitamina B skupine, cinka, selena, magnezija. Ne smijemo zapostaviti ni sjemenke i orašasto voće, koji su odličan izvor nutrijenata i mineralnih tvari. Možemo izdvojiti bademe, sezamove i bučine sjemenke, koje vjerojatno imamo kod kuće", savjetuje nutricionistica.

Dakle, u kreiranje prehrane potrebno je uvrstiti što raznolikije skupine namirnica kako bismo dobili adekvatne nutrijente za opuštanje našeg organizma i smanjenje anksioznosti. Još jedna važna stvar je to da se anksioznost može ublažiti grickanjem zdravih alternativnih grickalica. Čipseve i razne nezdrave grickalice za kojima često posežemo u anksioznim stanjima, a koje u prekomjernoj konzumaciji dovode i do povećanja tjelesne mase, treba pokušati zamijeniti narezanim voćem, sirovim povrćem i slično. Postoje razni blogovi koji nam mogu dati potrebnu inspiraciju u ovim danima kada smo zarobljeni kod kuće. Domaće povrće koje možemo narezati na tanko i peći u pećnici puno je bolja alternativa od industrijskih varijanti.

Jogurt
Ako pak zaista želimo grickati neke industrijske proizvode bilo bi dobro kombinirati ih s nekim uravnoteženim namirnicama i dati malo raznolikosti svemu tome. Najbanalniji primjer bio bi čips u kombinaciji s nekim umakom od probiotičkog jogurta i svježim ili sušenim začinima, da bar na taj način anuliramo neravnotežu u prehrambenom izboru.

"Savjeta je mnogo, a ono što je konačan cilj jest pokušati se kroz hranu osjetiti malo opuštenije. Samo kuhanje može pomoći u tom osjećaju. Priprema hrane, ali i izbor namirnica od iznimne su važnosti", kaže Melki.

Uzmite šaku badema, lješnjaka ili oraha poslijepodne kako biste lakše kontrolirali želju za hranom koja je rezultat stresa. Jedenje banana pomaže u proizvodnji hormona serotonina i melatonina, koji reguliraju raspoloženje i spavanje, pomažu opuštanju mišića i oslobađanju od stresa.
Jasminka Knežević
Anksioznost se može ublažiti grickanjem zdravih alternativnih grickalica
KRUŠKA + NARANČA + ČILI
Za jednu čašu napitka potrebno je:

70 g kruške

30 ml soka od naranče

manji prstohvat čilija u prahu

150 ml mineralne vode

Čili ubrzava cirkulaciju, razbuđuje i poboljšava koncentraciju.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NAMIRNICE KOJE SU LOŠE ZA ZGLOBOVE

Hrana može pojačati simptome artritisa

2

POREMEĆAJI SPAVANJA JEDNI SU OD NAJČEŠĆIH U OPĆOJ POPULACIJI

Najčešći uzroci prekomjerne dnevne pospanosti su nesanica i opstruktivna apneja u spavanju

3

SRČANI SU BOLESNICI PODLOŽNIJI COVIDU 19

Krećite se, jedite zdravo i uzimajte svoju terapiju