Zdravlje
STUDIJA - ZDRAVA HRANA

Povremeni post: Dobar za zdravlje, ali nije za svakoga
Objavljeno 6. siječnja, 2020.
Veliku prepreku predstavljaju obilje hrane koja se nudi i agresivan marketing

Odlučite li blagdansko prejedanje zamijeniti povremenim postom, zdravom hranom i s ponešto fizičke aktivnosti, to će vam donijeti razne zdravstvene koristi - od nižeg kolesterola do smanjenog stresa, pokazala je nova studija.

Dijeta koja uključuje povremeno gladovanje može se provoditi na dnevnoj bazi na dva načina, piše Science Daily.

Prvi se odnosi na konzumiranje hrane samo u ograničenom razdoblju od šest do osam sati, a drugi uključuje konzumaciju manjeg obroka od, primjerice, 500 kalorija, dva dana u tjednu, pojasnio je suautor studije, prof. neuroznanosti na Johnsu Hopkinsu, Mark Mattson. Povremeno je gladovanje učinkovito jer utječe na pražnjenje zaliha glukoze iz jetre te na aktivaciju tjelesnih masti kao energetskog izvora.

Takvi obrasci konzumiranja hrane mogu povećati otpornost na stres te poboljšati regulaciju šećera u krvi, uz smanjenje krvnog tlaka, razine lipida u krvi i otkucaja srca u mirovanju, kazao je prof. Mattson, dodavši da su isti rezultat imale i mnoge ranije studije provedene na ljudima i životinjama. No postiti povremeno tijekom duljih vremenskih razdoblja može biti teško, smatra ravnatelj Odjela za kardiovaskularno zdravlje i lipidologiju u njujorškoj Sandra Atlas Bass Heart Hospital, dr. Guy L. Mintz, koji nije sudjelovao u studiji.

Ističe kako neke studije upućuju na to da pojedini pacijenti konzumiraju više hrane u dane posta, a manje tijekom blagdana. Profesor Mintz određene je skupine pozvao da izbjegavaju povremeni post, a među njima su i osobe koje ne pate od pretilosti ni od prekomjerne težine. Naime, većina kliničkih studija provodila se među mladim i sredovječnim odraslim osobama s prekomjernom težinom, zbog čega su znanstvenici složni da treba provesti dodatne studije na ostalim skupinama.

"Povremeno gladovanje ni u kojem slučaju nije dobar način prehrane za dijabetičare na lijekovima i/ili na inzulinu", rekao je Mintz. "Povremeni post nije ni za starije pacijente. Naime, treba jako paziti na potencijalnu hipoglikemiju jer posljedično stariji pacijenti mogu pasti, što opet može rezultirati lomovima."

Ostala preliminarna ispitivanja provedena na životinjama upućuju na to da povremeni post može odgoditi početak razvoja Alzheimerove bolesti te suzbiti razvoj karcinoma, no i u toj studiji stoji da je potrebno provesti dodatna istraživanja.

Autori studije zaključuju kako je malo vjerojatno da će povremeni post naići na široku primjenu u Sjedinjenim Državama.

"Prehrana koju čine tri obroka, uz još dva međuobroka, u tolikoj je mjeri ‘usađena‘ u našu kulturu, pa je vjerojatnost da će povremeni post zaživjeti u razvijenijim zemljama vrlo malena. Istodobno veliku prepreku predstavlja obilje hrane koja se nudi na tržištu, kao i prilično agresivan marketing u svim razvijenijim državama svijeta", zaključuju autori.

Rezultati studije objavljeni su u časopisu New England Journal of Medicine.

Hina
Povremeno gladovanje ni u kojem slučaju nije dobar način prehrane za dijabetičare na lijekovima i/ili na inzulinu
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NAMIRNICE KOJE SU LOŠE ZA ZGLOBOVE

Hrana može pojačati simptome artritisa

2

POREMEĆAJI SPAVANJA JEDNI SU OD NAJČEŠĆIH U OPĆOJ POPULACIJI

Najčešći uzroci prekomjerne dnevne pospanosti su nesanica i opstruktivna apneja u spavanju

3

SRČANI SU BOLESNICI PODLOŽNIJI COVIDU 19

Krećite se, jedite zdravo i uzimajte svoju terapiju