Regija
CESTA KOJA SE GRADILA – (PRE)DUGIH 25 GODINA!

Završena Šokačka magistrala, važna poveznica na istoku
Objavljeno 25. veljače, 2019.
Ova je prometnica duga 70-ak kilometara, a ujedno je i veza s autocestom
OTOK

Šokačka magistrala naziv je za cestu na potezu kroz niz mjesta krajnjeg hrvatskog istoka, ona je poveznica Vukovar – Negoslavci – Orolik pa Slakovci – Otok do autoceste A3 Zagreb – Lipovac, a potom su tu i Vrbanja - Drenovci – Gunja do graničkog prijelaza s BiH (Brčko). Ta je prometnica duga 70-ak kilometara, a (ne)zgodan podatak koji se uz nju povezuje jest da se gradila – (pre)dugih 25 godina.

Povezivanje naselja
Govori tako i gradonačelnik najmlađeg grada u Hrvatskoj, Otoka, Josip Šarić koji svih tih godina nije odustajao od ideje da se završi gradnja i u promet pusti ta, za navedeni kraj, jako važna cestovna poveznica. Dodat će i da je "smisao ceste bio povezivanje naselja." Šarić objašnjava kako se nije zapravo, gradila kompletna Šokačka magistrala, već pojedine dionice koje su bile potrebne da bi se sela na toj trasi povezala s gradovima i svi zajedno približili autocesti, što je važno ne samo za stanovnike cijelog tog područja već i za gospodarstvo, kao i potencijalne investitore. K tome, mnoga mjesta time su bolje povezana s Vukovarom kao administrativnim sjedištem Vukovarsko-srijemske županije.

- Prva trasa koja se gradila bila je dionica od Vrbanje do Spačve, potom dionica Spačva - Otok i potom Otok - Slakovci. Zanimljivo je, cesta se počela graditi 1994. godine, upravo s idejom spajanja naselja i pod nazivom Šokačka magistrala - podsjeća gradonačelnik Otoka dodajući kako je te godine bilo i formirano povjerenstvo za gradnju te ceste. Tada se, kaže, počela i projektirati trasa Otok - Vrbanja. Kako je ideja neprestano zapinjala u realizaciji, mnogi sudionici s lokalne razine s vremenom su se i "ohladili" od cijelog projekta, no gradonačelnik Josip Šarić uporno je "gurao" gradnju Šokačke magistrale sve do njezina završetka, a konačno se to i dogodilo - u studenome 2018. godine.

Tada je, naime, potvrdili su i iz Hrvatskih cesta, okončana gradnja i posljednje dionice Otok - Slakovci u dužini od 8,8 kilometara. Zanimljivo je i da je cesta Slakovci - Otok - A3 prije otprilike dvije godine prekategorizirana u državnu cestu DC 537. - Ali, evo, na koncu, dobili smo jednu cestu koja pomaže puno svima koji su na toj trasi. Važno je reći i da je to Vukovarcima najbliži izlazak na autcestu prema Zagrebu. Također, grad Otok je time dobio izlazak na autocestu, kao i spajanje s Vukovarom, jer sada je Otok - Vinkovci i Otok - Vukovar ista udaljenost, 23 kilometra - napominje Šarić.

Blizina autoceste
Također, naseljima županjske Posavine skraćen je put do Vukovara, kao i veza s autocestom prema Zagrebu. Otoku se pak put do autoceste skratio za 20-ak kilometara.

- Preko Privlake imali smo 30, a sad preko čvora Spačva imamo 11 kilometara, a Vrbanja primjerice osam kilometara - kaže Šarić dodajući da čvor Spačva prvotno nije bio predviđen i "nastao" je nakon 1997. jer se iz Otoka, Vukovara i drugih mjesta na trasi Šokačke magistrale inzistiralo na tom dijelu upravo zbog kraćeg izlaska na autocestu.

- Taj čvor Spačva zbog toga daje i dodatan smisao Šokačkoj magistrali - navodi Šarić.

Upravo dovršena posljednja dionica Otok - Slakovci, koja je i prošla tehnički pregled i njome si brojni vozači već skraćuju put, koštala je 23 milijuna kuna, a dio ceste kroz sam Otok dodatnih 7,5 milijuna kuna. Ta dionica počela se graditi prije dvije godine, a, zanimljivo je spomenuti, most preko Bosuta između Slakovaca i Otoka bio je izgrađen - još 1999. Grubom računicom kroz godine rascjepkanih radova na gradnji "šokačke" ceste, bila je to investicija od ukupno 150 milijuna kuna. To uključuje, dakle, gradnju dionice Slakovci - Otok, most na Bosutu, dionicu Otok - Spačva, dva mosta Brežnica i Ljubanj i trasu Vrbanja - Spačva.

- Cesta se već itekako koristi. Stanovnicima Vrbanje, Drenovaca i Gunje skraćen je put za Vinkovce 13 kilometara jer su prije morali ići preko Županje, a sada mogu preko Otoka koji je sada postao vrlo tranzitan, a i teretni promet već koristi taj najkraći cestovni pravac - zaključuje gradonačelnik Otoka, još jednom ističući kako je Šokačka magistrala od nemale koristi svima na toj trasi.

Sanja Butigan
Cesta čekala, mijenjale se vlade i ministri
“Benefiti su od Šokačke magistrale za naš kraj veliki, no sve je nekako predugo trajalo”, sumira gradonačenik Otoka koji kaže da jedini od nje nije odustajao. “Što je najvažnije, završili smo”, kaže on. Tijekom 25 godina do konačne realizacije te važne ceste za istok Hrvatske mijenjalo se nekoliko vlada RH i još više resornih ministara... Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković je, kaže Šarić, pomogao i na inicijativu iz Otoka prije dvije godine ušlo se u pronalaženje sredstava da se dovrši i posljednja dionica Šokačke magistrale. Najavljuje se i da će biti i svečanost otvaranja te dugoočekivane prometnice koja umnogome olakšava komunikaciju niza sela s gradovima i, dakako, sjedištem Vukovarsko-srijemske županje i vezu s autocestom prema Zagrebu, a to bi se trebalo dogoditi u ožujku.
Smisao Šokačke magistrale jest povezivanje sela i gradova, kao i bliži izlazak na autocestu prema Zagrebu
Možda ste propustili...

U AKCIJI 1200 SUDIONIKA

Čistili Belišće

HDZ BIRAČIMA I DALJE VODEĆA OPCIJA

Županjska Posavina bez predstavnika u Saboru

Najčitanije iz rubrike