Novosti
ODGOVOR IZ OSIJEKA PRIJEVOZNIČKOJ KOMPANIJI

Vrkić: Uvažavam Arrivu, ali GPP zasad nije na prodaju
Objavljeno 24. siječnja, 2019.
GPP svojedobno nije bio u sjajnoj situaciji, ali sada je situacija drukčija

Generalni direktor najvećeg autobusnog prijevoznika putnika u Hrvatskoj, tvrtke Arriva, Dražen Divjak za Glas Slavonije u utorak je izjavio kako tu kompaniju zanima ulazak u vlasničku strukturu osječkog Gradskog prijevoza putnika, no iz Grada Osijeka dan poslije gradonačelnik Ivan Vrkić odgovorio je kako se o takvim temama ne može razgovarati preko medija te da GPP zasad nije na prodaju.


Bili bi to pojednostavljeno preneseni stavovi dvaju čelnika - moćne kompanije i Grada Osijeka, koji je većinski vlasnik gradskog prijevoznika putnika.

Smanjenje troškova

- Uvažavam tvrtku Arriva, s kojom imamo dobar odnos, no žao mi je što sam informaciju da bi ta kompanija željela preuzeti GPP pročitao u novinama. Osim toga, u trenutcima kada smo dobili nove autobuse i kada idemo u realizaciju projekta s ulaganjem u gradski prijevoz putnika od više od sto milijuna eura, bilo bi to kao da sam ja u Barceloni izjavio da je Osijek zainteresiran da kupi nogometni klub Barcelona. Naš GPP svojedobno nije bio u sjajnoj situaciji, ali sada je situacija drukčija. Kupili smo novih 12 niskopodnih autobusa vrijednih više od 30 milijuna kuna, koji su nas koštali dva milijuna kuna. Dobivamo novi sustav naplate vožnje, nove karte... Smanjit ćemo, a i smanjivat ćemo, troškove poslovanja GPP-a kroz manju potrošnju goriva i niže troškove održavanja. Smanjivat ćemo sukladno s tim i gradske subvencije GPP-u. U drugoj fazi realizacije projekta je upravljanje, a u trećoj fazi infrastruktura i građenje. Kupit ćemo i 30-ak novih niskopodnih tramvaja, izgraditi novu infrastrukturu, premjestiti remizu... Dakle, sada sigurno ne možemo razmišljati o prodaji GPP-a. Osim toga, tko nam jamči da se prodajom ne bi uništila konkurencija, a i postavlja se pitanje bi li time bio narušen javni interes od nekoga tko u poslu ima samo komercijalni interes. Komercijalni interes kompanije potpuno je legitiman, a ja kao gradonačelnik moram štititi javni interes grada i građana i osiguravati što kvalitetnijji i što jeftiniji javni prijevoz. S druge strane, apsolutno smo za suradnju s Arrivom, oko korištenja autobusnog kolodvora ili drugoga, što je svakako na poslovodstvu našeg GPP-a i Arrive - kazao nam je Vrkić.


Iz GPP-a su na naš upit odgovorili kako "s ciljem zadržavanja visoke razine poslovnosti koju u GPP-u posljednjih godina nastojimo održati, GPP ne želi komentirati ovu situaciju". "Mišljenja smo da medijski istupi nisu način poslovne komunikacije, pogotovo o tako ozbiljnim temama kao što je ulazak u vlasničku strukturu tvrtke kojoj je Grad Osijek vlasnik s 99,51 posto udjela", poručili su iz GPP-a.
Razvoj poslovanja

Podsjetit ćemo kako je za naš list Divjak u utorak izjavio da već godinama Arriva ne skriva namjeru za čvrstom suradnjom i za ulaskom u vlasničku strukturu GPP-a. "Ulazak u segment gradskog prijevoza logičan je nastavak razvoja našeg poslovanja u Hrvatskoj. Također, otvoreni smo i za druge opcije jače suradnje i partnerstva koja se ne moraju nužno temeljiti na vlasničkim osnovama. Sinergijski efekti eventualnog povezivanja naših dvaju sustava rezultirali bi benefitima kako za korisnike usluga prijevoza tako i za dioničare. Arriva upravlja osječkim kolodvorom, koji je rezultat javno-privatnog partnerstva - Grada Osijeka kao javnog i Arrive kao privatnog partnera. Nažalost, još uvijek u tom segmentu ne koristimo puni potencijal i mogućnost integracije dugolinijskog i regionalnog prijevoza s gradskim prijevozom putnika, za što smatramo kako bi uvelike pridonijelo samoj atraktivnosti korištenja javnog prijevoza u cjelini", kazao je Divjak za Glas Slavonije. Istaknuo je kako se u Arrivi nadaju da će u skoroj budućnosti uspjeti realizirati ideju u suradnji s gradskom upravom da jedan od najljepših kolodvora u Europi, "naš zajednički osječki kolodvor, bude točka spajanja naših linija".

Na konkretno pitanje zanima li Arrivu vlasničko preuzimanje osječkog GPP-a, naravno, ako bi se pojavila mogućnost da ta tvrtka bude privatizirana, Divjak je naglasio kako su u Arrivi otvoreni "za sve vrste razgovora."


Igor Mikulić/Marko Mandić
Javno-privatno partnerstvo uobičajeno
Ekonomist Damir Novotny objasnio je kako u mnogim europskim gradovima dobro funkcionira javni prijevoz kroz javno-privatno partnerstvo te da će prije ili poslije takav prijevoz biti primjenjivan i u Hrvatskoj. "München je, primjerice, autobusni gradski prijevoz dao u koncesiju, ali je grad zadržao tramvajski i željeznički gradski prijevoz, koji privatnim prijevoznicima nije atraktivan, jer nije profitabilan. Privatni koncesionar mora se držati ugovora i održavati, recimo, i neprofitabilne linije. U Beču je slično. Oba grada na taj su način uz privatne koncesionare unaprijedili javni prijevoz, s tim što koncesionar mora nabavljati autobuse koje grad propiše. Kao i, primjerice, londonski taksi, gdje tvrtka koncesionar mora koristiti točno propisana vozila, čiju kupnju privatnom koncesionaru subvencionira Grad. Na posljetku, postavlja se pitanje zašto bi se grad bavio prijevozom putnika. Odvoz otpada mnogi gradovi daju u koncesiju, kao i niz drugih komunalnih djelatnosti, pri čemu se svi detalji usluga definiraju koncesijskim ugovorom", kaže Novotny.
Vrkić: Ja kao gradonačelnik moram štititi javni interes grada i građana Osijeka
Možda ste propustili...

SUPRUGA GA PRIJAVILA ZA PRIJETNJU I NASILJE U OBITELJI

Priveden čelnik gospićkog HDZ-a

BRAČNI PAR RASPUDIĆ NAVODNO NAPUSTIO STRANKU

Sastavljanje lista za europske izbore izazvalo raskol u Mostu?

Najčitanije iz rubrike