Ekonomija
KLASTER ZDRAVSTVENOG TURIZMA PANNONIAN HEALTH

Magdić: Pozivamo tvrtke koje vide interes u zdravstvenom turizmu da nam se pridruže
Objavljeno 21. studenog, 2018.

Prije točno devet mjeseci u Osijeku je predstavljen prvi klaster zdravstvenog turizma u istočnoj Hrvatskoj, pod nazivom Pannonian Health, koji danas okuplja dvanaest članica različitoga zdravstvenog, turističkog i gospodarskog profila, a čiji je osnovni cilj razvoj i promocija grada Osijeka i istočne Hrvatske kao nove, poželjne destinacije zdravlja i turizma. Za to vrijeme klaster je načinio konkretnu strategiju rada i otvorio se za nove tvrtke koje vide interes u zdravstvenom turizmu. U povodu toga razgovarali smo s klaster-menadžerom Manuelom Magdićem, koji je za naš list objasnio tko su idealni potencijalni klijenti ovog udruženog koncepta poslovanja i promocije na zajedničkom tržištu.

Tko su trenutačno članovi klastera Pannonian Health i koji su benefiti članstva u klasteru?

- Trenutačno imamo dvanaest članica, i to iz područja zdravstvenih usluga, ugostiteljstva i smještaja, ali i prijevoza, edukacije i informatike. Naše članice su tvrtka Air Pannonia, Lječilište Bizovačke toplice, Dental centar Čes, Poliklinika Lege Artis, Privatni smještaj Maksimilijan, Centar instrukcija Edukos, Očna poliklinika dr. Balog, Ordinacija dentalne medicine dr. Saša Đukić, vinarija Svijetli dvori, vinarija Szabo i tvrtke koje nam pružaju informatičku potporu Ofir i Betaware. Odredili smo da tvrtke osnivači, odnosno njihovi predstavnci, budu u upravnom odboru klastera. Otvoreni smo da nam se priključe sve druge tvrtke koje vide svoj interes kao dio klastera, pod uvjetom da su iz područja medicine, prijevoza, ugostiteljstva i smještaja i nekakvih zabavnih sadržaja te da idejama i raznolikošću svoje ponude mogu pridonijeti njegovu razvoju. Osnovni benefit za članove klastera je promocija njihove tvrtke preko dostupnih marketinških kanala na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Znači, to uključuje izradu kompletnog profila tvrtke na web-stranici klastera s prijevodom na njemački i engleski jezik s mogućnosti direktne komunikacije s klijentima, kontinuitet u oglašavanju na društvenim mrežama kao što su Facebook i Instagram, Google AdWords oglašavanje, tiskani promomaterijal u obliku brošura, letaka, knjižica, ali i prezentaciju tvrtki na zdravstvenim sajmovima i konferencijama. Naime, mnogi možda ne znaju, ali cijene sudjelovanja na konferencijama i sajmovima s temom zdravstvenog turizma s mogućnošću prezentacije ponude iznimno su visoke, ali je to savršena prilika da tvrtke kroz klaster predstave svoju ponudu inozemnim kupcima. Sve tvrtke u klasteru ravnopravno su zastupljene s ostalim članovima.

Kakav je prvi feedback inozemnih agencija, ali i turista, imamo li prve rezultate u klasteru?

- Prije desetak dana bili smo u Torinu, a prošlog mjeseca i u Austriji. Feedback je odličan, jer većina europskih zemalja ima pozitivnu percepciju Hrvatske. Naš cilj je povezati članice s vanjskim agentima i provajderima kako bismo uputili potencijalne klijente na naše područje. Upravo je to bio naš zadatak u Austriji, ali i u Crikvenici, gdje smo sudjelovali na konferenciji u organizaciji klastera Kvarnera, učili iz njihova iskustva i iskustva uspješnih destinacija u području zdravstvenog turizma kao što je Malezija. Imali smo priliku upoznati i neke od posrednika i agenata iz Europe, s kojima smo odmah stupili u kontakt. Za sada imamo individualne posjete pojedinim članicama, i to najviše iz Austrije i Njemačke. Također je puno naših ljudi koji rade izvan Hrvatske, emotivno su vezani uz Hrvatsku te ovdje dolaze na zdravstvene tretmane s cijelom obitelji, koja uživa u turističkoj ponudi našeg kraja. Njih vidimo kao naše najjače ambasadore. Ono u što smo sigurni jest da imamo visokokvalitetne stručnjake u ovom gradu i regiji te da možemo ponuditi vrhunsku uslugu, na zavidnoj razini.

Kakva je vizija razvoja klastera Pannonian Health?

- U Hrvatskoj u ovom trenutku postoji više klastera koji prezentiraju i objedinjuju ponudu zdravstvenog turizma određene regije. Naš je dugoročni plan povezati se sa što većim brojem ovakvih organizacija s ciljem prezentacije cijele Hrvatske i panonske regije kao poželjne destinacije zdravlja i turizma. Kako i samo ime klastera kaže, dugoročno se ne želimo zadržati samo na Slavoniji i Baranji, nego smo otvoreni i za suradnju s tvrtkama iz susjednih zemalja, panonske regije, Srbije, Bosne i Hercegovine i Mađarske. Posebno zbog toga što takav oblik suradnje otvara mogućnost projekata preko EU prekogranične suradnje.

Nefreteta Z. Eberhard

UVJETI ZA BUDUĆE ČLANOVE KLASTERA
Postoje li uvjeti koje budući članovi moraju ispuniti kako bi postali dio klastera?- Uvjeti za članstvo su prevedena web-stranica na njemački i engleski jezik kako bi potencijalni klijenti mogli razmotriti ponudu. Ako web-stranica i ostali promomaterijal nije u startu preveden, postoji vrijeme prilagodbe za novu članicu. Također je važno da članovi tima govore njemački i engleski jezik te da se tvrtka može svrstati u kategoriju kao što su medicina, prijevoz, smještaj, ugostiteljstvo, edukacija te zabavni sadržaji. Naravno, otvoreni smo i za sve one koji svojim oblikom i djelovanjem ne mogu pridonijeti radu klastera ali žele podržati ovu ideju. Pozivamo ih da nam se pridruže svojim idejama, donacijama ili nekim drugim oblikom pomoći, a mi ćemo ih rado predstaviti kao partnera Slavonije i Baranje. Pozivamo i sve turističke agencije koje vide svoj interes u zdravstvenom turizmu da nam se jave.
Možda ste propustili...

U CILJU SMANJENJA PLASTIČNOG OTPADA

Nastavlja se Konzumova kampanja “Jedna manje”

VEĆINA WEB-STRANICA NAJVEĆIH HRVATSKIH KOMPANIJA ENERGETSKI JE NEODRŽIVA

Internet je četvrti najveći zagađivač okoliša u svijetu

Najčitanije iz rubrike