Regija
ŽALE SE NA PREVELIKU KUBIKAŽU VODE

Sve slavine zavrnute, a vodomjer i dalje bilježi potrošnju?!
Objavljeno 11. listopada, 2018.
Direktor Komunalca Ilija Lešić kaže da je to znak da voda curi u instalaciji koja vodi do kuće i da odmah treba reagirati
ŽUPANJA - Vijećnik HSS-a Marko Maroševac upozorio je na sjednici Gradskog vijeća kako su mu se brojni građani požalili na preveliku kubikažu vode iskazane u računima.
- Građani sumnjaju u ispravnost vodomjera, jer neki tvrde da su zatvorili sve slavine, a brojilo se, unatoč tomu što vodu nitko ne pušta, i dalje vrti. Je li riječ o kvaru brojila ili možda o tlaku u cijevima, ne znaju ni sami - kazao je. Zanimalo ga je koliki je optimalni pritisak vode na brojilo propisan od proizvođača brojila i potvrđen od tvrtke za baždarenje.
Ove se godine, napomenuo je, stanari u stambenim zgradama hvale da imaju jako dobar tlak u vodovodnoj mreži, a i u obiteljskim kućama je ekstradobar i pitamo se je li ga ipak potrebno malo korigirati, odnosno sniziti.
- I jutros me zove jedna žena i kaže da je prema ispostavljenom računu njezina četveročlana obitelj, u kojoj je samo jedan član cijeli dan kod kuće, a ostali na poslu i na fakultetu, u mjesec dana potrošila 29 kubika vode. A nemaju ni stoke niti se vodom koriste za bilo kakve druge namjene osim za osobne potrebe u kućanstvu - ispričao nam je jučer.
Reklamacija vodomjera

Direktor Komunalca Ilija Lešić ističe da je sve što se tiče vodomjera i baždarenja precizno regulirano zakonom.
- Mi smo jedna od rijetkih tvrtki koja svakih pet godina mijenja vodomjere. Ako netko sumnja u ispravnost vodomjera, može ga reklamirati pismeno, procedura traje otprilike sedam dana, dok ga Državni zavod provjeri, a mi ćemo korisniku u tom vremenu osigurati zamjenski vodomjer. Ako se utvrdi da je vodomjer neispravan, građanin ima pravo na podmirenje troškova - objašnjava. Napominje da je ovih dana glavna inspektorica na Hrvatskom radiju govorila baš o tome i kazala da je čak 99 posto pregledanih vodomjera koje su građani reklamirali bilo ispravno.
- Slučaj koji ste spomenuli, da su sve slavine zatvorene, a vodomjer se i dalje okreće, nažalost, pokazuje nešto drugo. To je znak da voda negdje curi, najvjerojatnije u instalaciji koja vodi do kuće, ali može biti i u kući. U tom slučaju odmah treba reagirati. Korisnicima pružamo besplatnu pomoć i šaljemo ljude na teren jer moguće je da cijev zbog starosti instalacije negdje propušta ili se događa nešto drugo - kaže Lešić.
Prazne kuće

Napominje da se redovito svaki mjesec u kontinuitetu očitavaju vodomjeri kako bi se situacija datumski mogla što realnije pratiti. Djelatnici Komunalca imaju naputak da, kada opaze 30 posto veću potrošnju od uobičajene, odmah upozore građane.
- Što se tiče pitanja tlaka, dosta smo novca uložili u njegovu regulaciju, da osiguramo podjednak tlak, imamo mjerač i on je oko četiri bara. Iskreno rečeno, nama bi kao firmi odgovaralo da smanjimo tlak, ali ne znamo kako bi građani reagirali. Jer tu je problem četvrtog kata u stambenim zgradama. Ako bismo ga smanjili na tri bara, što bi bilo dovoljno za obiteljske kuće, imali bismo daleko manje kvarova, što nam je čisti trošak, jer moramo angažirati ljude i izvan radog vremena, a sve to, naravno, košta. Ali ipak ne želimo eksperimentirati, da ne bismo postigli kontraefekt - zaključuje Lešić. Ističe da velik problem postaju prazne kuće i kao primjer navodi da je ovih dana došla žena iz Njemačke koja je imala račun za vodu od osam tisuća kuna. Cijev joj je pukla u dvorišnoj zgradi, voda je istjecala i tu nastaje velik problem.
- Mi možemo utužiti, dobiti presudu i nećemo se uspjeti naplatiti, a napravljeni su i dodatni troškovi i to u konačnici onda plate korisnici kroz cijenu vode. Zato apeliramo na građane da svaku sumnju i ono što vide odmah prijave, da na vrijeme možemo reagirati i spriječiti takve slučajeve kako bismo izbjegli bar dio nepotrebnih troškova - poziva direktor Komunalca.
Marija Lešić Omerović
Održavaju 231 km mreže
Komunalac Županja na svome distributivnom području održava 231 kilometar vodovodne mreže u gradu Županji te općinama Bošnjaci, Gradište i Štitar. Kvalitetnu pitku vodu doprema s regionalnog vodoopskrbnog sustava istočne Slavonije. U 2017. je od Vinkovačkog vodovoda i kanalizacije, u čijoj je nadležnosti regionalni vodovod, kupio 1.171.057 kubičnih metara vode. Potrošačima, odnosno građanima i industriji ukupno su fakturirana 727.224 kubika, a za redovno ispiranje mreže prošle je godine utrošeno 61.500 kubika, što ukupno iznosi 788.724 kubika potrošene izmjerene vode.
Gubitak 32,35 posto
Ukupni gubitak vode u vodoopskrbnom sustavu iznosi 377.250 kubika ili 32,35 posto (u 2016. - 33,44 posto). U Komunalcu ističu da kontinuirano rade na smanjenju gubitaka rekonstrukcijom dotrajalih cjevovoda i kućnih priključaka te žurnim popravcima kod uočenih curenja.
Kada pri očitavanju opaze 30 posto veću potrošnju vode od uobičajene, odmah upozoravaju građane
Komunalac

pružaju besplatnu pomoć
Možda ste propustili...

POZVANI NA DOSTAVU PISMA NAMJERE

Štitar je poslovnu zonu ponudio poduzetnicima

NASTAVAK DRŽAVNOG LIDRANA - DOMAĆIN VINKOVAČKA GIMNAZIJA

Svoje umijeće u literarnom, dramskom i novinarskom radu pokazuju srednjoškolci

UČENICI INDUSTRIJSKO-OBRTNIČKE ŠKOLE VIROVITICA

Dravskoj priči donirali presadnice cvijeća

Najčitanije iz rubrike