Osijek
POTPISAN UGOVOR S GRADOM

Odgojiteljicama stipendije za waldorfsku pedagogiju
Objavljeno 20. srpnja, 2018.
Na trogodišnji će studij Instituta za waldorfsku pedagogiju četiri odgojiteljice

Grad Osijek potpisao je ugovor o stipendiranju četiriju odgojiteljica zaposlene u Dječjem vrtiću Osijek u svrhu pohađanja trogodišnjeg studija waldorfske pedagogije pri Institutu za waldorfsku pedagogiju u Zagrebu.


Iz osječke Iskra waldorfske incijative, koja se godinama bori za uvođenje waldorfskog programa u osječke vrtiće, ističu kako je riječ o velikom uspjehu za predškolsko obrazovanje budućih generacija osječkih mališana. "Obrazovanje kadra ključan je korak k uvođenju jedne do dviju skupina s elementima waldorfske pedagogije u Dječji vrtić Osijek. Na taj će se način ne samo proširiti odgojno-obrazovna ponuda i roditeljima omogućiti pravo izbora obrazovanja za svoje dijete, odnosno osigurati pluralizam u obrazovanju koji je propisan vodećim međunarodnim strategijama i konvencijama u području obrazovanja, nego i uvesti nova pedagoška kvaliteta rada, pristupa, sadržaja i metodike. Naše susjedne zemlje, poput Mađarske, koja ima 50-ak waldorfskih škola, te Slovenije, koja ima waldorfsku školu u svakom većem gradu (pet škola), prednjače s obzirom na otvaranje vrata svjetskim obrazovnim stečevinama i uvođenje odgojno-obrazovnih promjena. U Hrvatskoj postoje waldorfski vrtići u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Čakovcu, Samoboru i Varaždinu, te dvije osnovne škole, zagrebačka i riječka. Zanimljiva je i činjenica da je upravo osnivač waldorfske pedagogije, dr. Rudolf Steiner, rođen u Hrvatskoj, u Donjem Kraljevcu, kažu iz "Iskre".

Waldorfski pedagoški pristup je najrasprostranjeniji međunarodno priznati pedagoški program u svijetu, koji je doživio veliku afirmaciju diljem svijeta. U mnogim zapadnim zemljama waldorfsko obrazovanje (osnovna i srednja škola) ima djelomičnu ili potpunu subvenciju ministarstava obrazovanja, što govori o reputaciji te pedagogije. Waldorfski je pristup još poznat kao "Škola za sutra", "Pedagogija zdravlja", "Pedagogija dijaloga" itd., a upravo najuspješniji obrazovni sustavi, poput onih u skandinavskim zemaljama velik broj elemenata i inspiracija preuzimaju iz waldorfske pedagogije.
Ivana Solar
SLOBODA U IZBORU SADRŽAJA I METODA
Polazeći od ideje da je čovjek tročlano biće koje se izražava putem volje, osjećaja i intelekta, Rudolf Steiner rekao je kako pedagogija treba i mora biti prostor u kojem će se dozvoliti da se ova tri segmenta ravnopravno i na najzdraviji mogući način razvijaju. Jedino tako možemo razviti ljudsko biće koje je snažno u svojoj volji, toplo i socijalno orijentirano u svojim emocijama, te ima znatiželjan i aktivan intelekt. Slobodno ljudsko biće. Stoga se na školu gleda kao na biće ili prostor kojem je zadatak da stvara klimu najpovoljnijeg rasta i razvoja, što zahtijeva veliki angažman roditelja, učitelja i zajednice koja okružuje školu. Da bi se to postiglo, pedagozi i odgajatelji moraju imati slobodu u odabiru nastavnih sadržaja i metoda, ali i odgovornost u njihovu primjenjivanju. Roditelji su angažirani u rukovođenju školom i zajedno s učiteljima donose važnije odluke.
Možda ste propustili...

NAKON ISPITA UČENICIMA SLIJEDI VOŽNJA BICIKLOM

Natjecanje Sigurno u prometu 2024.

DESETO IZDANJE KREATIVNE RIZNICE

Rizničarska kreativnost usmjerava životopise

U OSIJEKU O GOSPODARENJU OTPADOM

Unikom osniva Centar za obradu glomaznog otpada

Najčitanije iz rubrike