Ekonomija
TRAŽE OBNOVU STOČNOG FONDA

Tovljači žele brendirati svoje meso oznakom ”Hrvatska junetina Udruge Baby-beef'”
Objavljeno 16. ožujka, 2018.

Stočni fond u Hrvatskoj moramo hitno obnoviti, a meso junadi tovljene na domaćim farmama brendirati da bi potrošači znali što kupuju. Osnovna je to poruka tovljača okupljenih u Udruzi za tov i uzgoj junadi Baby-beef odaslana iz Gudovca kada je udruga dobila novo vodstvo.

Vođenje udruge, koja okuplja 300 tovljača – 90 % njih u sektoru tovnog govedarstva, od dosadašnjeg predsjednika Tonija Raiča preuzeo je Darko Celovec.

S ukupnim tovom od 120.000 junadi godišnje, babybeefovci ostvaruju više od milijardu kuna prihoda, a oko 50 % svoje proizvodnje izvoze prodajom žive stoke u zemlje Bliskog istoka i prodajom mesa u Italiju.

I dok je javnost nekako više izložena problemima i alarmima koji dopiru iz posrnulog mliječnog sektora, čini se da tov, bar kada je o javnosti riječ, djeluje u svojevrsnoj sjeni preokupacija proizvođača mlijeka. No i tovljači, iako je njihova proizvodnja u povoljnijoj situaciji od one mljekara, pa brojni s mlijeka prelaze u tov, imaju svoje probleme.

Devastirani fond

U smjernicama za iduće razdoblje tovljači u prvom redu ističu obnovu devastiranog stočnog fonda, odnosno kao akutni problem, uzročno-posljedično, ističu manjak domaće teladi za proizvodnju pa su osuđeni na otkup pomlatka iz susjednih zemalja EU, a zbog toga i na povećane impute. - Problem je i povećan uvoz mesa iz zemalja Unije i njegovo stavljanje u isti položaj s našim. Naime, nakon oduzimanja znaka “Meso hrvatskih farmi” naše je meso, koje proizvodimo više od godinu dana na hrvatskim farmama, s hrvatskom hranom, na tržištu u istoj poziciji s direktno uvezenim mesom iz drugih zemalja EU, koje zasigurno nije iste kvalitete kao naše. Naše je iznimne kvalitete, što dokazuje njegova prodaja na najzahtjevnije tržište Italije. Tu kvalitetu i mi želimo približiti, pružiti našem hrvatskom potrošaču - ističe Celovec.

Tovljači Baby-beefa upozoravaju da je stočni fond godinama uništavan, kvantitativno i genetski, pa Celovec kaže da za svoju proizvodnju u Hrvatskoj mogu kupiti samo 20 % teladi.

Nedostatak krava

- Razlog tomu je što nemamo dovoljno krava, a i posljednjih je godina sve išlo u smjeru proizvodnje mlijeka, a telad tih krava nije adekvatna za tov. Naši kupci većinom traže takvu vrstu junadi koju mi ne možemo proizvesti s teladi koja se danas može kupiti na prostorima RH. Sve zemlje u okruženju usmjerile su genetiku u tom smjeru, smjeru tovnih pasmina. S tim pasminama i primarni proizvođač teladi i mi kao krajnji može postići veću vrijednost proizvoda - kaže Celovec.

Problem devastacije stočnog fonda veći je od same udruge pa u Baby-beefu predlažu osnivanje radne skupine sastavljene od državnih i znanstvenih tijela te svih proizvođača goveda koji bi radili na obnovi stočnog fonda.

- Taj postupak treba pokrenuti što hitnije jer je obnova iznimno dugotrajna - upozorava novoizabrani predsjednik Baby-beefa. U njemu okupljeni tovljači, nezadovoljni oduzimanjem prava na upotrebu znaka “Meso hrvatskih farmi”, čime su direktno stavljeni u položaj s uvoznim mesom, odlučili su domaćem i stranom potrošaču približiti svoje kvalitetno meso vlastitim brendom – “Hrvatska junetina Udruge Baby-beef”.

- Naše meso proizvodi se na hrvatskim farmama, s hrvatskom hranom - nekada i duže od godinu dana, i iznimne je kvalitete zbog posebnog načina hranidbe, koji druge zemlje nemaju. Dodjelom prava na korištenje našeg brenda distributerima jamčimo da je meso junadi proizvedeno isključivo od Udruge Baby-beef te da je proizvedeno na našim farmama, s domaćom hranom - ističe Celovec. Babybeefovci žele da meso pod njihovim brendom tržište ugleda prije početka turističke sezone.

Suzana ŽUPAN
ZBOG BKK-a NE MOGU NA TURSKO TRŽIŠTE

Tovljači upozoravaju i na preventivno cijepljenje goveda protiv bolesti kvrgave kože (BKK), tj. ono što je slijedilo nakon njega. – Gorući problem za nas tovljače je i prestanak vakcinacije protiv te bolesti. Od 1. siječnja 2018. ukinuta je preventivna vakcinacija goveda protiv BKK s posljedicom da sva junad bez imuniteta nema mogućnost migracije ni unutar granica RH ni u EU. To znači da svu junad bez imuniteta ne možemo seliti s farme na farmu ni zaklati u RH, ni prodati u EU. Dopušteno nam je to tek osam mjeseci nakon prestanka vakcinacije, a to je kraj kolovoza - kaže Darko Celovec, inače dipl. vet. Tovljači upozoravaju kako je problem BKK direktan razlog nemogućnosti otvaranja turskog tržišta. – Ono je najunosnije tržište na ovim prostorima, što potvrđuje i to da naše susjedne zemlje izvoze više od 70 % svojih proizvedenih količina junadi na nj - kaže Celovec i dodaje da bi se rješavanjem problema s BKK-om Turska mogla otvoriti za nas.

Možda ste propustili...

VEĆINA WEB-STRANICA NAJVEĆIH HRVATSKIH KOMPANIJA ENERGETSKI JE NEODRŽIVA

Internet je četvrti najveći zagađivač okoliša u svijetu

ZAHVALJUJUĆI ELEKTRIČNIM VOZILIMA

Potražnja za bakrom snažno će porasti

Najčitanije iz rubrike