Kultura
KONCERT FLAUTISTICE KRISTINE TOMLJANOVIĆ

Čestitka mladim umjetnicima na hrabrosti za suvremen program i za izvrsnu izvedbu
Objavljeno 21. travnja, 2017.

U ovotjednom su se izdanju Osječke glazbene srijede predstavile flautistica Kristina Tomljanović i klavirska korepetitorica Josipa Hudeček.

Kristina Tomljanović (Slavonski Brod) završila je Umjetničku akademiju u Splitu, koncertirala diljem Hrvatske u različitim komornim sastavima, a i kao solistica. Usavršavala se kod eminentnih flautista kao što su A. Porter, B. Previšić, Pierre-Yves Artaudu i drugih.

Josipa Hudeček (Split) završila je studij klavira na istoj akademiji u Splitu, gdje je i stalno zaposlena u zvanju umjetničkog suradnika – korepetitora. Aktivno koncertira od studentskih dana te se stalno usavršava kod priznatih klavirskih pedagoga: Đ. Tikvice, V. Krpana, O. Cinkoburove i drugih. Tijekom studija bila je stipendistica Ministarstva znanosti.

Kristina i Josipa predstavile su se vrlo zanimljivim programom kojega su činila djela francuskih i osječkih autora te jednoga gruzijskoga skladatelja. Temeljio se na djelima 20. i 21. st., što jasno pokazuje zanimanje mladih izvođača za suvremenom glazbom.

Na početku su predstavile skladbu jednog od najpoznatijih i najutjecajnijih francuskih skladatelja 20. st., Oliviera Messiaena. Le merle noir (Crni kos), zanimljivo je djelo pisano suvremenijim glazbenim jezikom. Masivan polikordni zvuk suprotstavljen staccato fragmentiranim ulomcima konstantno se izmjenjivao opisujući kosov pjev.

Nakon Messiaena uslijedilo je djelo još jednog poznatog francuskog skladatelja Francisa Poulenca. Sonata za flautu i klavir, svojim romantično-impresionističkim prizvukom kontrastno je upotpunilo slijed programa. U izvedbi se istaknula korepetitorica Josipa Hudeček, koja se svojom preciznom i nenametljivom klavirskom pratnjom spretno isticala bogatu harmonijsku strukturiranost i progresivnost, tipično za Poulencova djela.

Uslijedila su dva osječka skladatelja. Jedno od njih bilo je Sea Shanty za soloflautu, mladog osječkog skladatelja Tihomira Ranogajeca, asistenta na UAOS-u, na odsjeku za Novu glazbu. Kristina je vrlo vješto izvela ovo djelo, u kojem se koristi mnoštvo proširenih tehnika sviranja, kroz koje se postižu razni efekti i ističu zanimljive nekonvencionalne karakteristike flaute.

U djelu Canzona Espagnola, solisticu Kristinu na klaviru je korepetirao skladatelj Teodor Sucala Matei. Ovaj dinamični duo predstavio nam je skladbu punu ritmova, melodijskih i harmonijskih progresija karakterističnih za španjolsku narodnu glazbu. Svojim karakterom i zvukom skladba nas je odvela u svijet andaluzijskih balada, toreadora i flamenca.

Nakon Osječana, slijedilo je djelo Sonata za flautu i klavir manje poznatog Otara Taktakishvilia. U ovoj dugačkoj skladbi Kristina i Josipa vješto su predstavile kapricioznost i virtuoznost ove trostavačne sonate. Djelo okarakterizirano tonalnim clusterima i elementima gruzijskog folklora doživjelo je vrlo uspješnu izvedbu te je označilo vrhunac koncerta.

Posljednje djelo na koncertu bila je Sonatina Jeana Riviera. Ova energična, neotonalna skladba poslužila je kao šećer na kraju, te su kroz njega izvođačice pokazale svoje tehničke sposobnosti te odličnu izvođačku koheziju.

Koncert se najviše istaknuo programom, suvremenom i glazbom bliske prošlosti. Odvažan je to potez za bilo koju publiku, posebice u Hrvatskoj, pa se ovim mladim umjetnicima može čestitati na hrabrosti i na odličnoj izvedbi. Mlada flautistica Kristina Tomljanović pokazala je da Osijek ima mlade i talentirane izvođače i skladatelje te da je ovaj ciklus odlična platforma za njihovu prezentaciju, promociju i suradnju. Matko Brekalo

Ciklus je odlična platforma za promociju i suradnju mladih i darovitih izvođača i skladatelja

Možda ste propustili...

U POVODU SVJETSKOG DANA KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA

Krleža, Zagorka i Tolkien u Noći knjige u Arkadiji

ILIJANA LONČAR PLESAČICA, KOREOGRAF, PEDAGOGINJA

Ples oplemenjuje, zato bi trebao biti bar djelić života svakog pojedinca

Najčitanije iz rubrike