Regija
A5 NAKON DESET GODINA POSTOJANJA

Slavonika u ukupnom prometu sudjeluje s manje od dva posto!
Objavljeno 27. prosinca, 2016.
O slabom prometovanju svjedoče i uređena no uglavnom prazna odmorišta

ĐAKOVO

Sve bliža 2017. godina godina je u kojoj će autocesta A5, Beli Manastir - Osijek - Svilaj, napuniti svoje prvo desetljeće u funkciji prometa i pridruženosti razgranatoj mreži autocesta u Hrvatskoj.

Mršav promet

Zamišljena je kao dio cestovnog koridora 5C, od Budimpešte do Ploča, kao dio cestovne poveznice srednje Europe s njezinim jugom, sve do juga našeg Jadrana. Gordo to zvuči, no ova slavonska autocesta od samog puštanja u promet, prve dionice, Đakovo - Sredanci, 2007. godine, kada je vrpcu prerezao tadašanji premijer Ivo Sanader, bilježi mršav promet, a koji nije podebljan ni s otvaranjem druge dionice, Osijek - Đakovo, kao ni aktivnostima koje su potom slijedile. Istina, Slavonika je ove godine, primjerice, zabilježila porast prometa i veću naplatu cestarine nego prošle, 2015., godine, no u ukupnom prometu i zaradi od cestarina na svim autocestama u Hrvatskoj ona participira minorno, jer A5 sa svojim brojem vozila u ukupnom prometu svim autocestama sudjeluje s manje od dva posto! Tek je nešto bolje, no neznatno, s ukupno naplaćenom cestarinom – u punjenju HAC-ove blagajne na to ime Slavonika participira s manje od tri posto! Podaci su to za promet i naplatu cestarine za prvih 11 mjeseci ove godine.

Naime, u prvih 11 mjeseci 2016. na autocesti A5, kako doznajemo u Hrvatskim autocestama, naplaćeno je 41,2 milijuna kuna cestarine bez PDV-a i zabilježen promet od oko 708.500 vozila. U odnosu prema istom razdoblju 2015., ističu u HAC-u, to je, istina, nešto veći prihod od cestarine, i to za 11 posto, a promet bilježi rast za 10,8 posto.

Prazna odmorišta

– Na autocesti A5, kao i na ostalim autocestama, tijekom svih 11 mjeseci ove godine bilježiimo povećanje i prometa i prihoda od naplaćene cestarine - kažu u Autocestama, a čemu razloge treba tražiti i u rekordnoj turističkoj sezoni.

HAC-ova statistika kaže da je u prvih 11 mjeseci 2016. na svim autocestama u nadležnosti HAC-a d.o.o. naplaćena cestarina od gotovo 1,5 milijardi kuna bez PDV-a, a zabilježen je promet od 36,096.000 vozila. U odnosu prema prošloj, 2015., godini povećanje je to ukupnog prometa za 9,26 posto, a prihod od cestarine veći je za 7,5 posto.

S obzirom na to da i nakon desetljeća Slavonika bilježi mršav promet, mnogi i danas postavljaju pitanje opravdanosti njezine gradnje. S druge strane, njezini zagovornici sadašnji promet na njoj objašnjavaju time da ta autocesta još nije u punom profilu, još nije izišla na granicu s Mađarskom, odnosno Bosnu i Hercegovinu, te da će njezina opravdanost doći s njezinom punom izgrađenošću. O slabom prometovanju njome svjedoče i lijepo uređena no uglavnom prazna odmorišta, od kojih većina osim za putnicima vapi i za većim interesom zakupnika tamošnjih prostora namijenjenih djelatnostima poput ugostiteljstva. Kada je najavljivana njezina gradnja, ovom dijelu Slavonije obećavano je da će s autocestom doći i investitori, gospodarstvenici, ulaganja... Đakovština i druge sredine naslonjene na nju zasad to nisu osjetile.

Suzana ŽUPAN

IPAK

Ove godine zabilježen nešto veći promet

Đakovčani do Osijeka još po D7

Iako im A5 znatno skraćuje put do Osijeka, do kojeg vožnja traje manje od 20 minuta, Đakovčani su i dalje vjerni staroj cesti, D7, kojom do slavonske metropole imaju 36 kilometara i više od pola sata vožnje. Neki to rade zbog cestarine, a neki se žale da su ulazi/izlazi na autocestu, i u slučaju Đakova i u slučaju Osijeka, daleko izvan grada. Đakovčanima je cestarina do Čepina 11 kuna, a do Osijeka 15 kuna. Od NP Đakovo do Svilaja cestarina je 9 kuna.

Možda ste propustili...

NADBISKUPIJSKA I FAKULTETSKA KNJIŽNICA

Simpozij Akvinski

NAŠIČKO GRADSKO VIJEĆE JEDNOGLASNO

Poznati su dobitnici gradskih priznanja

AUSTRALSKA DOBRA PRAKSA

Edukacija: Briga o starijim osobama

Najčitanije iz rubrike