Autoglas
OBLJETNICA KULTNOG SPORTSKOG VOZILA

Volkswagen slavi 40. rođendan Golfa GTI
Objavljeno 3. svibnja, 2016.
Volkswagen će sutra predstaviti još markantniju varijantu modela Clubsport, najjači serijski model Golfa dosad

Vezani članci

PLUS X AWARD 2016

Volkswagenovim modelima 4 nagrade

Sutra, u srijedu, započinje 35. susret na Wörtherseeu. Desetci tisuća GTI ljubitelja pritom će u pitoresknom Reifnitzu na južnoj obali jezera Wörthersee slaviti gigantsku zabavu u povodu 40. rođendana Golfa GTI, ovoga kultnog sportskog vozila.

Volkswagen će sa sobom na festival povesti svih sedam generacija Golfa GTI, kao i najnoviji Golf GTI Clubsport 1. No, to još nije sve: u okviru legendarnog GTI susreta, Volkswagen će predstaviti još markantniju varijantu modela Clubsport. Najjači serijski model Golfa dosad već će ujesen juriti cestama kao limitirano posebno izdanje.

GTI – ova kratica već 40 godina slovi kao mjerilo stvari kompaktnoga sportskog vozila. Golf GTI na tržište je lansiran 1976. godine, čime je sportska vožnja dobila svoju demokratiziranu inačicu. Opremljen je onim značajkama GTI-ja koje ga čine jedinstvenim originalom: agilnim motorom, izravnim upravljačem, markantnim voznim postrojem, malom težinom, jedinstvenim dizajnom, mjenjačem s ručicom u obliku loptice za golf, crvenom trakom u rešetki hladnjaka, sportskim sjedalima s kariranim uzorkom.

Njegovo razvijanje bilo je tajna misija. Cilj je bio proizvesti 5000 vozila. Odavno je ukupna proizvodna naklada svih Golf GTI modela premašila prag od dva milijuna vozila.

Sve je počelo 1976. godine kada je napravljen plan za razvijanje sportskog Golfa. Projekt je prošao sve administrativne stadije i ubrzo je svjetlo dana ugledao prvi serijski GTI koji je sa svojih 110 KS i najvećom brzinom od 182 km/h na jednak način uzburkao svijet kompaktnih i luksuznih sportskih automobila i limuzina. Posebno izdanje svoj je debi imalo 1983. godine s modelom Pirelli-GTI.

Druga generacija Golfa GTI uslijedila je 1984. godine. Zadržao je snagu od 112 KS te se konceptom nadovezao na putanju prve generacije s jednakim GTI značajkama. Na taj je način novopridošlica postao klasik. Snaga se smanjuje na 107 KS zbog uvođenja katalizatora, a dvije godine kasnije kompenzira gubitak u snazi novim 16V motorom, koji se sa 129 KS s katalizatorom nadovezuje na agilnost prvog GTI-ja. Godine 1990. se s G-punjačem u Golfu GTI G60 snaga penje na 160 KS.

Ova okrugla obljetnica dovoljan je razlog za pojavu Golfa GTI kakav dosad još nije postojao: limitiranog posebnog izdanja Clubsport S 2, jednog od najjačih vozila s pogonom na prednje kotače. Pogoni ga motor od 228 kW/310 KS i jedan novi vozni postroj koji je usklađen s oštrim zavojima trkaće staze Nürburgring. Više detalja o jubilarnom Golfu znat će se sutra.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
Generacije

Golf GTI III (1991.) - Snaga se s novim modelom s četiri ventila penje na 150 KS. Turbodizelska verzija (TDI) 1996. godine upotpunjuje GTI ideju sa 110 KS; nakon nekoliko godina benzinski i dizelski motori jednoznačno će se podijeliti na GTI i GTD varijante.

Golf GTI IV (1998.) - Tehnički gledano, Golf GTI IV sa 150 KS je automobil koji svojom agilnošću i kvalitetom konkurente ostavlja daleko iza sebe. Benzinski motori – četvero i peterocilindarski – postižu snagu i do 170 KS, a dizelski do 130 KS.

Golf GTI V (2004.) - Sa znatno oštrijim izgledom, turbopunjenim motorom od 200 KS i najsuvremenijim voznim svojstvima katapultira GTI ideju u budućnost.

Golf GTI VI (2009.) - Golf GTI s elektroničkom poprečnom blokadom (XDS) nanovo definira temu trakcije. To je GTI koji sada mjeri 210 KS.

Golf GTI VII (2012.) - Osnovna verzija razvija i do 220 KS, a Golf GTI Performance 230 KS. On je opremljen i novom blokadom diferencijala na prednjoj osovini.