Osijek
PLUSEVI I MINUSI JUŽNE OBILAZNICE

Većina vozača zadovoljna prometnicom,
ali ne i postavljenim putokazima
Objavljeno 24. studenog, 2015.

Otkako je prije tri tjedna u cijelosti u promet pušten južni trak južne obilaznice, za vjerovati je kako nema motoriziranog sudionika prometa, a da se bar jednom, onako kurtoazno, nije provozao novom osječkom prometnom atrakcijom.

I ocjene se gotovo nepodijeljene, sudionici u prometu zadovoljni su beneficijama koje je novih 13 kilometra ovog proširenja donijelo. Svojih pet minuta slave dobio je tako i Josip Škorić, vijećnik u gradskom Vijeću, ali i visokopozicionirani manager u Hrvatskim cestama koje su financirale ovu investiciju. Njemu su prošlog ponedjeljka na sjednici “gradskog Sabora” mnogi čestitali.

Prometnica osvaja svojim širinom, brže se i lakše prometuje, osvijetljena je cijelom dužinom, ponudila je nova prometna rješenja, nove ulaze i izlaze, i u cijelosti je opravdala očekivanja i nestrpljenje koje su Osječani pokazivali u posljednje tri godine koliko se gradila. No, podsjetimo, obilaznica još uvijek ima (samo) privremenu uporabnu dozvolu, a iz HC-a nam nisu još precizirali koji se nedostaci trebaju otkloniti do “pune uporabljivosti”.

No na neke od spornih detalja i nedoumica upozorili su nas čitatelji. Izabrali smo nekoliko primjera koje možete pročitati u tekstovima koji se nalaze uz prigodne fotografije.

Dario KUŠTRO
Kraj brze ceste

Najviše prometne nedoumice pokazalo je čvorište Tenjska, iz smjera zapada. Sto metara prije samog odvojka vertikalnom signalizacijom upozorava se kako je ondje kraj brze ceste te da se iz desnog treba prebaciti u lijevi prometni trak. No, njega previde vozači koje onda iznenadi horizontalna signalizacija koja ih tjera u lijevi trak, da bi se svega koji metar dalje vraćali udesno pa skrenuli za Jug 2 ili Tenju. Najškakljivija situacija...

Prerano postavljena ploča?

Kada se iz smjera istoka vozi prema središtu grada, kod odvajanja za Gradski vrt, nailazi se na ploču koja obavještava da je sljedeće čvorište Vinkovačka. No, ploča je postavljena koji metar prerano, tako da oni koji se iz smjera Trpimirove, odnosno Metroa, uključuju u promet - tu ploču ne vide!

Koliko do Đakova?

Na putokazu prije nadvožnjaka Vinkovačka stoji obavijest kako do Đakova ima - 64 kilometra. Složit će se svi, na prvu ruku previše. Pa do Đakova nema više od 45 kilometara! Znak, doduše, upućuje na E73, dakle na Slavoniku, na autocestu od čvorišta Josipovac, ali ni tim smjerom do Đakova nema više od 50 kilometara. Ovaj put nije najbliži, ali je možda najbrži.

Nazivi čvorišta

Podosta negodovanja izazvale su ploče s postavljenim imenima Čepinska i Tenjska, jer kažu svi, takve ulice u Osijeku ne postoje. No, postalo je jasnije kada se zna kako je riječ o nazivima čvorišta. No i tu je dosta čuđenja izazvala revitalizacija imena Frigis, to je naziv čvorišta kod Portanove. Mladim i srednjim generacijama nije poznato kako je u zapadnom dijelu grada nekada postojala istoimena tvornica (za proizvodnju voća, povrća i sokova), prema kojoj je nazvano cijelo naselje.

Najčitanije iz rubrike