Osijek
ECO-LIFE PROJEKT OŠ RETFALA

Učitelj geografije Mirko Andrić napravio najbolji eTwinning projekt u državi
Objavljeno 27. lipnja, 2015.

Nagradu COMET za najbolji eTwinning projekt iz matematike i/ili prirodnih znanosti u konkurenciji osnovnih i srednjih škola cijele Hrvatske osvojio je učitelj geografije Mirko Andrić iz OŠ Retfala za projekt Eco-life.

Nagrada uključuje sudjelovanje učitelja Andrića na međunarodnom seminaru u organizaciji Erasmus+ u Ateni u listopadu.

- Projekt Eko-život provodio se prošle godine, a u njemu su sudjelovali učenici petih razreda naše škole, unutar redovne i dodatne nastave geografije. U projektu su sudjelovali i partneri iz Grčke, Litve i Poljske. Cilj je bio osvješćivanje učenika o svakodnevnoj važnosti brige za planet Zemlju. Ekologija učenicima nije prikazana kao dosadna priča o kojoj svi pričaju, nego kao stil i dio života. Učenici su imali praktične zadatke u kojima su svakodnevicu promatrali s pomoću ekološkog pristupa i ugrađivali je u svoj život. Radili su najbolje što su mogli u skladu sa svojim godinama i znanjem engleskog jezika, informatike i geografije - kaže učitelj Andrić.

Posebna pozornost poklonjena je pedagoškoj inovaciji i kreativnosti. Konkretno, učenici su izrađivali čestitke, vodili dnevnik o potrošnji vode, a organizirano je i više ekopatrola po Retfali, koje su bilježile ekološke aspekte naselja. “Naglasak je bio na njihovu osobnom zauzimanju i stvaranju. Roditelji su sudjelovali kao podrška, ali je praktični rad bio zadatak učenika, što im se svidjelo, jer su imali slobodu, ali i odgovornost za vlastiti rad”, objašnjava učitelj Andrić.

Projekt Eco-life, u suradnji s partnerima, izradio je tako da se što više poklapa s redovnom nastavom geografije, pa su teme bile Naš planet Zemlja, Reljef se neprestano mijenja, Voda na Zemlji, Vrijeme i klima, Raznolikost klime, biljnog i životinjskog svijeta, Priroda nije neiscrpna. Uzeti su u obzir i ciljevi građanskog i zdravstvenog odgoja i obrazovanja.

- Nekoliko sati posvetili smo samo eTwinning projektu (predstavljanje radova partnera, planiranje, podjela zadataka i slično). Na dodatnoj nastavi radili su učenici koje je svaki razred izravnim glasovanjem izabrao kao najkompetentnije predstavnike. Ti su učenici imali izravan pristup TwinSpaceu, na kojem su predstavljali razred te radili složenije zadatke. Vještine komuniciranja na engleskom jeziku, vještine rada sa suvremenim tehnologijama te vještine praktičnog pristupa ekološkim problemima bile su u centru pažnje ovog projekta. Komunikacija među partnerskim školama vodila se preko TwinSpacea i Skypa. Iako smo projekt zasnovali prvenstveno u suradnji s partnerima iz Grčke, i drugi su partneri vrlo aktivno sudjelovali u njemu - zaključuje naš sugovornik. A da je doista riječ o kvalitetnom projektu, dokazuje podatak da je projekt primio Nacionalnu oznaku kvalitete u Grčkoj.

Vesna LATINOVIĆ
EKOLOGIJA NIJE APSTRAKTNA PRIČA

“Učenici su projekt shvatili kao jasnu priliku za praktični rad i napredovanje. Ponekad im je bilo teško, ali su na kraju bili zadovoljni i ponosni učinjenim. Posebno zato jer im se pružila mogućnost za upoznavanje učenika iz različitih dijelova Europe. Projekt je izravno omogućio obnovu statusa OŠ Retfala kao međunarodne ekoškole. Najvažnije je to što učenici ne gledaju više na ekologiju kao na apstraktnu priču, već su praktičnim radom vidjeli kako u svakodnevnom životu mogu živjeti ekologiju. Pri tome su ojačali svoje znanje i vještine iz engleskog jezika, informatike, geografije i prirode”, ističe učitelj Andrić.

Možda ste propustili...

ISUSOVAČKA KLASIČNA GIMNAZIJA

Promocija projekta Egipat

Najčitanije iz rubrike