Magazin
PSB-OV ALEX BROWN U HRVATSKOJ

Pomoć Amerikanaca: Savjeti stručnjaka za McDonald’s, Disney, Colgate...
Objavljeno 31. siječnja, 2015.

U zadnju godinu mandata, ujedno izbornu godinu, SDP ulazi s podrškom prestižne američke konzultantske kuće Penn Schoen Berland (PSB), donosi Večernji list. U Hrvatskoj je angažiran prvi potpredsjednik PSB-a Alex Brown koji je lani od američkog udruženja političkih konzultanata dobio nagradu za konzultanta godine za međunarodne kampanje.

Priznanje mu je dodijeljeno zbog uspjeha koji je postigao 2013. godine radeći za češku stranku ANO. U vrijeme kada je PSB počeo raditi za ANO, u svibnju 2013. godine, stranka koju je dvije godine ranije osnovao Andrej Babis bila je malo poznata u Češkoj i nije imala nikakve izglede u anketama. No, za pet mjeseci ANO je na parlamentarnim izborima osvojio čak 24 posto zastupnika, i to prvenstveno zahvaljujući Brownovu angažmanu koji je osmislio promociju političkog identiteta ANO-a te postavio dobru strategiju predizborne kampanje koja se temeljila na biračima jasnim i prihvatljivim porukama iz programa stranke. PSB je osnovan 1975. godine u SAD-u, a od 2001. godine član je WPP grupe, britanske međunarodne kompanije za oglašavanje i odnose s javnošću koja zapošljava 162.000 ljudi u 3000 ureda u 110 zemalja. PSB kojega je još potkraj prošle godine angažirao SDP radio je brojne političke kampanje u SAD-u i diljem svijeta te pridonio izboru više od 25 političkih lidera diljem svijeta. Osim što se bavi političkim kampanjama, PSB je angažiran i u biznisu. Tako pruža konzultantske usluge McDonald’su, klijent mu je Microsoft, a radi i za Pfizer, Disney, Paramount Pictures, Sony Pictures, Universal, Colgate, Ford, eBay, Macys, TESCO, BlackBerry, T-Mobile i druge.

Alex Brown i članovi njegova tima su zadnjih mjeseci prošle godine počeli s radom u Hrvatskoj. U SDP-u ne žele otkrivati čime su se točno bavili njihovi američki savjetnici, no čini se da su angažman započeli s provođenjem istraživanja i snimanjem stanja na hrvatskoj političkoj sceni, kao i u samome SDP-u koji je opterećen unutarnjim podjelama i sukobima. Izvor iz vrha SDP-a kaže da Brown nije angažiran samo zbog predizborne kampanje nego i zbog same stranke kojoj je potrebna pomoć u osmišljavanju javnih nastupa i prezentacije političkog programa. Brown i njegovi suradnici rade na edukaciji u stranci te pomažu njenim članovima u usvajanju novih alata. Cilj nam je ojačati funkcioniranje SDP-a na terenu i osnažiti lokalnu infrastrukturu – kaže naš sugovornik iz vladajuće stranke. Premda PSB, pa i sam Brown, ima bogato iskustvo u političkom marketingu, njegov se fantastičan uspjeh u Češkoj ipak teško može usporediti s poslom koji ga čeka u SDP-u. ANO je bio relativno nepoznata stranka, što znači da je njegov imidž gradio gotovo ispočetka, dok je SDP stara stranka koja, jednako kao i njezin predsjednik Zoran Milanović, sve lošije stoji u anketama. Što je najvažnije, SDP obnaša vlast, a iza njega su tri godine mandata u kojima nije napravio značajniji pomak radi izlaska zemlje iz krize.

Možda ste propustili...

POSTIZBORNA PRESLAGIVANJA (I)

Sigurna opcija za nesigurna vremena

LOŠIJE OD NAJLOŠIJEG: REBEL MOON, DRUGI DIO

Svemirsko smeće

Najčitanije iz rubrike