Autoglas
RENAULT TRAFIC

Limuzina za tri europalete
Objavljeno 13. siječnja, 2015.

Riječ je o polivalentnom i popularnom teretnjaku koji drži vrh europskog tržišta lakih gospodarskih vozila još od davne 1998. godine.

Vanjski izgled je dojmljiv i atraktivan za takav tip vozila, istovremeno robustan i dinamičan. Renaultov dizajnerski potpis pritom ga jasno vizualno odvaja od Opelova brata i definira kao prepoznatljivog pripadnika nove generacije obitelji osobnih i lakih komercijalnih vozila Renault. Novi se Trafic nudi s dvije duljine i s dvije visine, u izvedbi s platformom, s produljenom kabinom i kao minibus - ukupno u 270 kombinacija.

Dužina mu može, ovisno o izvedbi, varirati od 4,99 do 5,39 metara, visina mu je od 1,97 pa sve do 2,46 metara u povišenoj opciji, a, što je također unikatno - zahvaljujući mogućnosti da se ekstra dugi predmeti prevoze umetanjem ispod suvozačkih sjedala, u novu se generaciju Trafica može pospremiti jednostavnije predmete dužine do 3,75 metara (inačica L2: 4,15 metara). Već osnovna izvedba, L1, ima duljinu teretnog prostora od 250 centimetara pa je osigurano prostora za smještaj triju europaleta, zahvaljujući za samo nekoliko centimetara produljenom stražnjem dijelu. Dvije se mogu utovariti straga a treća kroz bočna klizna vrata.

Stražnja vrata imaju i posebni mehanizam koji osigurava njihovo čvrsto zatvaranje čak i kada se prevozi teret dulji od samog teretnog prostora, sukladno sa zakonskim propisima EU.

Uređenju kabine posvećeno je mnogo pažnje, a promjene su u usporedbi s kabinom prethodnika radikalne. Sve je zamišljeno tako da se vozač osjeća kao u uredu glede ergonomije i praktičnih dodataka, uz osjećaj u vožnji kao u osobnom automobilu. Organizirana je u skladu s vremenom, a karakterizira je velika briga za pedantnu organizaciju prostora. Ukupna “litraža” pretinaca u koje se mogu spremati krupnije i sitnije svari iznosi čak 75 litara. Iskorišten je i prostor ispod sjedala, a preklapanjem naslona srednjeg sjedala dobiva se pravi “ured za van”. Dodajmo tome nosače za mobitele i tablet-računala, prostor za prenosivo računalo i držač dokumenata veličine A4 koji se može izvaditi ne bi li se pojednostavio život poslovnim korisnicima. Kao opcija nudi se i multimedijski sustav R-Link s navigacijom, što također podsjeća na rješenja iz putničkih vozila.

Nova linija 1,6-litrenih motora spaja učinkovitost i performanse a nudi se u četiri razine snage: 90, 115, 120 i 140 KS. Dva snažnija motora su s dva turbopunjača. Prosječna potrošnja najštedljivijeg od njih je 5,7 litara na 100 kilometara uz emisiju CO2 od 149 g/km. U usporedbi s Traficom II, poslovnim će se korisnicima potrošnja goriva, prosječno, smanjiti za 1 l/100 km, što će im u tri godine uštedjeti oko 7500 kuna. Novi Trafic ima sve potrebne sastojke da ostane miljenik kupaca i u sljedećim godinama.

Mato PAVLIČEVIĆ
Renault Master

Novi dizajn prednjeg kraja najveća je vidljiva novost velikog Renaultova “vana”, a najvažnija se promjena krije pod poklopcem motora. To je obnovljena linija 2,3-litrenih motora dCi snage od 110 do 165 KS (u usporedbi s dosadašnjih 110-150 KS). Inačice od 110 i 125 KS jamče odličan omjer cijene i potrošnje goriva, a verzije snage od 135 i 165 KS dolaze u izvedbi s dva turbopunjača i, osim veće snage, imaju još manju potrošnju. Potrošnja goriva može se smanjiti za dodatnih deset posto jednostavnim pritiskom tipke za način rada ECO, kojim se prilagođava okretni moment motora i postavke klima-uređaja/grijanja.

Paleta novog Mastera i dalje nudi izbor više od 350 po mjeri izrađenih inačica, u četiri različite duljine i tri visine, kao i prednji i stražnji pogon. Sve to omogućuje nosivost od 8 do 22 prostorna metra.