Kultura
“CLOSEUP/EUROPA IZBLIZA”

U Slavonskom Brodu prikazani kratki filmovi o dvadeset uspješnih europskih projekata
Objavljeno 21. kolovoza, 2014.
Publika za najbolji odabrala film Poljoprivredne škole “Matija Antun Reljković”

Filmski festival kreativnog dokumentarnog filma “ClosEUp/Europa izbliza” svečano je u Slavonskom Brodu otvorio dogradonačelnik toga grada Hrvoje Andrić riječima: “Nadam se da će festival olakšati razumijevanje programa i fondova te zainteresirati javnost za prijavljivanje projekata i povlačenje sredstava iz fondova EU.”

Publika je imala prilike vidjeti 20 kratkih filmova o uspješnim projektima koji su financirani iz EU fondova. “Festivalom se nastoje prenijeti mogućnosti i raznolikosti fondova. Odabrano je i snimljeno 20 uspješnih projekata iz raznih područja: od pustolovnog turizma, tradicionalnog maslinarstva, kamenoklesarstva i dubrovačkog nakita, preko saniranja divljih odlagališta i pročišćivača voda, do zapošljavanja i očuvanja prirodne i kulturne baštine”, istaknula je Karolina Horvatinčić u ime Instituta za razvoj i međunarodne odnose IRMO koji je nositelj projekta ClosEUp.

Između 20 filmova prikazana su i četiri filma o projektima iz Brodsko-posavske županije: “Očuvajmo autohtono” Brodskog ekološko društva, “Poljoprivreda za 21. stoljeće” Poljoprivredne srednje škole “Matija Antun Reljković”, zatim “Rosis, Rosas, Rosarum” Razvojne agencije Brodsko-posavske županije i Direkcije za poljoprivredu grada Šapca te “Tehnologije za poduzetništvo” Grada Nove Gradiške. Voditelji projekata bili su gosti festivala te su nakon filmova publici ispričali osobne doživljaje o počecima, provedbi i iskustvima upravljanja projektima.

Tako je Šimo Beneš iz projekta “Očuvajmo autohtono” skrenuo pozornost na to da zbog projekata i dobivenih sredstava od EU udruga koju vodi zapošljava troje ljudi. “Ako uzmemo u obzir činjenicu da je u Hrvatskoj registrirano više od 50 tisuća udruga, kada bi svaka zaposlila bar jednog čovjeka, broj nezaposlenih bi se znatno smanjio.” Također, najavio je i nove projekte te pozvao na suradnju.

Tina Ribarić iz Centra za tehnološki razvoj – Razvojne agencije Brodsko-posavske županije osvrnula se na to da s projektima ispočetka sve izgleda komplicirano, međutim, nakon što se svladaju pravila, sve dolazi na svoje mjesto. Također, skrenula je pozornost i na važnost održivosti projekta te istaknula da je projekt “Rosis, Rosas, Rosarum” dugoročno umrežio poduzetnike koji se bave hortikulturom i omogućio im razvoj novih znanja i iskustava.

Prema glasovima okupljenih odabran je i film miljenik publike, a to je “Poljoprivreda za 21. stoljeće”. Nositelj tog projekta je brodska Poljoprivredna škola “Matija Antun Reljković” čiji je ravnatelj, Vlado Prskalo, istaknuo koliko su dobivena sredstva pomogla promjeni percepcije škole u javnosti te je to danas jedna od najatraktivnijih škola za upis srednjoškolaca s interesom koji je deset puta veći od predviđenih upisnih mjesta. Također, projekti su im osim modernizacije otvorili i mogućnost zapošljavanja dodatnog nastavničkog i stručnog kadra.

Premijera ciklusa filmskih festivala ClosEUp/Europa izbliza je uspješno održana u Slavonskom Brodu, koji se pokazao kao izvrstan grad domaćin. Uz podršku lokalne zajednice, veliku pomoć u organizaciji festivala pružio je i Volonterski centar Slavonski Brod.

Darko KOVAČEVIĆ
Split, Dubrovnik...

Ostali gradovi koji će ugostiti festival su Split (23. kolovoza) Dubrovnik (30. kolovoza), Krapina (6. rujna) i Zagreb (13. rujna). Prije prikazivanja filmova u svakom će gradu biti održana besplatna dvosatna radionica “Kako razraditi projektnu ideju?” s početkom u 17 sati.

Projekt “ClosEUp/Europa izbliza” realizira se uz potporu Europske unije u programu IPA INFO 2012. i traje 18 mjeseci, a njegova vrijednost je 99.858,53 eura, odnosno 744.345,48 kuna. Provodi ga Institut za razvoj i međunarodne odnose IRMO u partnerstvu s udrugom Medijska tvornica.

Odabrano

je 20 uspješnih EU projekata iz raznih područja

MANIFESTACIJA NOĆ KNJIGE 2024. U GRADSKOJ I SVEUČILIŠNOJ KNJIŽNICI OSIJEK