Novosti
REDUCIRANI VOZNI RED

Vlakove ukidaju, višak radnika šalju na biro, a putnike u - autobuse
Objavljeno 11. travnja, 2014.
Sindikati prigovaraju da su vlakovi ukinuti bez analize i dogovora s lokalnom upravom

Vezani članci

UKIDANJE ŽELJEZNIČKIH LINIJA

Uštede u HŽ-u preko leđa Slavonaca

HŽ Putnički prijevoz radi racionalizacije poslovanja od 24. travnja mijenja vozni red vlakova.

Od sadašnjih 720 vlakova potpuno će se ukinuti njih 22, za 340 se reducira vozni red, a 90 posto promjena i ukidanja odnosi se na vikende i blagdane kada su vlakovi većinom poluprazni, rekao je to na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Zagrebu predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković. Dodao je kako će se na četiri relacije umjesto vlakova uvesti autobusni prijevoz.

- To ne znači nikakvo izoliranje Slavonije ni bilo kojeg drugog dijela Hrvatske - naglasio je Ratković.

- Sve manje putnika ćete ovdje nalaziti - poručio je jučer u Osijeku novinarima Darko Keleković, predsjednik osječke podružnice Sindikata prometnika vlakova Hrvatske (SPVH), slikovito tako opisujući najavljeno ukidanje vlakova i izmjene voznog reda.

- Indikativno je da se čak 30-ak posto vlakova ukida u Osječko-baranjskoj županiji. HŽ Putnički prijevoz nema dovoljno novca da sam sebe financira, a uz to, na posljednjem rebalansu proračuna smanjene su subvencije, dok menadžment Putničkog prijevoza svih ovih godina ne radi ništa. U posljednjih pet godina broj putnika opao je za više od 20 posto i to zato što se smanjuje broj vlakova bez usuglašavanja stavova s drugim društvima i naravno, bez toga da se ide na ruku putnicima. Strahujem da najava koja stupa na snagu 24. travnja neće biti jedina u ovoj godini - poručio je Keleković. Na upit smatra li neprofitabilne vozne trase opravdano ukinutim, Keleković kaže kako su proteklih godina smanjivane trase i broj vlakova, a uz to, napravljen je takav vozni red prema kojem putnici ne mogu doći ni u školu ni na posao, a kamoli se vratiti svojoj kući.

Osim što će ovakva odluka štetiti putnicima, naš sugovornik poručuje kako će sigurno biti viška radnika u putničkom prijevozu, a već su neki putnički blagajnici i kondukteri koji imaju uvjete za mirovinu otišli iz tvrtke. Određen broj radnika iz HŽ Putničkog prijevoza otići će iz HŽ-a već za nekoliko dana, no Keleković naglašava da je cijeli HŽ povezan pa, ne bude li HŽ Carga i Putničkog prijevoza, neće biti ni HŽ Infrastrukture. Drugim riječima, doći će do viška prometnika vlakova, skretničara i ostalih u toj sekciji.

- Pitamo se što je s novcem koji HŽ Infrastruktura ulaže u obnovu pruga i kolodvora? Ako nema vlakova, neće biti potrebne ni pruge pa je upitno čiji je i kakav interes. Nadam se da će doći do određenog pritiska i javnosti i medija i da će se ispraviti ove nepravde - upozorio je Keleković.

I vinkovački SPVH jučer se na konferenciji za novinare pobunio zbog planova HŽ Putničkog prijevoza, a na redukciju reda vožnje očitovao se i Sindikat željezničara Hrvatske koji smatra da je ukidanje vlakova napravljeno bez kvalitetne analize i bez dogovora s lokalnom upravom.

- Nerazumljivo je ukidanje vlakova subotom, nedjeljom i blagdanom, gdje bi se trebale prepoznati potrebe putnika radnika. Mnogi rade u te dane, a ovim prijedlogom bit će prisiljeni prestati koristiti vlak kao prijevozno sredstvo - stoji u pismu SHŽ-a upravi HŽ Putničkoga prijevoza.

Marija MIHELIĆ
PODRAVKA OSTAJE, ALI “PONOĆNI” NE VOZI VIKENDOM

Iako je bilo najavljeno ukidanje Podravke u danima vikenda, Keleković kaže kako za sada ostaje važeći vozni red. Ipak, vlak koji iz Osijeka u Zagreb kreće u 23.50 sati, neće voziti petkom i subotom. Subotom, nedjeljom i blagdanom reducirat će se vlakovi na linijama Osijek - Erdut, Vinkovci - Gunja, Vinkovci - Županja, Osijek - Strizivojna - Vrpolje, Novska - Sunja. Ukidaju se i dva para vlakova na relaciji Osijek - Beli Manastir.

Poziv iz Lepoglave: Ujedinimo se u živi zid

U našu redakciju jučer se javila Dolores Vrabej iz Lepoglave koja na posao godinama putuje vlakom u 49 kilometara udaljeno mjesto. “Slavoniju sam nazvala jer predlažem da se kao kod deložacija, zbog vlakova svi okupimo u nekom živom zidu i spriječimo ovaj krah. Treba se ujediniti u cijeloj Hrvatskoj i pozvati ministra da nam odgovori zbog čega će našoj djeci, nama, ali i umirovljenicima onemogućiti vožnju jeftinijim vlakom i kao jedinu opciju ponuditi autobus”, poručila je Vrabej.

UKIDANJE PRUGA ILI STEČAJ

Ako HŽ putnički prijevoz ne ukine nerentabilne pruge, morat će ići u stečaj, rekao je jučer ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. Dodao je da se ta racionalizacija odnosi samo na putnički prijevoz, a da će država i dalje ulagati u teretni Cargo željeznički prijevoz jer on ima perspektivu. Ministar kaže da će HŽ Putnički prijevoz za tjedan-dva poslati program restrukturiranja Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja u kojem se predviđa racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih. “Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno”, kaže Hajdaš Dončić te dodaje da je cilj učiniti tvrtku održivom na tržištu. Najavio je da će sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni iznos subvencija.

DRAŽEN RATKOVIĆ

predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza

Građani se ne vole voziti vlakovima

Hrvatski građani jednostavno se ne vole voziti vlakovima vikendom, a čini se ni ostalim danima na dužim relacijama, kazao je Ratković priznavši i postojanje problema točnosti vlakova zbog neulaganja u infrastrukturu te cijena koje njihovi konkurenti autobusni prijevoznici mogu bolje regulirati jer su tržišni igrači. Ratković je naveo i druge mjere racionalizacije poput otkaza višku zaposlenih kojih će u ovoj godini biti ukupno 220.

POTPUNO

ĆE SE UKINUTI 22 LINIJE, A ZA 340 SE REDUCIRA VOZNI RED

Možda ste propustili...

NEZDRAVA PREHRANA I FIZIČKA NEAKTIVNOST

Povišeni kolesterol i kod djece

PRVA PRAVILA EU-A ZA SUZBIJANJE NASILJA NAD ŽENAMA

Strože kazne i bolja pomoć žrtvama

Najčitanije iz rubrike