Novosti
NATJEČAJ SE NE MOŽE PONIŠTITI

Preskupi Audiji ostaju za protokol,
ministrima jeftinija vozila
Objavljeno 17. veljače, 2014.
Nisam znao što se kupuje, čini se da su ti automobili u vrijednosti trosobnog stana, čudio se premijer

Vijest o nabavi 1.581 automobila za potrebe Vlade, Sabora i ministarstava vrijednih više od 271 milijuna kuna koji će biti plaćeni iz državnog proračuna, a koja je negativno odjeknula među građanima kulminirala je jučer izvanrednim obraćanjem premijera Zorana Milanovića javnosti.

- Odluka o nabavi automobila u svom je sadržaju identična već deset godina - osobe iz prve skupine, dakle potpredsjednik vlade, premijer i ministri koriste službeni automobil gornje klase. To je u postupku nabave spušteno na gornju srednju klasu u koju, rečeno mi je, ubrajaju se automobili koji su sada nabavljeni i to je sve što znam -, rekao je Milanović te dodao da je 650 tisuća kuna po automobilu - ipak previše.

No, natječaj je završen, automobili, među kojima su i 650 tisuća kuna vrijedne limuzine Audi A6 namijenjene ministrima, ne mogu se vratiti.

- Nabava je gotova. Ono što je potpisano moramo poštovati. Nema raskidanja ugovora. Ti automobili će naći svoje mjesto unutar državnog protokola jer svaka država za takvim automobilima ima potrebe. Nije u redu da se ministri voze u tako skupim automobilima. Čini se da su ti automobili u vrijednosti prosječnog trosobnog stana u Hrvatskoj. Ministri će koristiti skupe automobile, ali ne ovako skupe. To moraju biti dobri automobili, ali ne za 650 tisuća kuna. To je ogroman novac i probat ćemo srezati za upola - zaključio je.

Ipak, nedorečena je ostala jedna stvar - hoće li za ministre koji se ipak neće voziti u Audijima prenamijeniti neki od već kupljenih automobila za neku drugu državnu instituciju ili će se ići u novu javnu nabavu kako bi svaki ministar dobio jeftinije vozilo vrijedno “samo” 320 tisuća kuna? Ako će dobiti automobil ranije namijenjen nekome drugome hoće li se iz proračuna izdvojiti još novca za dodatna vozila koja će nedostajati? Ako se neće ići u nabavu novih vozila već će se sve riješiti preraspodjelom, postavlja se pitanje zašto se uopće išlo na toliki broj vozila ako ona nisu potrebna?!

Da se natječaj ne može poništiti, a skupa vozila vratiti nešto ranije je potvrdio i predstojnik Državnog ureda za središnju javnu nabavu Dario Janković, a prvi je na kritike javnosti zbog rastrošnosti reagirao ministar Željko Jovanović koji je prije premijera izjavio kako je neprimjereno da se ministar vozi u automobilu vrijednom 647 tisuća kuna. “Tražio sam da se poduzme sve što je moguće kako bi se ta vozila zamijenila upola jeftinijima", rekao je. Jovanović se posuo pepelom i zbog svoje reakcije kada je na pitanje novinara o limuzinama za ministre odgovorio protupitanjem - treba li se ministar voziti u kočiji? “Moja je reakcija bila nepotrebna i nepromišljena. Ispričavam se svim građanima koje je uvrijedila moja izjava”, rekao je Jovanović i dodao da je svjestan problema s kojima se suočavaju građani.

Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras izjavio je da će na posao i dalje dolaziti svojim automobilom, a u službene će svrhe koristiti službeni auto koji mu dodijeli Vlada.

Eduard SOUDIL
SINDIKATI PORUČILI POLITIČARIMA: VOZITE SE JAVNIM PRIJEVOZOM

Nakon što su iz Vlade potvrdili da se u sklopu rebalansa razgovara i o smanjenju dodatka na plaće, sindikati su ocijenili licemjernim da se kupuju luksuzni automobili. Smatraju kako je žalosno da u isto vrijeme dok obnavljaju svoj vozni park, nema socijalnog dijaloga sa sindikatima, nego o smanjenju plaća razgovaraju sami sa sobom u Vladi. Predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja Sanja Šprem poručila je ministru Slavku Liniću: “Pozivam ministra da dijeli sudbinu naših članova i vozi se javnim prijevozom.” Čelnici Matice hrvatskih sindikata oštro su reagirali na najavu smanjenja plaća u javnim službama. Sindikati su ocijenili licemjernim da se za ministre i premijera istodobno kupuju luksuzni automobili.(V.T.)

271

milijun kuna bit će plaćeno iz državnog proračuna za kupnju 1.581 automobila za potrebe Vlade, Sabora i ministarstava

VLADA I MINISTRI TOČNO SU ZNALI KOJE AUTOMOBILE ŽELE

Iako su premijer Milanović i ministri tvrdili da nisu znali koje će automobile dobiti, predstojnik Državnog ureda za središnju javnu nabavu Dario Janković kaže da su upravo oni dali specifikacije automobila koje žele. "Dobivamo tehničke specifikacije od naših korisnika i prema tome radimo nabavu automobila. Ministarstvo radi specifikacije, mi ih standardiziramo i provodimo daljnju proceduru nabave. Natječaj je proveden i ne može se poništavati", rekao je Janković.

Novi način javne nabave

“Na javnu nabavu troši se značajan dio novca iz državnog proračuna i tu ima prostora za racionalizaciju i mnogo veću uštedu“, rekla je potpredsjednica Vlade i ministrica socijalne politike i mladih Milanka Opačić na Forumu za predstavljanje sustava javne nabave te softwarea za njegovu elektroničku podršku. Potpredsjednica Opačić je naglasila da je, osim ušteda koje ovaj sustav donosi, bitna i transparentnost, da “nitko ne sumnja da je netko u javnoj nabavi imao osobne interese ili prste u pekmezu”. Predstojnik Državnog ureda za središnju javnu nabavu Dario Janković pojasnio je da će se ponegdje moći uštedjeti čak i 20 do 30 posto. Na pitanje novinara da komentira navode da država preko operativnog leasinga nabavlja skupocjene automobile Audi A6, Opačić je odgovorila kako se štedi na svim razinama, unatoč nabavi novih automobila. U njezinu ministarstvu, dodala je, jedva čekaju te automobile jer ljudi nemaju čime otići na teren. “Štedi se na svim razinama, sve smo troškove sveli na najmanju moguću razinu. Ovih 60 automobila u mojem sustavu čekamo svaki dan jer ljudi doista nemaju čime ići na teren”, rekla je Opačić.(V.T.)

Možda ste propustili...

BOLNICA PRIOPĆILA DA SMRT NIJE POVEZANA S TRANSPLANTACIJOM

Umro pacijent sa svinjskim bubregom

TREĆA SKUPINA STIGLA U HRVATSKU

Liječenje ukrajinskih ranjenika

AVIONI I HELIKOPTERI IZ SASTAVA HRZ-A SUDJELOVALI NA ZRAKOPLOVNOM DANU

Rafalei i MiG-ovi prvi put zajedno na hrvatskom nebu