Autoglas
VOZILI SMO: CITROËN C-ELYSEE

Stvoren za intenzivnu uporabu
Objavljeno 30. listopada, 2012.

Zamišljen je kako bi što bolje zadovoljio specifične potrebe međunarodnog tržišta, a lansirat će ga u brojnim državama svijeta s ciljem pridobivanja kupaca koji traže prostran, stilski dopadljiv, ali i izdržljiv te cjenovno dostupan automobil.

Ime mu je Citroën C-Elysee i pripada razredu trovolumena C segmenta. Budući da se proizvodi u PSA tvornici u španjolskom Vigu, za domaćina međunarodne prezentacije odabrana je Barcelona.

Već prvi pogled na automobil odražava pripadnost Citroënovoj gami, osobito sprijedam gdje se ističe elegantno uklopljeni "double chevron". Elegantne linije naglašene su kromiranim detaljima, krase ga visoka bočna linija karoserije, širok trag kotača i izbočeni blatobrani, čime je dobio na robusnosti. Automobil raspolaže velikodušnim vanjskim dimenzijama: 4,43 metra duljine,1,71 širine i 1,47 visine. Međuosovinski razmak od 2,65 metara najveći je u kategoriji, što mu osigurava iznimnu prostranost. I doista, prostor u unutrašnjosti dostojan je klasnijih limuzina, osobito straga, gdje mjesta za koljena i glavu ima napretek, a da taj "luksuz" ne utječe na veličinu prtljažnika. Dapače, obujam od 506 litara među najvećima je u klasi.

Podvozje automobila razvijeno je na platormi 1 grupacije PSA Peugeot Citroën. Ista je odabrana jer ima najbolji odnos mase, troškova i lakoće održavanja. Koristi je gradski model C3, no u ovom je slučaju znatno preinačena kako bi odgovarala karoseriji limuzine. U udobnost i jednostavnost upravljanja automobilom uvjerili smo se na stotinjak kilometara dugoj testnoj ruti. Čvrsta konstrukcija automobila osigurava izvrsnu zaštitu od buke, udobna sjedala ne umaraju ni nakon duže vožnje, čemu uvelike pridonosi mekan ovjes koji uzorno upija neravnine. Isprobali smo sva tri agregata u ponudi, nove VTi benzince od 1,2 i 1,6 litara te otprije znanog HDi dizelaša.

Najmanji razvija najveću snagu od 72 KS pri 5.500 o/min. uz najveći okretni moment od 110 Nm pri 3000 o/min. Iako skromna konjica za jednu limuzinu, ovaj agregat idealan je za gradski režim, u kojem osigurava solidne performanse uz prosječnu potrošnju od šest litara na stotinu kilometara, dok su vrijednosti emisija CO2 između 119 i 124 g/km.

Snažniji benzinac razvijen je na temelju motora 1,6i 16V i iznenađujuće je okretan, zahvaljujući ugradnji sustava promjenjivog otvaranja ventila koji mu omogućuje veći okretni moment (150 Nm pri 4.000 o/min.) i uravnoteženost pri malim i srednjim brzinama. Razvija 115 KS pri 6.050 o/min., solidno ubrzava čak i na zahtjevnim brdskim dionicama, a troši prosječno sedam litara goriva. Vozačima koji često putuju svakako će najbolja investicija biti odabir 1,6-litrenog HDi turbodizelaša od 92 konjske snage. Riječ je o provjerenom agregatu proizvedenom u više od šest milijuna primjeraka koji spaja dobra vozna svojstva, prvenstveno velik okretni moment pri malim okretajima i nisku potrošnju od samo četiri litre.

Opremljenost C-Elyseea razlikovat će se ovisno o tržištu, ali i u skladu s njihovim posebnim zahtjevima. Primjerice, u Rusiji postoji opcija doplate za grijani vjetrobran, dok za toplije krajeve Citroën nudi funkciju "max" na klima-uređaju, koja jamči brzo rashlađivanje kabine. U svakom slučaju, već u osnovnoj serijskoj opremi osigurani su svi potrebni sustavi koji karakteriziraju moderni automobil C segmenta. Na listi doplata nalazi se klima-uređaj s digitalnim ekranom, pomoć pri parkiranju straga, regulator/limitator brzine, radio MP3, Bluetooth… Autoradio O'car inovativno je rješenje namijenjeno iPhoneu, omogućuje razgovor i slušanje glazbe u potpunoj sigurnosti, uz istodobno punjenje Smartphonea. Usto, nudit će se velik izbor dodatne opreme namijenjene personalizaciji vanjskog izgleda vozila. Ponuda opcijske opreme dodatno će se obogatiti idućih mjeseci, i to navigacijskim sustavom s ekranom osjetljivim na dodir, kamerom za vožnju unatrag, pristupom i pokretanjem bez ključa.

C-Elysee na hrvatsko tržište stiže u siječnju 2013. godine, a prema riječima Citroën PR menadžerice Jasmine Pecotić, početna cijena iznosit će oko vrlo prihvatljivih 90 tisuća kuna. Za taj novac kupci dobivaju prostrani sedan koji smanjuje trošak uporabe zahvaljujući štedljivim motorima, dugim servisnim intervalima, produženim vijekom trajanja dijelova i robusnim perivim materijalima.

Iz Barcelone: Krešimir TADIJIĆ
Konstrukcija za sve vremenske uvjete

Citroën C-Elysée konstruiran je tako da odoli zubu vremena i velikoj kilometraži. Oštri uvjeti vožnje u pojednim zemljama uzeti su u obzir već od samog početka konstrukcije. Tako je, primjerice, prilagođen razmak od tla, kao i gume, podvozje je dodatno zaštićeno, a karoserija na pojedinim dijelovima dodatno ojačana. Poboljšanja jamče istinsku trajnost modela, što su Citroenovi testni vozači uspješno ispitali na više od četiri milijuna kilometara diljem svijeta u svim uvjetima vožnje.

90.000

kuna koštat će osnovna inačica